Tweakers against modjus, pleidooi.

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 22:56
Waarom?

Ik post dit bericht hier naar aanleiding van een topic dat ik eerder gestart heb in lieve adjes.

Het was de bedoeling om OC en CM van elkaar te scheiden. De reden was dat OC en CM tegenwoordig bijna niks meer met elkaar te maken hebben. Een CM word allang niet meer aleen gedaan om een hoger OC resultaat te behalen, nee sterker nog en zijn veel meer mensen die wel casemodden maar zich niet aan OC'en wagen. Om mijn argumenten wat kracht bij te zetten had ik er ook een poll bij gemaakt. Die gaf aan dat het overgrote deel van de tweakertjes het ermee eens waren.

We (Ik en de betogers die zich bij mij hadden gevoegd) hebben vervolgens het maar laten rusten. En nu moet ik zien dat ze niet alleen alle argumenten en tweakers die gestemd hadden voor scheiding gewoon links laten liggen, maar er ook nog is een schepje bovenop doen door er nog een forum aan toe te voegen.

Modjes BEDANKT ! NOT :(

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 22:15

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

> LA :?

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
ik leef met je me, ik zat ook bij de meerderheid !!

Freelance tweaker

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 23:47 schreef zwahiel het volgende:
Nee, SCHOP een modje lijkt me echt beter op z'n plaats >:) :P

Verwijderd

Op zich heeft elektronica wel best wel met Casemodding te maken, maar het word nogal veel ja..

• Interstice
Op maandag 15 april 2002 23:47 schreef zwahiel het volgende:
De reden waarom ik dus hier post is omdat het de mensen in DIT forum aangaat. En ik dus ook graag wil dat zij dit lezen en daar eventueel hun mening nog over kunnen geven.

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik kan me het heeel goed voorstellen dat sommige mensen het irriteerd dat er weer 's een post staat tussen de overklokkers

Pics van me nieuwe mod
Nieuwe koffermod
2 fans aangesloten (pics)

Ik erger me er zelf niet aan. Integendeel, ik vindt het juist gaaf dat mensen trots zijn op hun creatieve creaties. Maar ik kan me het goed voorstellen dat als je echt een diehard OC'er bent dat je dit niet wilt lezen.

Een scheiding zou hier een heel goede oplossing zijn idd.

Btw: Ze hebben nu de titel van dit Forum ook al aangepast, maar niet gescheiden. Jammer......

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:20

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Case modding zou van mij wel een eigen forum mogen, vooral omdat sommige mensen het casemodden beoefenen als een vorm van kunst :)
Ik vind dat al die min of meer mooie kasten niet thuis horen tussen de praat over ram timings, superrammodules en voltage mods.

just my 2 cents.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

ik kan me dit wel een beetje voorstellen. nu worden drie best wel aparte dingen die onderling ook wel met elkaar te maken hebben bij elkaar gedaan. dit lijdt tot er veel topics onder 1 archief. dit is wel jammer want hierdoor zie je soms best wel mooie en interessante topics snel verdwijnen. ik zou het niet erg vinden als het oc gedeelte en cm gedeeltegeslpits zou worden. hierdoor krijg je dan meer doelgerichte reacties in de topics.

ik geef ook eerlijk toe dat ik mijn case alleen gemod heb maar niet geoc'd. dus daarom kan ik me dit wel voorstellen.

Verwijderd

Je hebt wel een punt hoor. Opzich nog niet eens zo'n heel slecht idee.
Ik weet niet hoe het op tweakers niveau zit, maar je ziet togh idd steeds meer mensen met een p3 700 netjes op 700, maar met een case waar je u tegen zegt :{ .

Ook al doet Interstice dit niet echt subtiel.. eigenlijk zouden de grote bazen hier toch een diep over moeten denken!

Dit alles is natuurlijk IMHO.

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 23:53 schreef THW Arie het volgende:
Case modding zou van mij wel een eigen forum mogen, vooral omdat sommige mensen het casemodden beoefenen als een vorm van kunst :)
Ik vind dat al die min of meer mooie kasten niet thuis horen tussen de praat over ram timings, superrammodules en voltage mods.

just my 2 cents.
mee eens. casemodding is een kunst!

• Interstice
Op maandag 15 april 2002 23:54 schreef Flipke het volgende:
Je hebt wel een punt hoor. Opzich nog niet eens zo'n heel slecht idee.
Ik weet niet hoe het op tweakers niveau zit, maar je ziet togh idd steeds meer mensen met een p3 700 netjes op 700, maar met een case waar je u tegen zegt :{ .

Ook al doet Interstice dit niet echt subtiel.. eigenlijk zouden de grote bazen hier toch een diep over moeten denken!

Dit alles is natuurlijk IMHO.
Sorry ik weet dat ik dit nu wat minder subtiel aanpak. Maar ben ook een beetje uit mijn hum nu. Voel me nogal genegeerd door de modjes.

Ik heb bovenaan even een link geplaatst naar het topic in lieve adjes waar ik het over had.

Verwijderd

ik vind dat het wel geschijden mag worden.
ik kijk alleen naar CM en nooit naar OC(intereseerd me helemaal nix).
maar ze moeten geen EL forum maken, dat moet gewoon bij CM, want EL is CM.

/me is het er mee eens dat CM en OC uit elkaar moeten!

[edit=typefoutje]

Verwijderd

tja ik geef je wel gelijk.. ik ben ook niet zo snel een overklokker bang namelijk dat ik alles sloop.. maar een beetje casemodden is ook te doen, maar nu denk ik dat ze het niet splitsen omdat er niet al te veel posts zijn die over oc gaan.. denk ik hoor..

ben er namelijk niet zoveel meer tegen gekomen de laatste tijd.

Maar gescheiden klinkt goed bij mij.

Verwijderd

ALLES MOET LOS!
zie LA voor details in mn mening ;)

Verwijderd

Casemodding = electronica voor de fans/LCD's/neon's
OC'en = electronica voor mods van Vcore, Ram-voltage, enzovoort

als je echt wil moeilijk doen en het ECHT HEEL duidelijk maken komt je uit bij

CM
CM electronica
OC
OC electronica

Laten we dan meteen een eigen forum starten ook ?

Ik vind het logische dat alles samen is, omdat GoT meer is van CM en OC, anders moest het wel gescheiden natuurlijk, nu zeker niet, anders kan je ook vragen om een appart LCD forum te krijgen, want momenteel is bijna 30% van de post in OCE LCD gedoe (van mij ook ...)

Verwijderd

ze hadden het er ook ooit over dat er een beginnende casemodding en een prof CM moest komen, dat is toen niet door gegaan.

zoon topic als dit hebben ze al wel vaker gehad hier(of in LA).

tot nu toe niet geschijden.

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:09

McFreak

McFraGG de gekste !!

ontopic:

want een jankdozen zijn jullie zeg

McFraGG de gekste !!

Verwijderd

Nou ik ben het wel redelijk eens met de topic starten.. ik zit midden in mijn bedenksels van mijn case(en euro tekort ;) ). Maar als ik zo hier eens op dit forum rond kijk is het meestal naar de nieuwe case mods.

Ik zie het hier meer als 3 forums in een mix:
Watercooling
Oc-en
Case modding

Watercooling en Oc-en staat natuurlijk dicht bij elkaar als je water cooling hebt ben je wel aan het oc-en.(uitzonderingen daar gelaten)

Ik weet niet gek veel van watercooling af en interseer me er ook niet echt voor dus dat sla ik meestal over en m'n bakkie is nog niet echt aan oc-en toe dus kijk ik daar ook niet extreem vaak.

Ieder zijn eigen interesse toch...?

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 00:06 schreef KingOfDos het volgende:
ze hadden het er ook ooit over dat er een beginnende casemodding en een prof CM moest komen, dat is toen niet door gegaan.

zoon topic als dit hebben ze al wel vaker gehad hier(of in LA).

tot nu toe niet geschijden.
dat van beginnende case mod en prof case mod vind ik wel een beetje overdreven. want wie gaat bepalen wanneer je een prof casemod hebt gedaan? het scheiden van oc en cm ok maar van beginnende casemad en prof casemod vind ik een beetje overdreven worden. ik kan ook wel inzien dat dit toen niet is doorgegaan

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:44

spacy

+++

ik kan me voorstellen dat we EL erbij hebben gekregen,
al de LCDs, transistortjes enzo wat allemaal voorbij komt, dat is toch echt electro, en het wordt toegepast als CM.

Aan de andere kant hebben natuurlijk WC systemen, die meestal ook overgeclockt zijn, een verbouwde case nodig, dus kom je ook op CM uit.

Het zou gewoon mooier zijn als iedere knutselaar duidelijk de CM, OC, WC, en/of EL enzo plaats in z'n topic.

(Het is dan ff wachten op de
[WC/OC/CM/EL] complete verbouwing!! :Y) )

Verwijderd

ik hoop iig dat ze er bij het mod-team eens over nadenken...
't word nu wel erg veel..
ikzelf ben niet echt geintresseerd in OCen, maar weer wel in CM en EL.
en een druk forum is leuk, maar als je topic in mum van tijd wegzakt, is dat ook niet zo prettig. (zeker op drukke momenten wil dit nogal snel gaan)

de modjes komen ook steeds met argumenten dat dit niet te scheiden vald, omdat OC en CM nu eenmaal veel met elkaar te maken hebben.
dit is inderdaad zo, maar als je naar OCen kijkt horen eigenlijk (bijna) alle tech-forums hierbij!
OCen is een onderwerp wat alle hardware en software raakt.
(netwerken e.d. uitgezonderd)

ik zou ook graag zien dat OC en CM elk een eigen forum krijgen.

dit alles IMHO uiteraard.

Verwijderd

spacy_

Helemaal mee eens, je denkt net er net zo over als ik !
als iedereen de regels zou volgen zou(is nu volgens mij al zo) het gewoon echt goed lopen zoals het nu is.

• Interstice
Ik vind het ook niet zo gek dat electronica erbij is gekomen hoor. Misschien zelfs wel handig ook.(Ook maar afwachten wat dat allemaal voor topic meebrengt) Maar als we de OC's nou een eigen plekje geven dan is het hier een stuk opgeruimder.

Alles wat voor het modden gedaan is hier. Alles met als doel OC'en daar. Een stuk gezelliger IMO

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 00:15 schreef Jiver het volgende:

[..]

dat van beginnende case mod en prof case mod vind ik wel een beetje overdreven. want wie gaat bepalen wanneer je een prof casemod hebt gedaan? het scheiden van oc en cm ok maar van beginnende casemad en prof casemod vind ik een beetje overdreven worden. ik kan ook wel inzien dat dit toen niet is doorgegaan
niet mijn idee hoor, ston in een topic +/- 2 maanden terug in LA.

maar ik intereseer me echt niet in WC/OC dus waarom maaken ze daar geen ander subforum voor?

CM is (vind ik) veel leuker en zal ik altijd doen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 16:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Lekkere topictitel...

Doen we als crew een beetje ons best om gewoon normaal de user uit te hangen zoveel, krijg je dit soort dingen. Komt nogal ondankbaar over. M;n nekharen gaan er ook een beetje overeind van staan.

Als ik in AV vraag of ze Pro-audio, PC-audio/software/videoedditting en Hifi-audio apart willen hebben, zeggen ze ook allemaal ja, want het een heeft geen drol met het andere van doen.

Alleen past het wel allemaal wel mooi in een forum omdat het in hetzelfde straatje ligt... Dat iemand dit persoonlijk gaat aanmeten en zichzelf met alle users die graag meedoen in een slachtofferrol manouvreert, moet-ie wat mij betreft zelf weten..

[sarcasme]
Ja sure, we hebben expres om jou te naaien dit forum renamed en we willen het allemaal zo kut mogelijk hebben voor iedereen. Daar doen we het als machtswellustelingen namelijk helemaal voor...
[/sarcasme]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Ik ben ook voor een scheiding OC & CM, maar dan zouden er tevens andere 'hoofdstukken' aangepakt moeten worden. De scheiding van de onderwerpen is nu te grof, het zou fijnmaziger moeten.
Het is nu echt zo dat een topic erg snel (soms te snel) wegzakt op drukke momenten, daar zou ook meteen naar gekeken kunnen/moeten worden. Bij scheiding zakt een topic automatisch langzamer, maar ik heb soms grote moeite om een oud onderwerp terug te vinden. De search is dan vaak de enige oplossing, en dat kan handiger!

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Op dinsdag 16 april 2002 00:29 schreef JvS het volgende:
Lekkere topictitel...

Doen we als crew een beetje ons best om gewoon normaal de user uit te hangen zoveel, krijg je dit soort dingen. Komt nogal ondankbaar over. M;n nekharen gaan er ook een beetje overeind van staan.

Als ik in AV vraag of ze Pro-audio, PC-audio/software/videoedditting en Hifi-audio apart willen hebben, zeggen ze ook allemaal ja, want het een heeft geen drol met het andere van doen.

Alleen past het wel allemaal wel mooi in een forum omdat het in hetzelfde straatje ligt... Dat iemand dit persoonlijk gaat aanmeten en zichzelf met alle users die graag meedoen in een slachtofferrol manouvreert, moet-ie wat mij betreft zelf weten..

[sarcasme]
Ja sure, we hebben expres om jou te naaien dit forum renamed en we willen het allemaal zo kut mogelijk hebben voor iedereen. Daar doen we het als machtswellustelingen namelijk helemaal voor...
[/sarcasme]
[Sarcasme]
Voelen wij ons een beetje aangevallen???
[/sarcasme]

Ik denk dat meedenken door gebruikers alleen maar nuttig kan zijn in een forum voor gebruikers!

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

• Interstice
Op dinsdag 16 april 2002 00:34 schreef Bart_Banaan het volgende:

[..]

[Sarcasme]
[/sarcasme]

Ik denk dat meedenken door gebruikers alleen maar nuttig kan zijn in een forum voor gebruikers!
Dankje Bart_Banaan

Verwijderd

Grrr, dit topic is beneden mijn waardigheid. Zie het LA topic voor mijn mening.

• Interstice
Op dinsdag 16 april 2002 00:48 schreef DaBit het volgende:
Grrr, dit topic is beneden mijn waardigheid. Zie het LA topic voor mijn mening.
Sorry DaBit maar ik moest het echt heel even kwijt en dit leek me de aangewezen plek vanwege de eerder genoemde reden.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 16 april 2002 00:34 schreef Bart_Banaan het volgende:

[..]

[Sarcasme]
[/sarcasme]
Hier had je de sarcasme tags weg kunnen laten, want het is gewoon een (terechte) vraag. Ja ik vind het zeker niet een net topic dit nee en voel me inderdaad een beetje aangevallen.

En input vinden we zeker wel goed (we maken zo'n userpoll niet voor de lol, issie te groot en te duur voor), maar we nemen niet zomaar alles over. >>70% van de users zou het bijvoorbeels maar wat relaxed vinden als je hier warez mocht uitwisselen.

• Beaves
  • Laatst online: 20-08 19:22

Beaves

Usque ad Finem

Op dinsdag 16 april 2002 00:53 schreef JvS het volgende:
we nemen niet zomaar alles over. >>70% van de users zou het bijvoorbeels maar wat relaxed vinden als je hier warez mocht uitwisselen.
Mag dat dan niet :+

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 16 april 2002 00:57 schreef Beaves het volgende:

[..]

Mag dat dan niet :+
meestal niet nee :P.

Verwijderd

volgensmij zijn we er uit, niet? zag weinig tegen argumenten op DaBit's slot pleidooi...

• Daan
  • Laatst online: 17:05
Zie dat andere OC/CM topic, ik dacht dat we er nu wel zo'n betje over waren uitgepraat. Verder staat me de toon van deze hele thread ook niet aan. Zie JvS voor uitleg.

Slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.