Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
ide drivers?
zelfde verhaal maxtors 36000 en ibm's 9000+
in het weekend gaat de maxtors een nieuwe blocksize krijgen, moet toch boven de 40000 kunnen (ata133 raid controller)
in het weekend gaat de maxtors een nieuwe blocksize krijgen, moet toch boven de 40000 kunnen (ata133 raid controller)
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Euhmm begrijp ik dus dat ibm geen betere drivers heeft, of moet ik nieuwe drivers downloaden?Op maandag 15 april 2002 23:33 schreef Spice het volgende:
ide drivers?
Ik zou de IBM 20GB ATA 100 even aansluiten op je ATA 100 controller. Of heb je die niet, kon het niet helemaal opmaken uit je verhaal. Uit wat voor serie komt je IBM schijf. Mijn IBM presteerde ook heel erg slecht op een UDMA 2 controller.
Nou hij zit gewoon naast de maxtor op de ide 1 aangesloten op m'n k7s5a. En de ibm is de slave, misschien dat het daardoor komt?Op dinsdag 16 april 2002 13:51 schreef meijern het volgende:
Ik zou de IBM 20GB ATA 100 even aansluiten op je ATA 100 controller. Of heb je die niet, kon het niet helemaal opmaken uit je verhaal. Uit wat voor serie komt je IBM schijf. Mijn IBM presteerde ook heel erg slecht op een UDMA 2 controller.
Ondersteund je mobo ATA 100?
Yep!Op dinsdag 16 april 2002 14:56 schreef meijern het volgende:
Ondersteund je mobo ATA 100?
Best raar dat je dan maar een score haalt van 9000. Hoe oud is die IBM schijf en uit welke serie komt ie? Dus 75GXP of 60GXP? Of iets anders.
het is een IBM DPTA-372050 Pluto 20.5gb, 7200rpm, U-ATA66
Volgens mij is dit een relatief gezien wat oudere schijf. Dat betekend dus ook dat ie veel kleinere platters heeft. Hierdoor is ie dus gewoon niet zo snel als de Maxtor. De Maxtor heeft geloof ik 1 platter van 40 gig en de IBM waarschijnlijk 4 stuks van 5 gig.
Ja maar hij zit nog onder de standaard ata66!!Op woensdag 17 april 2002 20:12 schreef meijern het volgende:
Volgens mij is dit een relatief gezien wat oudere schijf. Dat betekend dus ook dat ie veel kleinere platters heeft. Hierdoor is ie dus gewoon niet zo snel als de Maxtor. De Maxtor heeft geloof ik 1 platter van 40 gig en de IBM waarschijnlijk 4 stuks van 5 gig.
Of IS deze hdd echt gewoon zo traag?
Verwijderd
IBM pluto serie is al weer "op leeftijd" (dacht >3 jaar oud), dus ja, hij is echt zo "traag".
Ik heb hier ook nog een 6.8 GB Maxtor DiamondMax 6800 schijfje, (leeftijd : 2.5 jaar), en die is ook echt veel trager dan m'n 9 maanden oude IBM 60XGP. Gebruik ik gewoon om windows van te booten (nee, swapfile naatuurlijk wel op m'n snelle schijf), die grote snelle schijf voor applicaties/data. Werkt uitstekend, en over performance heb ik dan ook niet te klagen (iets langere boot times, maar zo heb ik er tenminste nog wat aan).
Ik heb hier ook nog een 6.8 GB Maxtor DiamondMax 6800 schijfje, (leeftijd : 2.5 jaar), en die is ook echt veel trager dan m'n 9 maanden oude IBM 60XGP. Gebruik ik gewoon om windows van te booten (nee, swapfile naatuurlijk wel op m'n snelle schijf), die grote snelle schijf voor applicaties/data. Werkt uitstekend, en over performance heb ik dan ook niet te klagen (iets langere boot times, maar zo heb ik er tenminste nog wat aan).
Hij is idd echt zo traag. De schijf kan dan wel ATA66 ondersteunen maar dat is geen garantie voor een goede performance. Misschien was jouw schijf wel modern voor z'n tijd met een ATA66 interface.Op woensdag 17 april 2002 21:14 schreef McFlipp het volgende:
[..]
Ja maar hij zit nog onder de standaard ata66!!
Of IS deze hdd echt gewoon zo traag?
Maar 66Mb/s haalt je schijf alleen als ie uit de buffer iets leest.
Pagina: 1