Gamecube / PC

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:12
Ik heb een vraagje zou het mogelijk zijn om aan je tvkaart een gamecube te hangen?

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Waarom niet? TV-kaart heeft toch gewoon coax-aansluiting, en is toch gewoon voorzien van een reguliere TV-tuner? Zal dus gewoon werken!

Verwijderd

Moet je alleen wel ff de RF modulator erbij kopen, maar dan zal het geen probleem zijn denk ik.

• Webgnome
ok danku wel :) (dat scheelt me namelijk weer een extra tv kopen :)

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

zijn er tv kaarten met scart aansluiting

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 23:41 schreef finelookingme het volgende:
zijn er tv kaarten met scart aansluiting
Een TV-kaart is bedoeld om op je PC TV te kunnen ontvangen. Scart is een directe interface met bijvoorbeeld een videorecorder, daar passeer je dus het ontvanggedeelte van de TV mee.

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Je kan hem ook aan die gele ingang hangen van je tv kaart en de rode en witte kabel aan je line-in van je geluids kaart, je hebt dan geen RF-modulator nodig.

Mijn snes hangt ook zo >:)

• Rocco
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-12 19:26

Rocco

nightlife

Zit er op die gamecube niet gewoon een vga uitgang? Dan kun je hem namelijk rechtstreeks op je monitor aansluiten, met de juiste kabel natuurlijk. Dit kan vlgs mij met de xbox wel.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 15 april 2002 23:45 schreef aad123 het volgende:

[..]

Een TV-kaart is bedoeld om op je PC TV te kunnen ontvangen. Scart is een directe interface met bijvoorbeeld een videorecorder, daar passeer je dus het ontvanggedeelte van de TV mee.
dus? :?

Je kan je gamecube gewoon op je video-in van een TV kaart aansluiten (die de meeste TV kaarten wel hebben)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Webgnome
ff heel dom :) is die video ingagnd ie ronde?

Strava | AP | IP | AW

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11 07:10
Consoles zijn niet bedoeld voor aan je pc |:(

Verwijderd

Dan vraag ik me alleen af welk programma handig is om ook nog te kunnen spelen, moet dus een proggie zijn die niet alles opslaat maar alleen beeld van de video in laat zien ofzo. Welke is daarvoor handig?

Alternatief is btw deze:
Afbeeldingslocatie: http://image.lik-sang.com/images//large/gc-vgabox.jpg
• Let op alleen voor mensen die gamecube hebben geimporteerd, werkt alleen met ntsc versie

Verwijderd

ik heb mijn dreamcast met s-video aan mijn tv-kaart hangen; voor die paar spellen die niet met vgabox werken. Goeie beeldkwaliteit (bijna net zo goed als scart) zolang je maar een goeie s-video ingang op je tvkaart hebt.

Verwijderd

ik heb mijn xbox met een tvkaart aan me pc hangen, werkt perfect, alleen de kwaliteit is iets minder van de graphics.
gele kabel in de AV aansluiting, rode en witte, via een ander kabeltje in de line in.

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 15:49 schreef Little_Gamer het volgende:
ik heb mijn xbox met een tvkaart aan me pc hangen, werkt perfect, alleen de kwaliteit is iets minder van de graphics.
gele kabel in de AV aansluiting, rode en witte, via een ander kabeltje in de line in.
als je de mogelijkheid hebt om s-video te gebruiken zou ik dat doen; dat ziet er mooier uit.

• Webgnome
Op woensdag 17 april 2002 15:49 schreef Little_Gamer het volgende:
minder? ligt dat aan je tv kaart? Hoe dit dat trouwens. Als ik dan op 1024 speel dan heb ik toch in feite ook die resolutie op mijn xbox? (mij denkt volgens mijh elemaal verkeerd )

Strava | AP | IP | AW

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11 16:19

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Wat ik wel weet is dat ik met geen mogelijkheid een N64 normaal op een tv-kaart werkend kreeg, m'n SNES trouwens wel. (PCTV-PRO)

www.nintendocasemods.com

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Ik weet niet of je dit bedoelt, maar je kunt je GC direct op een monitor aansluiten:

Afbeeldingslocatie: http://www.mpog.com/feature/gamecube/gamecube6.jpg
Accompanying the great game demos was Nintendo's announcement that its Gamecube system can plug directly into VGA monitors and VGA-capable television sets via a VGA cable accessory. Nintendo claims that all Gamecube games will be compatible with this feature.
bron
Alleen een speciaal kabeltje nodig dus.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

• Webgnome
;) thanx

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Op zaterdag 20 april 2002 16:53 schreef D³ het volgende:
Ik weet niet of je dit bedoelt, maar je kunt je GC direct op een monitor aansluiten:

[afbeelding]
[..]

Alleen een speciaal kabeltje nodig dus.
Sweet
kan je daarmee ook hogere resoluties aan of zit dat gewoon niet in de games :?

Verwijderd

als je hem op je beeldscherm aansluit word de res dus ook hoger?

ik heb gehhord dat tv's maar een resolutie hebben van 640x480 pixels...

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-12 10:58

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik heb een 13" philips kleurenmonitor met SCART, VGA en tulp ingangen, zit aan de voorkant een knopje om daartussen te swtichen... waarom maken ze tegenwoordig niet meer zulke monitoren maar danmet een paar inch meer?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Webgnome
max res van een tv is volgens mij 768 bij zoveel ofzoiets. (sony heeft volgens mij 800*600)

Strava | AP | IP | AW

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
iemand een goede suggestie voor een tvkaart icm een console?

• Webgnome
Ik heb hier een studiopctv rave en die werkt perfect. Toendertijd gekocht voor 139,-

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Op zaterdag 20 april 2002 14:55 schreef webkabouter het volgende:

[..]

minder? ligt dat aan je tv kaart? Hoe dit dat trouwens. Als ik dan op 1024 speel dan heb ik toch in feite ook die resolutie op mijn xbox? (mij denkt volgens mijh elemaal verkeerd )
Een tv kaart is minder scherp als een tv (althans de mijne).
En het kan er ook aan liggen dat ik gewoon de Video In gebruik ipv Svideo in. Plus je resolutie moet in 800*600 want dat is ongeveer de TV resolutie (iig de gebruikte), je kunt niet in 1024*768 spelen.
spelen.
Pagina: 1