[IR] IR-kastje voor telefoon gebruiken voor AB

Pagina: 1
Acties:

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Nadat een eerder topic hierover is gesloten omdat ik naar mijn idee de vraag verkeerd had gesteld hier nog een keer met meer uitleg.

vorige topic: [topic=467802]

Ik bedoelde dus niet of het mogelijk was om je pc met een afstandsbediening te bedienen want daarvan was ik op de hoogte. Mijn vraag was of het mogelijk is een IR-module hiervoor te gebruiken die je onder andere kunt kopen voor mobiele telefoons.

Afbeeldingslocatie: http://www.koopjessite.nl/products/images/ma600new.jpg

Deze zijn zowel serieel als usb te verkrijgen. Zouden deze met de software werken of moet ik dan alsnog een aparte IR-ontvanger bouwen voor een afstandsbediening.

Ik ben zowieso van plan zo'n apparaat te kopen maar het zou toch makkelijk zijn als ik deze gelijk als afstandsbediening kan gebruiken.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

dat staat vast ook wel in de search hoor.

maar het werkt wel maar omdat het er niet voor gemaakt is kan het bereik erg tegen vallen.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Op maandag 15 april 2002 23:12 schreef cosmoOo het volgende:
dat staat vast ook wel in de search hoor.

maar het werkt wel maar omdat het er niet voor gemaakt is kan het bereik erg tegen vallen.
Om met een afstandsbediening te werken hoeft het bereik denk ik niet zo groot te zijn. Hij hoeft dan alleen te ontvangen, niet te zenden.

En ik heb echt gezocht ;) zeker na de terechtwijzing van de vorige keer.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

bereik lijkt me voor een ab juist wel belangrijk.

zo irda ding is gemaakt voor afstanden van 10 tot 100cm en dat is nou niet echt de afstand die je wil halen met een afstandsbediening.

maar als je toch zo'n ding wilt kopen kun je het iig proberen. ik heb zelf gewoon zo'n irman en dat werkt echt gewoon een stuk beter.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.