MAXTOR 80GB dood en werkt weer :?

Pagina: 1
Acties:

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-04 01:11

ThaHandy

Discovery Channel

Topicstarter
mkej...

donderdag 11e
ik kom van school, loop,doe mijn pc aan (et gebruikelijke :P )na een kwartier ff bezig op op mijn pc, begint mijn primary HD ( ik heb nog 2 ander) ineens te flippen en te kraaken(ik heb wel eens bij het aan doen van pc (ram tellen) dat de HD een soort "krrrrrrrrr" geluid, HD niet gevonden en dat was na een reset verholpen)
"klik katoink.....klik katoink.....klik katoink (zeg zoals je et leets)" d8 van OMFG :( **failed write to drive C: ** aarg :'(
ik had nog geen backup gemaakt van mijn hd (staan ca 40 films op en andere troep)
ikke pc uit, ff wachten en weer aan... doet i etzelfde :'( (10x gedaan ofzo)
pc weet uit paar uuren wachten en pc weer aan, alles normaal. YES :)... windows laden "klik katoink" aarg :/ en pc doet nix maar, HDD-LED blijft branden en dat ging wel een tydje door telkens een stukje verder en inmiddels data kunnen backuppen (ongeveer 10x die fout gehad "failed to bla bla"). Op eens draait alles een trein en de HD doet geen gekke dingen meer (uur of 03:00 dat dat d8 ik)... :?
en dat nou steeds zo ( vandaag ook)

1,5 jaar oud ,3 jaar garantie

Q: ik wil em nog graag gebruiken tot na PZZ lan en hopen dat i dan niet dan dood gaat, of kan ik em beter nu op laten sturen... ik kan de ruimte wel gebruiken @ PZZ >:) vandaar (voor gewoon gebruik red ik het wel met die ander 2 HD's

• XTerm
  • Laatst online: 10-06-2025
Heb ik ook gehad, is begin van het einde, heb meteen ganade getoont met hamer en opgestuurd voor garantie :)

(het is een hele merde als je een kapotte disk opstuurt die in hun testlab wel werkt, dus je meot zorgen dattie ECHT dood is)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-04 15:44
ik zou iniedergeval eerst een berg cdz halen en de hele zaak backuppen.
en laat hem dan een nachtje pruttelen, kijken of ie het nog doet. anders zo snel mogelijk terug brengen.

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Topicstarter
Op maandag 15 april 2002 22:46 schreef XTerm89D het volgende:
Heb ik ook gehad, is begin van het einde, heb meteen ganade getoont met hamer en opgestuurd voor garantie :)

(het is een hele merde als je een kapotte disk opstuurt die in hun testlab wel werkt, dus je meot zorgen dattie ECHT dood is)
ja... daar ben ik nl. ook bang voor dat dat gebeurd

• white_panther
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04-2023

white_panther

Campzone here we come....

gewoon ff met twee draadjes plus en min gewoon 12 volt en ga dan het printplaatje maar ff na en zorg dat je zeker een paar ic's kapot maakt daarmee

achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Topicstarter
Op maandag 15 april 2002 22:50 schreef weareborg het volgende:
ik zou iniedergeval eerst een berg cdz halen en de hele zaak backuppen.
en laat hem dan een nachtje pruttelen, kijken of ie het nog doet. anders zo snel mogelijk terug brengen.
backups gemaakt 25 cs's
pc heeft za/zon hele dag aangestaan en heb gewoon zitte gamen op inet :) en mijn layout kunnen afmaken http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/13145281#13145281

dus als i nu dood gaat(hoop van niet) is het geen probleem

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 10:17
Een van mijn HD's heeft ook es van die vage geluiden gemaakt, PC crashte, en daarna vertikte de HD het om zich aan te melden bij het booten. Het was toch al laat dus ik dacht, hmmm, zoek ik morgen wel uit.
Volgende dag Compu aan, en HD was er weer gewoon netjes. Sindsdien nooit meer iets van gehoord (en dit was toch ruim een jaar terug), dus soms hebbie waarschijnlijk geluk :D

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
->> [forum=6] >>> [forum=21] :).

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 20:04

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

O jeetje, ik zou zo snel mogelijk die schijf wegdoen.

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Topicstarter
:'(
ik heb dat ding nog steeds niet weggedaan omdat i draaide als een trein :)

doe net mijn pc aan:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thahandy/got/hderror.jpg
sjit

morgen gaat i zeker de deur uit :( :(
en ik heb maar 20 cdr's :/

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op dinsdag 11 juni 2002 23:20 schreef ThaHandy het volgende:

doe net mijn pc aan:
[afbeelding]
sjit

Test hem met een proggie van maxtor.. geeft ie daar fouten in.. opschrijven en RMA aanvragen op hun site, met die gegevens erbij :) opsturen... klaar :)

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Topicstarter
hij werkt nog wel btw..

ff dat progje er langs halen :{

• TweakerNummer
  • Niet online
Dat zegt mijn Maxtor al jaren en die doet het ook nog steeds :)

Alleen die maakt geen rare geluiden

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:08
als je m echt dood wil hebben, gewoon ff 230V erop zetten, overleeft ie gegarandeerd niet >:)

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Verwijderd

ja joh...of ff door de gehaktmolen halen :+

• TweakerNummer
  • Niet online
Hard schudden als ie aanstaat :)

Daarna aanzetten. Dat maakt ook een mooi geluid.

• SoeperKees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-10-2025
Ik heb ook wle eens raare problemen met maxtor dat h ij mijn HD een hele rare naam geeft M x p or ! ! ! ! !
echt heel raar maar ff in bios IDE scan doen en toen was het weeer klaar

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-04 09:01
Ik heb dit met mijn IBM 60GXP ook een tijdlang gehad. Opeens RAID array verbroken omdat 1 van de schijven niet meer herkend werd en rare geluiden maakte. Ik heel droevig mijn RAID verbroken en op de goede schijf verder gegaan. Opeens 2 dagen later werkte die andere toch weer wel.

Dit is nu een paar keer achter elkaar gebeurd met tussenpozen van een week of 3 maar nu doet ie het echt niet meer. Die tweede schijf vertoond alweer precies dezelfde kuren dus die zal het binnenkort ook wel gaan begeven.

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
gewoon Advanced replacement op hun website doen, als je dat vandaag doet heb je vrijdag ofzo al een 80 gig replacement schijfje inhuis. tijd genoeg om alles daar heen te backuppen en je andere binnen 30 dagen trug te sturen... Simpel

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 23:20 schreef ThaHandy het volgende:

doe net mijn pc aan:
[afbeelding]
sjit

hmz joune meld het met SMART :( mijn ibm die Crashed gewoon en dan is alle data weg :( *schop*

/me spaart druk voor een Maxtortje 80gig@7200 :D

Verwijderd

Vandaag ook mijn disk crashte bij mijn broer deed die hetw eer belangrijkste gebackupt paar klappen toen maakte die geluid van scsi schijf en toen nieuwe gehaald

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

hmm ik heb wel eens ergens gelezen dat als je een kapotte hd een nacht in de vriezer zet, dattie het daarna dan weer een poosje doet (8>

misschien makkelijk voor de mensen die met een kapotte hd zitten met belangrijke data die nog niet is gebackupped :?

En verder... tja ik heb in mijn Freesco-bak een ouwe samsung 3,2 gieg zitten... dat ding maakt best wel herrie, maar werkt nog altijd perfect.

Voor de rest in onze celeron 466 beneden een Seagate 8,4 gieg en in mun celeron 700@788 boven een Seagate 20 en een Seagate 8,4 gieg... allen werken nog hardstikke fijn })

Hoi

Verwijderd

mag je nog van geluk spreken met je zeegaten :) mijne sterven altijd :)

Verwijderd

Op donderdag 13 juni 2002 13:56 schreef Dannyke het volgende:
mag je nog van geluk spreken met je zeegaten :) mijne sterven altijd :)
Ligt dat niet gewoon aan jezelf??

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-04 20:59

Frenkpie

"Crocs Rule !"

ik heb ook es gehad met een wd 20 gig. dat ie helemaal crashte. toen had ik met zon speciaal progje die ik van WD gehaald had, de hdd laten repareren enz. toen werkte ie weer perfect.

bij mij was da ong. hetzelfde als wat jij nu hebt. zo KLIK ...KLIK en dan loopt ie vast.

ik heb nu een 2e 20 gig bijgekocht en daar prim van gemaakt en win2k op geinstalled. de andere 'rotte' heb ik win98 opstaan. en heel af en toe als ik bv naar de hdd schrijf, loopt de pc vast voor 2 seconde. hoor je een klik en gaat ie weer verder.

maar alles werkt nog gewoon goed :) dus boeie

• RetepV
  • Laatst online: 27-10-2025

RetepV

ALLES valt te repareren

Ik wou bijna vragen of je S.M.A.R.T. aan had staan, dat zou namelijk verklaren waarom 'ie het ineens weer deed. SMART heeft dan de foute sectors geredirect naar goede plekken op je drive.

Vaak krijg je dan verder geen foutmelding en gaat je drive van het ene op het andere moment kapot (daarom hou ik niet van SMART). Maar jij krijgt een melding, en die zou ik aannemen...

Nu heb je nog garantie.

Macbook Pro

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:33

MeNTaL_TO

The future is not set

Weet iemand of smart ook werkt op de promise ata100 controller van de a7v?
Mijn 4 hd's hangen daar namelijk aan en ik vertrouw mijn downloadschijfje (ook een maxtor) niet helemaal meer.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Smart houd ook een log bij op de schijf dacht ik, zo'n smart error is al voldoende voor RMA, dus gewoon terug sturen.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-03 15:02

DaOverclocker

Overclocker for life...

Op maandag 15 april 2002 22:46 schreef XTerm89D het volgende:

oww shit ik heb net mijn half kapotte IBM opgestuurd omdat ie ook wel es ging tikken..maar hij doet het dus wel gewoon.
naja ik heb hem ff gemerkt dus hopen dat ze wel een nieuwe opsturen!!!

systeem specs

Pagina: 1