Hallo,
Ik ben bezig met het opzetten van een Apache Webserver.
Het opzetten hiervan is helemaal geen probleem, alleen nu zit ik met het volgende:
Omdat sommige mensen ook ssh access hebben op de server, en niks met de apachedir te maken hebben. Wil ik deze directory's beveiligen dat ze niet toegankelijk zijn voor anderen.
Het volgende:
Ik heb alle homedirectorys in /home/* gechmod op 750
nu heb ik hier een directory met /home/www/ waar alle domeinnamen instaan zoals:
/home/www/domeinnaam1.nl/
/home/www/domeinnaam2.nl/
maar na het chmod van de /home/www op 750 krijg ik permission denied als ik deze sites benader.
Het is dus zo dat ik niet wil dat iemand die niet bij domeinnaam1 in deze directory kan...
Wat kan ik hier aan doen?
eerst de www map chmodden ofsow? en dan de onderliggende mappen ook nog?
Alvast bedankt
Ik ben bezig met het opzetten van een Apache Webserver.
Het opzetten hiervan is helemaal geen probleem, alleen nu zit ik met het volgende:
Omdat sommige mensen ook ssh access hebben op de server, en niks met de apachedir te maken hebben. Wil ik deze directory's beveiligen dat ze niet toegankelijk zijn voor anderen.
Het volgende:
Ik heb alle homedirectorys in /home/* gechmod op 750
nu heb ik hier een directory met /home/www/ waar alle domeinnamen instaan zoals:
/home/www/domeinnaam1.nl/
/home/www/domeinnaam2.nl/
maar na het chmod van de /home/www op 750 krijg ik permission denied als ik deze sites benader.
Het is dus zo dat ik niet wil dat iemand die niet bij domeinnaam1 in deze directory kan...
Wat kan ik hier aan doen?
eerst de www map chmodden ofsow? en dan de onderliggende mappen ook nog?
Alvast bedankt