Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Nou het lijkt me niet zozeer dat de druk van het water te hoog wordt, maar eerder dat de slangaansluitingen uit het plexi barsten omdat ze niet genoeg houvast hebben...Op maandag 15 april 2002 22:31 schreef fleppuhstein het volgende:
Kijk eerst een hoeveel bar het plexiglas kan hebben, niet dat het ineens gaat lekken over je mobo dat zou zonde zijn. Maar het lijkt met toch wel aardig sterk hoor 5 mm, Als je het maar voor boort
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
Verwijderd
De slang uisluitingen kun je beter in het koper/metaal zelf houden, ivm lasnaden. Ik dacht zoOp maandag 15 april 2002 22:38 schreef Demoniac het volgende:
[..]
Nou het lijkt me niet zozeer dat de druk van het water te hoog wordt, maar eerder dat de slangaansluitingen uit het plexi barsten omdat ze niet genoeg houvast hebben...
|===========| <<<< laag plexi
|wwwwwwwwwww| <<<< Koper/metaal begin
|wOwwwwwwwOw| <<<< koppelingen aan-, afvoer
|___________| <<<< Ook nog steeds koper/metaal
W staat voor water
Of niet, dan zie je de slang van het water lopen als je op het plexiglas kijkt.
Zou het zo kunnen doen dat het schroefdraad door het plexi doorloopt naar het koper, maar ik krijg het nooit voor elkaar om ze alleen in het koper te verankeren, niet waterdicht te krijgenOp maandag 15 april 2002 22:43 schreef fleppuhstein het volgende:
[..]
De slang uisluitingen kun je beter in het koper/metaal zelf houden, ivm lasnaden. Ik dacht zo
|===========| <<<< laag plexi
|wwwwwwwwwww| <<<< Koper/metaal begin
|wOwwwwwwwOw| <<<< koppelingen aan-, afvoer
|___________| <<<< Ook nog steeds koper/metaal
W staat voor water
Of niet, dan zie je de slang van het water lopen als je op het plexiglas kijkt.
En in de zijkant van het blok kan ook niet, want het aanvoerkanaal zit in het midden
Om de verbinding tussen het koper en plexi waterdicht te maken zou ik een kit gebruiken ofzo. En verder ik weet niet welk koelblok jij hebt ? foto misschienOp maandag 15 april 2002 22:47 schreef Demoniac het volgende:
[..]
Zou het zo kunnen doen dat het schroefdraad door het plexi doorloopt naar het koper, maar ik krijg het nooit voor elkaar om ze alleen in het koper te verankeren, niet waterdicht te krijgen
En in de zijkant van het blok kan ook niet, want het aanvoerkanaal zit in het midden
Heb een zelfgemaakt blok, met een (hoekig) spiraalvormig kanaal.Op maandag 15 april 2002 22:52 schreef fleppuhstein het volgende:
[..]
Om de verbinding tussen het koper en plexi waterdicht te maken zou ik een kit gebruiken ofzo. En verder ik weet niet welk koelblok jij hebt ? foto misschien
Als je hem zelf hebt gemaakt kan je hem toch ook zelf veranderen ? of een nieuwe maken ? HINT HINT!Op maandag 15 april 2002 22:54 schreef Demoniac het volgende:
[..]
Heb een zelfgemaakt blok, met een (hoekig) spiraalvormig kanaal.
Kijk, het trekt toch een beetje krom, hoe je hem ook vastschroeft. Meer dan 6mm (max 8 denk ik, anders wordt het weer zo dik) zou ik wel doen.
Kan ook ja, en da de zijkant met de vijl een beetje afronden dan lijkt het niet zo dik. Das ook een mogelijkheid.Op maandag 15 april 2002 23:01 schreef epsilon het volgende:
ik zou hem vrij dik (meer dan 6mm) maken.
Kijk, het trekt toch een beetje krom, hoe je hem ook vastschroeft. Meer dan 6mm (max 8 denk ik, anders wordt het weer zo dik) zou ik wel doen.
Niemand meer iets zinnigs hier over?
[/schop]
na +- 4 weken wachten is mijn swiftec MCX-462 dan toch klaar
week 1 ; plannen binnen gekregen, aanpaasingen gedaan en goedgekeurd
week 2 : ze beginnen er aan maar lijmen het stuk plexy verkeerd
week 3 : ze hebben der natuurlijk weer niet verder aan gewerkt
week 4 : beloofd klaar te hebben tegen einde van de week
dinsdag 16u55 telefoon dat hem klaar was , ik dus woensdag gaan halen blijk dat er 2 gaten verkeerd geboord waren, voor de rest zah het stukje er bangelijk uit! ik zeg dat is niets maak er een ovaal gat van .. deze kon ik donderdag dan gaan halen ....
vandaag kreeg ik dan telefoon dat ze de mislukte gaten opgevuld hadden dat dit nog moest drogen tot vrijdag, morgen ga ik hem dus halen (normaal gezien) en ik zal onmiddleijk foto's posten ...
nadien zal er nog een paar uurkes werk aan zijn omdat ik nog gaten moet maken om het plexy tegen het koper te bevestigen ...
kostprijs van dit alles :
koeler : 90 Euro
verzendings kosten : 5 Euro
plexy kap : 118.05 Euro
Totaal : 213.05 Euro of 8594.5 Fr
klein detail op het koelblok heb ik ruim 2 maanden moeten wachten
Verwijderd
Ik snap het niet.Op donderdag 18 april 2002 21:41 schreef Petzl het volgende:
Totaal : 213.05 Euro of 8594.5 Fr
Mol je een peperdure koeler, en laat je er voor kapitalen een plexiglas kap opzetten?
Had die koeler verkocht en van het geld een waterblokje gekocht.
Voor 25 euro koop je al waterblokjes die waarschijnlijk beter presteren. Voor <10 euro bouw je zo'n ding helemaal zelf -zonder speciaal gereedschap.
Precies, voor dat geld maak je zelf toch een super-blok + TEC koeling/voedingOp donderdag 18 april 2002 22:48 schreef augustus het volgende:
[..]
Ik snap het niet.
Mol je een peperdure koeler, en laat je er voor kapitalen een plexiglas kap opzetten?
Had die koeler verkocht en van het geld een waterblokje gekocht.
Voor 25 euro koop je al waterblokjes die waarschijnlijk beter presteren. Voor <10 euro bouw je zo'n ding helemaal zelf -zonder speciaal gereedschap.
ps een tec kan ik er ook nog van maken maar ga ik niet doen omwille van het hoge verbruik en slechte rendement
Verwijderd
Verwijderd
Dat ziet er gaaf uitOp maandag 15 april 2002 23:52 schreef Petzl het volgende:
ik gebruik 10mm plexy
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
(acryl wordt ook gebruikt voor kogelvrij glas)
je hebt wel polycarbonaat , minder breekbaar wel weer niet UV bestendig , dan heb je ook nog wel UV bestendige polycarbonaat
PC = PolyCarbonaat = Lexan = "kogelvrij glas"
Om op de dikte terug te komen:
5 mm kan, zolang de buiging geen probleem is. Voor de schroefdraad is het in ieder geval geen probleem.
En ergens bovenaan zag ik nog een leuke tip voor je:
Voor je schroefdraad erin tapt, wel eerst voorboren he!!
Op vrijdag 19 april 2002 10:14 schreef Herman het volgende:
Acrylglas = plexiglas = niet zo bijzonder sterk
PC = PolyCarbonaat = Lexan = "kogelvrij glas"
Om op de dikte terug te komen:
5 mm kan, zolang de buiging geen probleem is. Voor de schroefdraad is het in ieder geval geen probleem.
En ergens bovenaan zag ik nog een leuke tip voor je:
Voor je schroefdraad erin tapt, wel eerst voorboren he!!
Denk overigens niet dat er veel kracht op die dingen komt te staan... wil ze er haaks opzetten en de slangen niet te krap leggen...
Zoiets wou ik zelf ook makenOp maandag 15 april 2002 23:52 schreef Petzl het volgende:
ik gebruik 10mm plexy
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik denk persoonlijk dat het "blokje" van Petzl wel heel goed zal presteren... Al die rechtopstaande pinnen zorgen voor een maximaal contact met het water!Op donderdag 18 april 2002 22:48 schreef augustus het volgende:
Voor 25 euro koop je al waterblokjes die waarschijnlijk beter presteren.
Lees het topic ff...Op woensdag 24 april 2002 12:09 schreef Aico het volgende:
1mm plexiglas is al meer dan zat.
Ik wil weten hoe dik plexiglas moet zijn als je er slangaansluitingen in wil schroeven... en dat gaat nooit lukken in 1 mm plexiglas...
Verwijderd