@home bandbreedte beperken ?

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:24
Ik heb 2 pc's met 2 aparte IP's van @home via een Switch.

Als er op PC 1 een spel word gespeeld, en op de andere pc geinternet, dan lagt het op PC 1.

Kan ik dmv een proggie de bandbreedte op PC 2 limiteren zodat er minder lag is op PC 1 ??

Ik kon niks vinden in de search etc.

B.v.d

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-05 20:29
winroute kan dat geloof ik.

Verwijderd

met bv de Freesco software router kan het.

• Acmosa
  • Laatst online: 03-03 16:58

Acmosa

...no comment.

Misschien zit ik er helemaal naast, maar wat voor een switch is het en misschien kan je dan iets met QoS doen?

But then again, I could be wrong..

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-12-2025

MadMax

Dammax

Maar is er ook software voor Windows waar het mee kan??

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

• Acmosa

Acmosa

...no comment.

Winroute is toch software voor windows?

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-04 00:37

d-motion

zow... en dan nu...

Op maandag 15 april 2002 22:25 schreef Pinky het volgende:
Misschien zit ik er helemaal naast, maar wat voor een switch is het en misschien kan je dan iets met QoS doen?
Daar ben ik zelf ook mee aan de slag geweest maar het is me dus niet gelukt om dit te beperken.

Na de waarschuwing van @home wou ik ook de snelheid een beetje beperken. Al met al alles uitgelopen op nul dus.

Je zit inderdaad aan echt een router (FreeSCO of hardwarematig) vast. Met windows zelf is me dus helemaal niets gelukt. Ook heel veel gezocht en programma's geinstalleerd maar niets mocht baten. Zelf QOS op 100% zetten heeft dus geen nut. Ik kon nog steeds downloaden met +300 Kb/s.

Kijk in je programma of je daar een limiet kan stellen.... Mischien moet je anders denken aan een hardware cisco router zodat je de snelheid van clients (lees ip-ranges) kan bepalen. (of natuurlijk softwarematig).

Mocht je wel wat vinden dan hou ik me wel aanbevolen!

WWW.RC5.NL

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 22:31 schreef Prang het volgende:

[..]

Daar ben ik zelf ook mee aan de slag geweest maar het is me dus niet gelukt om dit te beperken.

Na de waarschuwing van @home wou ik ook de snelheid een beetje beperken. Al met al alles uitgelopen op nul dus.

Je zit inderdaad aan echt een router (FreeSCO of hardwarematig) vast. Met windows zelf is me dus helemaal niets gelukt. Ook heel veel gezocht en programma's geinstalleerd maar niets mocht baten. Zelf QOS op 100% zetten heeft dus geen nut. Ik kon nog steeds downloaden met +300 Kb/s.

Kijk in je programma of je daar een limiet kan stellen.... Mischien moet je anders denken aan een hardware cisco router zodat je de snelheid van clients (lees ip-ranges) kan bepalen. (of natuurlijk softwarematig).

Mocht je wel wat vinden dan hou ik me wel aanbevolen!
Het maakt @home niet uit of je 1gig met 500kb download of met 5kb
het gaat er omdat je zoveel download.
dus je moet minder downloaden :P

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:24
Het is een Unex switch 10/100. Daarop zit op 1 poort de @home verbinding (uplink) en op andere poorten de 2 pc's met aparte ip's. Er is dus geen server pc ofzo die de ander aan internet helpt. Ze werken onafhankelijk van elkaar.

Winroute dan toch niet de snelheid beperken omdat de pc's in feite niet met elkaar zijn verbonden :?

Of zie ik dat verkeerd ?

• Acmosa

Acmosa

...no comment.

klopt.. je kan er alleen een extra router tussen modem en switch zetten die dat misschien kan doen.

• d-motion
  • Laatst online: 05-04 00:37

d-motion

zow... en dan nu...

Op maandag 15 april 2002 22:33 schreef Qorne het volgende:

[..]

Het maakt @home niet uit of je 1gig met 500kb download of met 5kb
het gaat er omdat je zoveel download.
dus je moet minder downloaden :P
Klopt. Maar als de snelheid lager is kan ik dus ook minder downloaden. Het ging @home met name in de avonduren! dus voor die tijd wou ik de maximum download snelheid beperken tot maximaal 50 Kb/s!

WWW.RC5.NL

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Sygate Office Network :) Ik heb breedband, maar m'n zus draait op modemsnelheid :D

• nulkelvin
  • Laatst online: 09-06-2021

nulkelvin

ehmm is er nog koffie?

je kan zeker winroute gebruiken hoor, gewoon op de pc waarmee gesurft wordt winroute installeren, in internet explorer als proxy localhost opgeven en in winroute de bandbreedte beperken.

ik wilde dat ik eens een coole sig. kon bedenken.

• Wupsje
  • Laatst online: 13-11-2024
Winroute?
winroute is een NAT programma..
met wat rules, maar voor de rest kan die niet bandbreedte knijpen hoor..

Je zal dan toch echt naar een wat duurdere router moeten kijken..
Of een een of andere linux bak neerzetten en dan flink gaan spitten in de "Linux Advanced Routing & Traffic Control HOWTO" http://lartc.org/HOWTO//cvs/2.4routing/2.4routing-howto.html

Wupsje
Pagina: 1