Toon posts:

Na formatteren hele isdn plat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen!
Dit is echt zo'n moment waar ik wat hulp echt heeeeeel goed kan gebruiken!
Lang verhaal: ik ging vandaag bij mijn vriendinnetje haar computer formatteren want dat was al 5 jaar niet meer gedaan. Alles leuk en aardig alleen de installatie van het isdn modem lukte niet :( Windows herkende het hele ding niet.. Duzz, ik zou dat ff uit gaan zoeken en net toen ik naar huis wou bleek dat bij haar vader zijn computer (in hetzelfde huis) z'n internet ook niet werkte! F*ck! Vader natuurlijk gelijk mij verdenken van het kwade :'( Dus ik kijken en het was heel vaag want als ik de diagnostiche gegevens van het modem wou bekijken kreeg ik een meldeing dat de poort al open was.. Nou fijn, ik helemaal gestressed naar huis.. Nu belt ze net (met haar mobiel!) dat in het hele huis alle telefoons een ingesprektoon geven!! Ook als allebei de computers uit staan! Nog meer f*ck!!

Dus ik kan nu echt wel ff heel hard hulp gebruiken! Wat is er aan de hand??? Komt dat door mij?? Hoe is het op te lossen??

G*d zegene degene die mij de gouden tip geeft ;)

Verwijderd

Hier komt je gouden tip.
Ik heb hetzelfde probleem ook al gehad bij ons thuis, wat je kan proberen.
1: poorten verwijderen , en extra poorten toevoegen,
als dat niet werkt.
2: De laatste optie - Format c:
op een andere manier kreeg ik het ook niet klaar.
IK :P hoop dat je eruit komt voor je schoonpa en'je vriendinnetje. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 april 2002 22:19 schreef [Sx]XcEsS het volgende:
Hier komt je gouden tip.
Ik heb hetzelfde probleem ook al gehad bij ons thuis, wat je kan proberen.
1: poorten verwijderen , en extra poorten toevoegen,
als dat niet werkt.
2: De laatste optie - Format c:
op een andere manier kreeg ik het ook niet klaar.
IK :P hoop dat je eruit komt voor je schoonpa en'je vriendinnetje. ;)
Poorten verwijderen en toevoegen?? Kan je dat misschien een beetje uitleggen??
En dat format C: is dus wat ik net gedaan had! Maar leg je daarmee een heel huis plat??

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

heb ik soms ook, ff de webvox resetten. 15 seconden de stekker eruit en het loopt weer prima.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Topicstarter
ik heb trouwens nog ff wat geedit:

* de ingesprek toon is ook als alle computers uit staan!
* Op het isdn-kastje schijnt een rood lampje te branden

Hopelijk kom ik hier nog levend vanaf!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Op maandag 15 april 2002 22:26 schreef WebMasterMike het volgende:
ik heb trouwens nog ff wat geedit:

* de ingesprek toon is ook als alle computers uit staan!
* Op het isdn-kastje schijnt een rood lampje te branden

Hopelijk kom ik hier nog levend vanaf!
Wat voor setup hebben ze daar? ik heb een NT1(wit kastje waar de lijn op binnenkomt) en een webvox(zit achter de NT1 en zitten de pc/telefoons op aangesloten). op welk kastje brandt het lampje? Hoe ziet het kastje eruit?

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 april 2002 22:30 schreef MadMarky het volgende:

[..]

Wat voor setup hebben ze daar? ik heb een NT1(wit kastje waar de lijn op binnenkomt) en een webvox(zit achter de NT1 en zitten de pc/telefoons op aangesloten). op welk kastje brandt het lampje? Hoe ziet het kastje eruit?
ALright ik zit nu live in gesprek! (op haar mobiel welliswaar..) Er zit een wit kastje ja (NT1) waar een groen en oranje lampje branden. Daarboven hant een zwarte QUATROVOX waarop het rode 'in bedrijf' lampje brand.
De 15 sec zonder stroom truc werkte niet :(

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Hmm, met een quatrovox heb ik helaas geen ervaring, misschien is het handig om (jaja) de kpn helpdesk te bellen, dat heeft mij ook al eens geholpen. Nummer heb ik alleen zo niet bij de hand.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Topicstarter
shit! maar die zijn vast niet 's avonds open zeker?? Heeft er iemand anders misschien dan nog tips??
man hey, dis niet goed voor m'n gezondheid......

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

0800-0407 voor storingen, 24/7 bereikbaar

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 april 2002 22:47 schreef MadMarky het volgende:
0800-0407 voor storingen, 24/7 bereikbaar
Ja maar ik moet dan waarschijnlijk toch echt de klantenservice hebben die tot 20.00u open is...

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

je hebt toch duidelijk een storing? jij weet niet of het met die pc te maken heeft, ik vind het ook allemaal erg vaag. Normaal mag het niet gebeuren dat in het hele huis isdn uitvalt als je een computer formatteerd... zelfs niet bij kpn ;)
edit:
werkt het ook nog niet als je die computer uit het netwerk haalt/uitzet en de isdn kastjes reset?

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Misschien stierenschijt: je hebt toch niet de afsluitweerstand van z'n plaats gehaald?? If yes: dat is je probleem. Dingetje terugpluggen en klaar :)

Verwijderd

Topicstarter
ALRIGHT!!! Heb net weer ff getelefoneert en het volgende gedaan: telefoonlijn uit haar pc gehaald en ja hoor! De telefoon werkt weer!! :D:D:D:D Nu waarschijnlijk het internet van haar vader ook weer! YES!! JOEHOE!! JIPPIE!! Nu alleen nog ff haar modem zien te fixen.. Hoe kan dat?? Was het misschien zo dat haar niet werkende modem er voor zorgde dat de lijn bezet was ofsow?? Maar hij stond uit! Vaag!! Maar hoe ga ik dit nu weer werkend krijgen??

Verwijderd

Topicstarter
ow trouwens: onwijs bedankt voor jullie steun! Echt waar! BEDANKT!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Bij m'n pa thuis hebben we dit probleem vaak genoeg gehad. Gewoon voor een paar minuutjes de stroom van zowel de NT1 als de quattrovox af halen.

Problem solved :)

Lijkt me overigens sterk dat dit door gekloot met een isdn kaartje kan komen :?

IIg succes ermee :)

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Hmm, dit klinkt echt dik vaag :?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 april 2002 23:18 schreef tborgdorff het volgende:
Ja en dat was het ook zeker!! Maar het werkt weer nu!! JIPPIE!!!! JEEEEEE!!!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op maandag 15 april 2002 23:20 schreef WebMasterMike het volgende:

[..]

Gefeliciteerd dan maar :P

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Het is gewoon onmogelijk dat je met een Format C: de hele ISDN verbinding weghaalt.
Of bouwt de KPN die NT1 kassies tegenwoordig zo dat ze een format C: onderscheppen en zichzelf ook ffies gaan formatteren >:)

Trouwens, hoort dat oranje lampje op de NT1 wel ? Kheb hiero namelijk alleen een groene :? (of is dat omdat ik hem niet via het net voedt ? )
Op maandag 15 april 2002 23:20 schreef WebMasterMike het volgende:
Wat was het probleem nu ?

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 19:31

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Dat isdn doet soms zo verdomd vaag. Komt door die vage terminatorachtige dingetjes. Als je er eentje verkeerd doet kan het in het hele huis misgaan.
Kheb het bij mij na een hoop proberen 2 jaar geleden aan de praat gekregen en ben er sindsdien maar vanaf gebleven :P

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Syndicate
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-07 10:18
...

Wat was het probleem nu ?
ja denk t :P

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:11

Beaves

Usque ad Finem

Op maandag 15 april 2002 23:18 schreef tborgdorff het volgende:
Nee hoor ;)

Ook al zet je een pc uit, dankzij ATX blijft staat de pc eigelijk nooit uit en als de ISDN adapter kapot is, kan dat er best voor zorgen dat je een in gesprek toon krijgt.

Wat ik wel vreemd vind, je hebt twee kanalen bij ISDN, waardoor je tegelijk kan bellen en internetten bijvoorbeeld. Dat werkte dus niet goed, want je kon dus ook niet meer bellen.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• ThaHandy
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

dat was nou bij my als 1e opgekomen om de stekker uit de ISDN kaart te halen, tis reeds opgelost en ben dus te laat :'( :+

suc6

Verwijderd

Topicstarter
OK the story goes on... Ik belde dus vanachtend ff weer naar mijn vriendinnetje en het blijkt dus dat ook het modem van haar vader nog niet werkt! Heel vaag, want ik heb daar verder echt nix en de instellingen veranderd en de telefoon lijkt toch wel weer te werken.. Maar ik geloof dat dat hele netwerk daar in dat huis moeilijk brak is dus ik ga morgen weer er heen en ik hoop dat het dan zo snel mogelijk opgelost is... Zorgen jullie ff dat jullie er morgen tussen 2 en 6 zijn dan?? :D

OK goed, maar ik heb nog wel ff een vragie: toen ik dus net had geformatteerd en geinstalleerd (win98) werd er alleen een ethernetadapter gevonden ipv een ISDN PC Card zoals beschreven in de handleiding.. En toen ik daar dus de drivers van het isdn modem aan wou voeren wou die dat ook niet :S Beetje vaagjes allemaal...

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Succes morgen :)

Mocht het niet lukken dan heb ik hier nog 2 uitstekend werkende ISDN kaartjes liggen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 april 2002 16:15 schreef tborgdorff het volgende:
Succes morgen :)

Mocht het niet lukken dan heb ik hier nog 2 uitstekend werkende ISDN kaartjes liggen :)
Hehe, waar woon je??

Hoe duur is trouwens een normaal isdn kaartje in de winkel??

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op dinsdag 16 april 2002 16:17 schreef WebMasterMike het volgende:

[..]

Hehe, waar woon je??

Hoe duur is trouwens een normaal isdn kaartje in de winkel??
Ik woon in Uithoorn, in de buurt van A'dam (maar opsturen is evt. geen probleem :))

Normaal gesproken kost zo'n kaartje iets van 30 euro ofzo. Die van mij mogen voor 15 euro p. stuk weg.

Verwijderd

Topicstarter
ow trouwens nog ff een vraagje vooraf: ik d8 dus om mijn laptop mee te nemen om zo vanaf daar not te kunnen GOT-en, maar: kan ik ook met een gewoon modem via een isdn lijn??

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op dinsdag 16 april 2002 16:39 schreef WebMasterMike het volgende:
ow trouwens nog ff een vraagje vooraf: ik d8 dus om mijn laptop mee te nemen om zo vanaf daar not te kunnen GOT-en, maar: kan ik ook met een gewoon modem via een isdn lijn??
Hebben ze ook gewone analoge telefoons daar in huis? Zo ja, dan kan je hem natuurlijk gewoon in een analoog stopcontact stoppen.

Je kan dus niet een analoog stekkertje in een isdn contactdoosje stoppen, dat gaat niet werken :)

• ThaHandy
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

probeer eens windows te installeren zonder de ISDN kaart en na de installatie de ISDN kaart installeren, dat wil ook wel eens helpen :)

Verwijderd

Topicstarter
Alright! Jullie waren natuurlijk allemaal around net om mij te helpen maar ik heb goed nieuws: het probleem is grotendeels opgelost! Die computer had me gewoon lopen faken door de isdn kaart als network device aan tegeven!! En omdat er ook een netwerkkaart inzat was ik hier niet zo in een keer achter, snappie?? Dus computer 1 doet het! Alleen nu nog de computer van haar vader: die doet echt vaaaag!! Maar daar zal ik wel ff een nieuwe topic voor openen want dat heeft verder weinig meer met dit te maken...
Bedankt jullie iig!!
Pagina: 1