Ik wil MHZ zien i.p.v tekst bij a7v266-e

Pagina: 1
Acties:

• Rudy_X
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03-2013
Hoi allemaal.

Ik wou graag weten of er een mogelijkheid is om in mijn opstartscherm mijn MHZ te showen i.p.v de Tekst.

Nu zegt hij steeds AMD XP 1800+ . Maar wat ik wil zien is gewoon de harde 1533MHZ. :)

Dit i.v.m overclocken op langere termijn.

Ik heb in mijn bios al gekeken of er een optie zit, maar dat zie ik dus niet. (bios is volgens mij 1.007F)

Alvast bedankt.

Pc: Geen :(

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Daar zijn geen kant en klare oplossingen voor naar mijn weet..

Het meest reele wat je kunt doen is zelf in de bios gaan programmeren, echter weet ik niet hoe dit in zijn werk gaat en of het eventueel wel mogelijk gemaakt is, in theorie moet het kunnen...

Maar voor het overclocken neem je toch gewoon een MBM voor de temperatuur bewaking en Mhz aflezen, lijkt me ruim toereikend, en tis nog fijn in windows ook...

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ook iets om meer over je (Intel) cpu te weten te komen is: Intel Processor Frequency ID Utility
Het is te vinden op Intel Support

T.net gallery | V&A ads

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op maandag 15 april 2002 23:06 schreef Juniorrules het volgende:
Ook iets om meer over je (Intel) cpu te weten te komen is: Intel Processor Frequency ID Utility
Het is te vinden op Intel Support
volgens mij ging het om een amd :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:22
Als je BIOS daarvoor geen optie heeft dan is er maar 1 oplossing zoals Sundead aangaf... zelluf BIOS schrijven (of laten schrijven :9 )

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Verwijderd

Idd jah of je neemt een oude BIOS, waar nog geen support in zit voor de 1800+ :)

• Rudy_X
Programma's schrijven is niet mijn sterkste kant dus laat staan een bios schrijven. :)

Ik wacht gewoon op een versie die dat wel ondersteund.

Even naar Asus mailen of ze het erin willen planten vindt ik dan nog de beste oplossing ofniet?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik weet niet of het bij jouw Asus ook zo is, maar mijn Epox 8kha+ laat pas het exacte aantal MHz zien (extra regel) als de fsb van mn processor hoger is dan de std waarde van 133. Probeer jij dit ook eens zou ik zeggen :)

• Rudy_X
hmmmmmmmm. Je zou gelijk kunnen hebben.

Ik denk dat ik dat maar even ga proberen. Ik heb er namelijk zo nog niet over gedacht..

Verwijderd

Als ik mijn processor hoger dan een 2000+ zet dan gaat ie wel weer de echte mhz'en weergeven.....

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk dan nog (officieel) geen ondersteuning voor XP's boven de 2000+ :)

• Rudy_X
Ik had 'm vanmiddag even overgeclocked, maar hij bleef stug zeggen 1800+ I.p.v. 1575 waarop ik hem had gezet. Maar goed ik ga even een beleefd mailtje schrijven naar asus, misschien schoppen ze het in de volgende update erin.

Pagina: 1