Toon posts:

Arctic silver = betere temps? owja?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik las recentelijk een aardig article op www.dansdata.com waarin een vrij degenlijke vergelijking tussen diverse thermal pastes werd gedaan. Qua temperaturen maakt het practisch niets uit.

Image linked/ripped from www.dansdata.com
Afbeeldingslocatie: http://www.dansdata.com/images/goop/nofibgraph2.gif

Hoe komt iedereen er bij dat normale zink oxide thermal paste zo veel slechter zou zijn qua temps???

• Tije
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 14:43
Niemand? Het is volgens mij redelijk bekend dat de verschillen tussen koelpasta's niet bijzonder groot zijn.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Dat artikel heeft ook eens op de frontpage gestaan.
En hoe het komt dat mensen dat denken: als ze een product zien staat met leuke kleurtjes en met een hoger prijskaartje denken ze automatisch dat het beter is dan een naamloos product in een wit tubetje.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

artic druipt alleen niet tussen je proc weg,...

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 19:09

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

tandpasta woei!

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Sja.. weet het ook niet.. mijn proc ging toch echt naar beneden toen ik van kauwgom spul naar AS III ging.. en daarnaast tandpasta dan nog beter?

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Is het verwonderlijk ? Tandpasta moet zeer zuiver zijn dus, het is normaal dat dat hitte goed geleidt, en blijkbaar heeft Fluor weinig thermal resistance :)

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 22:56

Interstice

Hallo?

Jammer alleen dat tandpasta ongeschikt is. En in die van mij zitten stukkies lijkt me ook niet echt fijn.

Ik denk dat de grote verschillen die behaald worden er vooral mee te maken hebben dat je bij zo'n duur product beter je best doet op het aanbrengen. En bij goedkope termalpaste het meer smeer maar raak is.

Enne ik ga ook een tubetje articsilver 3 halen :P

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:50

Tjark

DON'T PANIC

tandpasta droogt uit na een tijdje... maar dat heeft Danneman niet getest.

Bij mij gingen m'n temps ook 2-4 graden naar beneden nadat ik m'n standaard grease had vervangen door artic silver. Zelf getest, zelf ondervonden. maar zoals altijd: YMMV

*insert signature here

• Mephix
  • Laatst online: 25-11-2025
kan het moeilijk geloven.. maar goed, ik ga in ieder geval niet met prodent aan de gang *D

edit:
passende smiley

• Demo
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Tandpasta geleidt voornamelijk omdat er water in zit... maar dat is na een tijdje verdampt, dus dan geleidt het voor geen meter meer...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Artic Silver vloeit niet, maakt net zo makkelijk schoon als siliconenpasta (hangt er vanaf wat je als oplosmiddel gebruikt natuurlijk ;) ).
Je kan natuurlijk geen denderend verschil verwachten in de temps, er zijn mensen die roepen dat het 5-10 graden scheelt, maar AS heeft gewoon zijn voordelen :D
Alleen de prijs....... :'(

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 april 2002 22:43 schreef P4R_TgUy het volgende:
Artic Silver vloeit niet, maakt net zo makkelijk schoon als siliconenpasta (hangt er vanaf wat je als oplosmiddel gebruikt natuurlijk ;) ).
Je kan natuurlijk geen denderend verschil verwachten in de temps, er zijn mensen die roepen dat het 5-10 graden scheelt, maar AS heeft gewoon zijn voordelen :D
Alleen de prijs....... :'(
AS en andere quality pastes hebben wat voordelen ja. ze drogen minder snel op en er was nog wat. maargoed.

Verwijderd

Sinds ik AS3 heb scheelt het bij mij toch 3 graden (vergeleken met standaard pasta). Mijn proc is ook stevig overgeklockt en ik denk dat je bij meer warmte productie meer winst heb. Als je het op standaard snelheden test zal het niet zoveel uitmaken.

Verwijderd

Echt dramatisch is het verschil niet. Maar vergeet niet dat het verschil tussen 0.5 en 0.45 K/W bij een zwaar overgeklokte Athlon toch een graad of 5 scheelt (100W * 0.05 K/W = 5 graden).

En onze Dan is niet helemaal eerlijk geweest, want hij heeft de koeler ook in de test meegenomen, niet alleen de pasta. Dat kan nooit; 0.5K/W voor de pasta.

Een beetje oneerlijk allemaal. Maar inderdaad, zo gek veel scheelt het niet tussen de pasta's onderling.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Dit is al tijden bekend. AS zelf claimed iets van 4-15 graden. Maar als deze reclame kreet vertaalt naar normaal Nederlands krijg je iets: Als we ons eigen product door onze eigen experts laten aanbrengen dan vinden we bij 1000 testen meestal 4 graden verschil vergeleken met een gewone gebruiker. Gelukkig vonden we ook nog een zeer slecht gemonteerde 'pad' en daar was het verschil 15.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• -=MOL=-
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Ik heb het zelf getest en bij mij scheeld het 4 graden tussen de normale witte pasta en AS2. AS3 heb ik niet en koop ik pas als me AS2 op is. Zonder pasta of met zo'n mooi roze stikker heb ik nooit getest en ben ik eerlijk gezegd ook niet van plan.

De praktijk moet het altijd maar uitwijzen vind ik. Er was hier pas een topic van iemand die met AS3 10 graden hoger uitkwma dan met de roze stikker op zijn coolermaster. Ik denk dat hij iets fout deed, maar na 10 keer overnieuw aanbrengen enzo was er geen verbetering.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 09:27
Same here ... maakt bij mij toch wel degelijk wat uit ...

Inderdaad niet veel, maar 4C lager is toch best leuk als je aan het OC-en bent etc. :)

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Verwijderd

ik ga gewoon voor artic silver 3 :Y)

/me zoekt naar mensen voor inkoopactie (zie sig) :+

Verwijderd

Dat de verschillen klein zijn neem ik wel aan, de beste geleiding is nog steeds metaal op metaal, de koelpasta is er enkel voor om de kleine oneffenheden in beide oppervlakken op te vullen omdat lucht een slechte geleider is. Vaak wordt er dan ook veel te veel van gebruikt.
Koelpasta op zich geleidt slechter dan welk metaal dan ook, maar veel beter dan lucht.

Verwijderd

Alle beetjes helpen toch? Er zijn toch een hoop goede resultaten geboekt met AS3.

Daarom ga ik ook voor de AS3.

Helpt het: Mooi. Helpt het niet: Nou ja, jammer dan. 't Kan in elk geval geen kwaad.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

De praktijk in de tests is meestal 1-3 graden. En de meetnauwkeurigheid is dan ook nog eens ongeveer 1 graad. Het heeft meer effect als je een kamerraam openzet. En als je maar 2 graden onder de 'crash grens' zit heb je toch al een probleem. Even een warme dag, iemand die gaat stofzuigen in je kamer of twee mensen (100 Watt per stuk) in je kamer er bij, de temperatuur loopt op en je PC crashed.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Op dinsdag 16 april 2002 10:24 schreef -=MOL=- het volgende:
Ik heb het zelf getest en bij mij scheeld het 4 graden tussen de normale witte pasta en AS2. AS3 heb ik niet en koop ik pas als me AS2 op is. Zonder pasta of met zo'n mooi roze stikker heb ik nooit getest en ben ik eerlijk gezegd ook niet van plan.

De praktijk moet het altijd maar uitwijzen vind ik. Er was hier pas een topic van iemand die met AS3 10 graden hoger uitkwma dan met de roze stikker op zijn coolermaster. Ik denk dat hij iets fout deed, maar na 10 keer overnieuw aanbrengen enzo was er geen verbetering.
idd die iemand ben ik, in de topic las ik ook vaak dat As inwerktijd nodig heeft, na 1 week is het nu 2graden beter, nog steeds een 6-9 tal graden warmer dan mn (godelijke :P ) koelprut.
/edit/
het was een roze stikker met extra witte koelprut uit elektronicazaak erop (kauwgum + koelprut, geheime formule? :+ )

Verwijderd

ik ga gelijk 50 tubus tampasta halen voor mij pc

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 15:37 schreef MasterOverdrive het volgende:
Als je wat overhoudt, kun je er altijd je tanden nog mee poetsen :)

• Demo
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op dinsdag 16 april 2002 15:37 schreef MasterOverdrive het volgende:
tampasta? Wat doe je daar mee? Je tammen poetsen? :P

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Tandpasta beter dan Artic? Damn...komt dat door de fluoride die erin zit? Geleid fluoride beter dan zilver? Scheelt wel veel geld :)

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:36

Eboman

Ondertitel

Arctic Toothpaste 3 , makes you're teeth realy shine :o

Signature

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 12:04
Als tandpasta echt zo goed koelt... waarom is er dan nog geen enkele fabrikant die hierop zijn koelprut baseert??
Pagina: 1