Geluidskaart met SP/DIF

Pagina: 1
Acties:

• j.bouwmeester
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05-2023
Weet iemand wat een goede, niet dure, geluidskaart is met een coax-digitaal-uit (SP/DIF). Allemaal 3D-features zijn dus niet nodig tenzij ze als digitaal signaal naar mijn dd5.1/mpegmultichannel versterker kunnen.
Ik ben namelijk afgeknapt op de sblive (slechte uitgang) en de diamond mx400 (geen xp ondersteuning) en wil nu een goede koop doen.

Verwijderd

terratec kaartjes? ik zou je de EWX 24/96 aanbevelen, maar die is volgens mij vrij $$$$$ :P

Verwijderd

ik heb een SBlive 5.1 met een hoontech DBIII

zie

www.hoontech.nl

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je wil perse een coaxiale digitale uitgang hebben? Optisch zijn ze namelijk wat beter verkrijgbaar. Dan kan je met de search een hoop kaarten vinden namelijk:

[search=geluidskaart digitaal goedkoop]

Coaxiaal weet ik zo snel nie...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-07 15:17

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

gewoon een sb live player 1024 nemen en der zelf een digitale optiche in en uit op knutselen, heeft midimaze ook gedaan, ff zien

Afbeeldingslocatie: http://cam035101.student.utwente.nl:81/boxes/midimaze/Image2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cam035101.student.utwente.nl:81/boxes/midimaze/Image3.jpg

hierop zit digi in en uit naar sb live en een digi uit van mn dvd speler

ow schema stond in de elektuur, zomer nummer van 2001

blabla

Verwijderd

eeej... een aantal komen nu wel met de sblive, maar:
Ik ben namelijk afgeknapt op de sblive (slechte uitgang)...
... :?

• FreeRider
  • Laatst online: 06-07 22:45
Creative Sux .. Sorry dat ik zo flame, maar de digitale IO van een SBLive werkt gewoon kut onder Windows XP. Ik heb zelf de eerste Retail Live waarbij een extra bracket was geleverd met COAX, Midi, DIN etc. Daarbij heb ik via de website van Creative nog een extra bracket gekocht met TOSLINK (optisch) connectors, maar dit hele zaakje werkt dus niet meer onder Windows XP. Gebeld met Creative, en het enige wat ze kunnen zeggen is : dit produkt wordt niet meer ondersteund. Geluid geeft de kaart wel, maar het hele digitale IO gebeuren wat erbij zit is gewoon afgeschreven ... Ja ik baal hier echt van... :'(

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Ehm.....

Klinkt hetzelfde als het verhaal wat Terratec tegen mij ophield: geen WDM ondersteuning, geen support.
In dit geval ging het om een Terratec DMX, die overigens onder Win98 een meer dan perfecte kaart bleek te zijn...

Volgens mij is dit niet "iets van creative", maar is dit bij veel geluidskaarten het geval: de Maxi Studio Isis van Guillemot hoort bijvoorbeeld ook onder de gegadigden...

/ *Ontopic :)*
Cheapo SPDIF vind je bijna nergens meer: Terratec, Philips, Yamaha en Guillemot kan je sowieso afschrijven.

Als je hem zoekt voor onder windows 98, heb ik nog een Terratec DMS liggen :(

/

• j.bouwmeester
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05-2023
Dat is mijn probleem precies: Ik heb een diamond monster mx400 die net als de dmx op de canyon3d-chip is gebaseerd, en dat wordt niet meer goed ondersteund onder winxp en gaat daarom kraken.
Ben dus opzoek naar een winxp-comp. kaart met coax-uit

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 15:46
Trust heeft een kaartje met digitaal in en uit (zowel optisch als coaxiaal). En die werkt perfect onder xp. En is maar 45 euro...

Ik kreeg m'n audigy niet digitaal aan de praat en de trust werkte in een keer...

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 12:15 schreef j.bouwmeester het volgende:
Dat is mijn probleem precies: Ik heb een diamond monster mx400 die net als de dmx op de canyon3d-chip is gebaseerd, en dat wordt niet meer goed ondersteund onder winxp en gaat daarom kraken.
Ben dus opzoek naar een winxp-comp. kaart met coax-uit
Ik vrees dat ik je niet kan helpen, maar ik heb wel een vraagje: ik heb een Terratec DMX en zou graag XP installeren. 'k Heb dit al eens geprobeerd maar dan bleef heel de zwik hangen bij de installatie van de geluidskaart. Onder Win2k werkt ze maar wordt herkend als ESS Maestro (waarschijnlijk is dit ook zo bij je Diamond), zonder 3D gedoe (heb ik niet echt nodig, ik draai m'n spelletjes nog onder Win98 waar de DMX zich wel goed voelt) en zonder digital in/out (heb ik - voorlopig - ook niet nodig). Wat ik je wou vragen: werkt je Diamond kaart onder XP (afgezien van het ontbreken van die digitale dinges)? Heb jij ook die installatieproblemen gehad? Alvast bedankt.

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 13:28
De Hercules Geme Theater XP is ook wel een leuk kaartje, met zo'n break-out box. Heeft zowel coxiaal als optische digitale in en uitgangen. Hij is alleen iets duurder dan de gemiddelde geluidskaart, maar in de pricewatch zal vast wel ergens een goedkoper adres staan.

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ik heb een heel simpel Trust kaartje gekocht, zit een Yamaha chipset op.. Zit dus een DD5.1 decoder op. En heeft een expansieboardje erbij.. Met optisch in en out, en coaxiaal in en out.. Er zitten zelfs XP drivers bij, die gewoon goed werken. Ik gebruik hem voor mijn HTPC. Kaartje kost ook maar 45 euro bij de Dynabyte.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Ik heb een Creative Live Player 1024 met een bouwpakketje van Conrad voor 15 euro, simpel in elkaar te solderen, ze verkopen ze ook compleet gebouwd..........

van COAX naar DIGI-OPTO
(standaard is de Creative Retail voorzien van een SP/DIF)
http://www.HardwareXpo.net/sblive1.html

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Goed nou ik heb ook genoeg van mn audigy platinum... dat ding valt niet te installeren onder wat voor OS dan ook (w2k AS, w2k3 AS of win2k) dus ik ga voor een andere kaart... het enige wat ik me afvraag... is er verschil tussen sp/dif en coax ?? misschien een stomme vraag maar ja...

Deze plek is te koop.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Ik heb zelf net de M-audio Sonica besteld.

In je openingpost schrijf je dat een coaxiale interface wilt, maar als dit geen 'hard constraint' is kun je ook eens naar dit apparaatje kijken.

Het is een optische S/PDIF uitgang via de USB interface waarvan
de kwaliteits er goed schijnt te zijn. Prijs ligt rond de 75 euro.

zie:

M-Audio Sonica (wat kan ik verwachten ?) en waar kopen ?

[ Voor 3% gewijzigd door j-w op 22-04-2003 21:17 ]

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
mmh ik heb dus ook een SB Live! 1024

gewoon de spdif uitgang aan een ingang (coaxiaal) op mn Receiver gehangen en perfect!

monojack -> single tulp verloopstukje, hieraan gewoon een goede tulp (cinch) kabel met 2x male en klaar is wimpie :P

Divide and conquer.

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:04

xdc

Verwijderd schreef op 16 April 2002 @ 01:36:
Ehm.....

Klinkt hetzelfde als het verhaal wat Terratec tegen mij ophield: geen WDM ondersteuning, geen support.
In dit geval ging het om een Terratec DMX, die overigens onder Win98 een meer dan perfecte kaart bleek te zijn...

Volgens mij is dit niet "iets van creative", maar is dit bij veel geluidskaarten het geval: de Maxi Studio Isis van Guillemot hoort bijvoorbeeld ook onder de gegadigden...

/ *Ontopic :)*
Cheapo SPDIF vind je bijna nergens meer: Terratec, Philips, Yamaha en Guillemot kan je sowieso afschrijven.

Als je hem zoekt voor onder windows 98, heb ik nog een Terratec DMS liggen :(

/
had hetzelfde probleem . heb ook de terratec dmx gehad. werkte niet meer onder Xp
gebeld naar Terratec NL en gevraagd of ze hem wilden omruilen voor een kaart die wel werkte , heb nu een sixpack zonder bijbetalen. :P toch wel goeie service !

slimmehotspot.nl

Pagina: 1