Vreemde voeding in nieuwe kast ??

Pagina: 1
Acties:

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Vandaag was ik op de beurs in Eindhoven, en ik heb het volgende kastje gekocht (Inwin A500 met 250 Watt voeding voor Abit KT7 raid + T-bird 800 + GeForce SDR, zou genoeg moeten zijn volgens verkoper)
Nou, m'n hele comp in dat kastje gepleurd. Lijkt goed te werken (met AGP4x), totdat Windows ineens vast loopt. Waar het aan lag weet ik niet, maar toen ik m'n comp rebootte, ging de kast meteen na het tellen van het geheugen uit. Nog een keer proberen.
Precies hetzelfde. Stekkers eruit getrokken, ja hoor, hij doet ut weer.
Kijk ik in de bios, zegt ie dat de proc op 1,78 V draait, in plaats van 1,7 volt. Hmm, vreemd, maar ja, ik had gelezen dat de KT7 niet zo nauwkeurig was met voltage. Maar, de VIA hardware monitor gaf aan: 3,3 V was tussen 3,35 en 3,4 (niet zoveel verschil) 5 V schommelde tussen de 5,07 en de 5,17 en de 12 V was 11,7. :(

Nou is mijn vraag, zijn deze afwijkingen niet te groot ??
Ik dacht zelf namelijk dat mijn oude 235 watt voeding er zwaar naast zat, maar die waarden waren toch wel nauwkeuriger dan die van deze voeding. En, mijn Asus V6600 werd ook schrikbarend warm (71 graden celcius na 1 rondje GP3)

• Quentin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
Ik heb helaas geen antwoord op je vraag, maar zou wel graag willen weten wat je voor die drie dingen (mb, proc, geforce) op de beurs hebt betaald.

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 13:15
Met uitzondering van het voltage van je CPU vallen de gemeten spanningen nog binnen de marges, volgens mij. Maar 71 graden is wel behoorlijk veel voor je videokaart, zo lijkt me (ik weet er ook niet het fijne van).
In een C'T artikel over ATX voedingen (Nederlandse Computer Techniek, Nr.5 1998) staan de volgende toleranties:

+ 3,3 V 4%
+5V, +12V -5V, -12V, +5VSB 5%

Groet,

Dextertje

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Quentin, ik had de proc + mobo + videokaart al.. Ik heb de Abit KT7 raid vandaag voor 469 op de beurs gezien (bij Graficall.) De T-Bird 800 was volgens mij niet schrikbarend veel goedkoper.

Hmmm, ik heb het voltage in de bios teruggezet naar 1,625 (dan zegt ie in PC Health status dat ie op 1,7 Volt draait ipv 1,78) Maar ja, ik vind toch die afwijkingen vrij hoog (zou er bijna van beginnen te denken dat die voeding er moeite mee heeft)
Want we praten hier niet over een cheapo voeding, maar een Inwin voeding (in tegenstelling tot m'n cheapo 235 watt voeding) En naar mijn idee is Inwin niet echt zo'n cheapo merk..