[ADSL modemtweak] Poort forwarding

Pagina: 1
Acties:

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-06 22:13

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Topicstarter
Hi,

Ik heb al redelijk wat info erover gelezen, maar wil toch nog wat vraagjes stellen:

1) Is het ook mogelijk om een poort naar mijn netwerk 10.0.0.x/24 te forwarden ipv direct naar een NIC?
Dat dus de switch erachter maar uitzoekt voor wie het pakketje zou moeten zijn? Of kan dit gewoon niet, en verdwijnt het pakketje in het niets dan?

2) Is het forwarden van poorten ook mogelijk via de webbased console ipv alleen maar Telnet? Of zeg ik nu iets heel doms? :X

Tnx!

Godfather Bodybuilding topic reeks

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Ben er net achter dat ik mijn webserver niet meer kan bereiken.

Ik heb de volgende commando's ingevoerd en gesaved:
create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:80 outside_addr=0.0.0.0:80
create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:21 outside_addr=0.0.0.0:21
save
Waarom werkt het forwarden dan niet? :?

Verwijderd

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/10#10

Stukje beneden staat wat info over portmappen met je ADSL modem.
Ik persoonlijk vind de Nubz Alcatool het prettigst werken.
En over die commando's, je had toch wel eerst 'nat' ingetikt hoop ik?
Anyway, als je het met zo'n tooltje doet hoef je je helemaal niet meer druk te maken om die commando's.
1) Is het ook mogelijk om een poort naar mijn netwerk 10.0.0.x/24 te forwarden ipv direct naar een NIC?
Dat dus de switch erachter maar uitzoekt voor wie het pakketje zou moeten zijn? Of kan dit gewoon niet, en verdwijnt het pakketje in het niets dan?
Euhm, dan ga je toch juist doelloos pakketjes rondsturen, los van het feit of het zou kunnen werken?

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Op maandag 15 april 2002 22:18 schreef johnny appleseed het volgende:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/10#10

Stukje beneden staat wat info over portmappen met je ADSL modem.
Ik persoonlijk vind de Nubz Alcatool het prettigst werken.
En over die commando's, je had toch wel eerst 'nat' ingetikt hoop ik?
Anyway, als je het met zo'n tooltje doet hoef je je helemaal niet meer druk te maken om die commando's.
Ok, tnx. Ik zal het meteen doornemen!

Enne, tuurlijk zat ik in "nat>" te werken! Duh! ;)

Feit blijft wel dat ik liever geen proggies/scriptjes gebruik voor het poortmappen. Ik heb het gevoel dat ik er meer van leer als ik het handmatig doe. Ach, ieder zijn plezier nietwaar?

Ik heb de data iig van deze site. Dan zou het toch moeten werken? Kennelijk niet dus... (Klik maar op het huisje rechtsboven mijn post.) :)
Euhm, dan ga je toch juist doelloos pakketjes rondsturen, los van het feit of het zou kunnen werken?
Ehm...

Tja...

Klopt. Maar wat als je twee webservers hebt draaien op twee verschillende IP's? (In theorie dus, ik heb het zelf niet.)
Hoe los je dat dan op? :?

Verwijderd

Maar wat als je twee webservers hebt draaien op twee verschillende IP's? (In theorie dus, ik heb het zelf niet.)
Voor webserver 2 een andere (externe) poort gebruiken.
Misschien helpt het als je heel je NAT tabel flusht en de regels even opnieuw invoert.

• MrJ

MrJ

Topicstarter
NAT tabel flushen en opnieuw opbouwen bracht geen resultaat.

Maar het gekke is, dat ik nu niet meer via [url="http://localhost"]http://localhost[/url] mijn webpagina op kom. Waarschijnlijk omdat hij zoekt op mijn Default Gateway = router.

Dus waarschijnlijk moet ik er in eerste instantie iets inzetten, dat op de router localhost en 127.0.0.1 terug gestuurt wordt naar de source of zoiets.

En daarna en nog voor zorgen dat mensen van buitenaf er nog bij kunnen natuurlijk!

Verwijderd

127.0.0.1 komt nooit op het netwerk terecht, als dat niet werkt is óf je TCP/IP stack verrot, maar veel waarschijnlijker doet je webservert het gewoon niet meer.
Maar dat heeft dus niets met je switch of router te maken, daar komt het nooit terecht :)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op maandag 15 april 2002 22:43 schreef MrJ het volgende:
NAT tabel flushen en opnieuw opbouwen bracht geen resultaat.

Maar het gekke is, dat ik nu niet meer via [url="http://localhost"]http://localhost[/url] mijn webpagina op kom. Waarschijnlijk omdat hij zoekt op mijn Default Gateway = router.

Dus waarschijnlijk moet ik er in eerste instantie iets inzetten, dat op de router localhost en 127.0.0.1 terug gestuurt wordt naar de source of zoiets.

En daarna en nog voor zorgen dat mensen van buitenaf er nog bij kunnen natuurlijk!
jij heb hier de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt (gaat het spreekt woord zo)

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 23:07 schreef [Airwolf] het volgende:

[..]

jij heb hier de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt (gaat het spreekt woord zo)
Als je het dan nog even uitlegt heeft hij er misschien ook nog wat aan.

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Op maandag 15 april 2002 23:05 schreef johnny appleseed het volgende:
127.0.0.1 komt nooit op het netwerk terecht, als dat niet werkt is óf je TCP/IP stack verrot, maar veel waarschijnlijker doet je webservert het gewoon niet meer.
Maar dat heeft dus niets met je switch of router te maken, daar komt het nooit terecht :)
Oh ja, dat was ook zo... }:O

Maar ik weet zeker dat mijn webserver goed draait en ook dat mijn TCP/IP stack correct is.

Wat kan het dan nog meer zijn?

/edit
Rectivicatie:

Via 127.0.0.1 en localhost kom ik er dus wel bij.

Alleen vanaf het internet niet...

/edit2
Rectivicatie #2:

Via een andere PC (aparte internetconnectie) kom ik er dus wel gewoon bij... :?

Hoe kan het dan dit ik zelf niet via mijn IP of URL erbij kom, en alleen via localhost/127.0.0.1 ?

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 22:07 schreef MrJ het volgende:
Ben er net achter dat ik mijn webserver niet meer kan bereiken.

Ik heb de volgende commando's ingevoerd en gesaved:
[..]

Waarom werkt het forwarden dan niet? :?
MOet je bij outside adres niet je ip ingeven die je van je provider gekregen hebt?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op maandag 15 april 2002 23:08 schreef johnny appleseed het volgende:

[..]

Als je het dan nog even uitlegt heeft hij er misschien ook nog wat aan.
dat had jij al gedaan zag ik.. :)

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Het werkt dus allemaal toch wel trouwens... :{
(zie edits)

Enige waar ik nog over struikelde was het niet kunnen bereiken van mijn webserver op internet IP in mijn eigen netwerk.

Maar na een gesprek met een collega bleek dat simpelweg technisch niet mogelijk, de router accepteerd het niet.

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Nog 1 dingetje trouwens:

Ik heb nu hetzelfde gedaan met poort 6891, bestemd voor MSN filesharing.

Maar wat als straks de andere PC thuis ook op dit netwerk gaat? Op die PC wordt ook gebruik gemaakt van MSN.

Ik weet dus dat MSN meerdere poorten heeft in die range. Dus dan bijv. poort 6892 doormappen naar die tweede PC?

Of dan toch poort 6891 broadcasten naar 10.0.0.x. Dit dus eigenlijk: "create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.0:6891 outside_addr=0.0.0.0:6891"

Welke van deze opties is dan beter?

:?

Pagina: 1