Toon posts:

Abit BE6 II en XP

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het installeren van XP lukt niet op mijn Abit BE6 II, de fouten zitten hem volgens de meldingen in mijn UDMA 66 CONTROLLER. Hoe kan ik deze aanpassen zodat ik XP wel kan installeren? HD al geformateerd en zo maar de controller geeft nog steeds de problemen.

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 20:21

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Als je ff wacht ga ik ff link zoeken naar drivers die je op een flop moet zetten, ben in 5 minuten terug :)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, you are the best!

• Positron

Positron

http://www.highpoint-tech.com/366_2k_125.zip

Die ff uitpakken, op een floppy zetten. Het zijn Win2K drivers, maar die moet je XP maar gewoon in z'n bek proppen :) ook als ie zeurt, hij vreet maar ;)

Bij je installatie moet je op F6 drukken om eventuele scsi-adapters enzo te installeren, dit doe je en wanneer ie vraagt om je drivers (of hij vraagt om een flop van de fabrikant ofzoiets was het) dan doe je je flop met drivers erin.

Als het goed is kun je dan gewoon verder met installen. Hetzelfde geldt voor Win2K, die kun je ook niet installen zonder de drivers ervoor.

edit:
Je kunt me trouwens mailen als je probs hebt, of adden op msn: ok, geadd :)

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07 00:36

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Of je installeerd XP gewoon op je normale IDE aansluiting en installeerd ff de highpoint drivers en hangt hem daarna weer aan je hihpoint controller

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 20:38
Heeft XP deze driver niet standaard al inzich? Ik ben laatst wel tot de conclusie gekomen dat mijn Highpointcontroller op mijn VP6 (ATA100 RAID) wel standaard geinstalleerd worden onder XP en had daarmee eigenlijk gedacht dat de voorganger ook wel meegenomen zou zijn :)

• Positron

Positron

Nee.. beetje vreemd, maar het ligt aan de HPT366, die wordt dus niet door XP ondersteunt, en je kunt je hele installatie vergeten als je die niet installeert |:(

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 20:38
Op dinsdag 16 april 2002 20:50 schreef DenniZ-X het volgende:
Nee.. beetje vreemd, maar het ligt aan de HPT366, die wordt dus niet door XP ondersteunt, en je kunt je hele installatie vergeten als je die niet installeert |:(
Jep, ik heb dat in het begin ook gehad toen ik NT 4.0 wilde installeren. Snapte er toen ook niets van maar gelukkig zijn er altijd mensen die je willen en kunnen helpen :)

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Op maandag 15 april 2002 21:35 schreef DenniZ-X het volgende:
http://www.highpoint-tech.com/366_2k_125.zip

Die ff uitpakken, op een floppy zetten. Het zijn Win2K drivers, maar die moet je XP maar gewoon in z'n bek proppen :) ook als ie zeurt, hij vreet maar ;)

Bij je installatie moet je op F6 drukken om eventuele scsi-adapters enzo te installeren, dit doe je en wanneer ie vraagt om je drivers (of hij vraagt om een flop van de fabrikant ofzoiets was het) dan doe je je flop met drivers erin.
...
Volgens mij is het F5 en niet F6. Tenminste ik heb ook zo'n Highpoint in mijn BP6 zitten en ik druk altijd op F5. Deze oplossing werkt prima.

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:22

Sjod

Ik ben goed luisterend

het is F6

Verwijderd

Ik heb hier ook een pc staan met een Abit BE6 en ik heb dus t zelfde probleem...
Er staat nu WIndows 98 op en ik wil dus Windows XP eropzetten (Upgraden).
Voor de installatie gaat hij een foutenrapport maken, nu krijg ik dus een belemmering zodat ik niet verder kan installeren. Dan zeggen jullie doe F6 in de installatie maar waar en hoe? Want ik wil graag WinXP erop krijgen! :'(

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Het F6 verhaal. Kom op, daar is echt genoeg over te vinden, zeker genoeg om niet zo'n oud topic hoeven te kicken. Druk op F6 tijdens de installatie wanneer XP vraagt of er drivers voor andere controllers moeten worden geladen. Iets verderop in de set-up zal hij je dan vragen de floppy met deze drivers in de gleuf te steken, that's all.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.