Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ben wordt toch T-mobile!

Pagina: 1
Acties:

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-11 10:06
http://nu.nl/document?n=55200
Belbedrijf Ben gaat T-Mobile heten

Uitgegeven: 15-4-2002 12:38
Laatst gewijzigd: 15-4-2002 12:52

AMSTERDAM - Het telecombedrijf met de simpelste naam, Ben, gaat zijn naam veranderen. De nieuwe naam wordt T-Mobile, naar de Duitse dochteronderneming van Deutsche Telekom.

Inmiddels hebben de aandeelhouders al ingestemd met de naamswijziging. Wanneer die ingaat, is overigens nog niet bekend, zo meldde het Algemeen Dagblad zaterdag. Ben is voor ongeveer vijftig procent eigendom van T-Mobile.

Ben is in 1999 begonnen en stak vele miljoenen in reclamecampagnes. Maar Ben heeft zelf aangedrongen op de naamswijziging. "Daarmee willen we duidelijk maken dat ook wij bij een sterke internationale organisatie horen", vertelt commercieel directeur Niek Jan van Damme in de krant.

Ben is de vierde telecommer die zijn naam verandert. Libertel wijzigde begin dit jaar de naam in de internationale naam Vodafone. Telfort gaat per 1 mei O2 heten, en Dutchtone zal in de toekomst vernoemd worden naar moederbedrijf Orange.
Jammer, was een heel origineel netwerk wat een no-nonsense image had. We krijgen binnen europa wel heel veel eenheidsworst :'(. Hopelijk komen er wel akties dat je binnen heel het netwerk (dus bijv. ook in duitsland) voor 1 tarief kan bellen >:).

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

[topic=445952/1/100]

Was al eens eerder gepost. :)
Iid erg jammer, Ben is een leuke naam. T-Mobile is zo'n saaie zakelijke naam.

• sigma01
  • Laatst online: 04-11 10:06
Op maandag 15 april 2002 21:30 schreef Heineken het volgende:
[topic=445952/1/100]

Was al eens eerder gepost. :)
Iid erg jammer, Ben is een leuke naam. T-Mobile is zo'n saaie zakelijke naam.
Maar toen werd het nog tegengesproken (oa in planet multimedia).

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Verwijderd

BLABLABLA

Jammer, was een heel origineel netwerk wat een no-nonsense image had.
no-nonsense????

ben was gewoon klote door al die akties van ze

moet je beltegoed maar eens opvragen (dat gelul daarbij is wel zeker nonsense)

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Op maandag 15 april 2002 21:30 schreef sigma01 het volgende:

[..]

Maar toen werd het nog tegengesproken (oa in planet multimedia).
Dat zal wel.
Ben is de vierde telecommer die zijn naam verandert. Libertel wijzigde begin dit jaar de naam in de internationale naam Vodafone. Telfort gaat per 1 mei O2 heten, en Dutchtone zal in de toekomst vernoemd worden naar moederbedrijf Orange.
PTT werd ooit eens, alle Nederlandse aanbieders zijn dus al een keer geswitched.

Verwijderd

Zoals ik al eerder gepost heb in t andere topic, ik vind dat echt een slechte actie van Ben, ten eerste de naam Ben is gewoon een hele goede naam die overal te gebruiken is.
Het is een echte marketing naam, ik denk dat met de naamsverandering er ook een verandering in de omzet zal plaatsvinden.

• dirkie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Tsjah... als Libertel van naam veranderd kan Ben natuurlijk niet achter blijven :+

Mmm.. naja.. ik vind het een beetje overbodig.. Kost veel geld om de naam te veranderen, en wat schiet je d'r mee op ??
K vond Ben eigenlijk wel een leuke naam ;)

Eat my shorts !

Verwijderd

Behalve natuurlijk als je zelf Ben heet.. :+ want die mensen hebben geen leven gehad natuurlijk..

Verwijderd

Het was te verwachten.

Maar er zijn ook voordelen dat ben de naam T-mobile gaat dragen.

Voordelen:
-T-Mobile zal niet graag zien dat het huidige ben een slechte naam krijgt endaardoor flink zal investeren in hun infrastructuur.
-T-Mobile heeft Deutche Telekom en ik geloof dat het daar nog steeds *D mee gaat.

• zwahiel
  • Laatst online: 12:49

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

voordelen als je T-mobile heet?

K kan er geen bedenken hoor.. Lees eens ff over T-mobile...
Ze hebben nog meer schuld als onze KPN... :(

Ben is een naam die iedereen kent en vertrouwd...

EN IK BLIJF HET ZEGGEN, DAT ZE ALLEMAAL ACHTERLIJK, DOM EN IDIOOT BEZIG ZIJN! :r :r :r

al dat reclame geld hadden ze beter ergens anders in kunnen steken (netwerken e.d.!) het is nu allemaal weg gegooid geld, net als bij Libertel, bij Telfort, en bij Dutchtone... :(

Zijn ze dan allemaal zo achterlijk of hoe zit dat eens eventjes.... Jezus :r :r :r :r :r :r :r :r

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 00:37 schreef zwahiel het volgende:
voordelen als je T-mobile heet?

K kan er geen bedenken hoor.. Lees eens ff over T-mobile...
Ze hebben nog meer schuld als onze KPN... :(

Ben is een naam die iedereen kent en vertrouwd...

EN IK BLIJF HET ZEGGEN, DAT ZE ALLEMAAL ACHTERLIJK, DOM EN IDIOOT BEZIG ZIJN! :r

al dat reclame geld hadden ze beter ergens anders in kunnen steken (netwerken e.d.!) het is nu allemaal weg gegooid geld, net als bij Libertel, bij Telfort, en bij Dutchtone... :(

Zijn ze dan allemaal zo achterlijk of hoe zit dat eens eventjes.... Jezus :r
Ze zijn ook ietsje groter hoor dan onze lieve kpn.
En na 1 smile begrijp ik het ook.

En natuurlijk is het niet achterlijk nou een grootte reklame campagne en daarna kunnen ze alle reklame campagne's samen doen zoals grootte evenemten zoals formule 1 wereld kampioenschap voetbal enz.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 21:43
Die naam Ben was echt geniaal bedacht! Die reclame's deden het heel goed en dan gaan ze hun goeie naam veranderen naar zo'n klotenaam en al dat reclamegeld om naamsbekendheid te krijgen hebben ze dus in het riool gegooid :r

Verwijderd

Wordt het dan: T-mobile niet bereikbaar:)

Verwijderd

zal dan wel de plaatjes van BEN met de meest rare teksten en plaatjes missen

(herinneren wij onze HERMAN nog en zijn BEN HET ZAT onderschrift)

ff ozeken post ik maybe nog wel

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 21:34 schreef Heineken het volgende:

[..]

Dat zal wel.
[..]

PTT werd ooit eens, alle Nederlandse aanbieders zijn dus al een keer geswitched.
Op 1 januari 1989 werd het Staatsbedrijf der PTT omgezet in de Koninklijke PTT Nederland NV, oftewel KPN.

• Sjaak_Afhaak
  • Laatst online: 13:00

Sjaak_Afhaak

Bleh!

sjeez, gaat BEN z'n naam ook al veranderen?? Telfort gaat z'n/haar naam ook al veranderen naar O2, debiele naam btw..

Hier staat tekst

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(

Ik moet zeggen dat Ben een veel betere keuze was. Pfftt...T-mobile...wie verzind dat? Ik vond die reclame van Ben altijd zo mooi klinken: "Ik Ben, Ben jij?". Straks gaat het dus worden "Ik T-mobile, T-mobile jij?".

Ik vrees toch dat het niet meer terug te draaien is. We zullen er mee moeten (leren) leven...

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.funart.nl/de-ware/archief/ben_het_zat.jpg

deze soort plaatjes zal ik dus misse

edit:
viel altijd zo leuk me te fotosoepe

• Sen
  • Laatst online: 13:55

Sen

<-->

Hoe kan een bedrijf dat 70 miljard schuld heeft een bedrijf overnemen voor bijna 1,5 miljard. Tevens vind ik de naamswijziging meer dan logisch het is veel goedkoper om wereldwijd te adverteren met de zelfde naam dan elk land appart/

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sen schreef op 23 september 2002 @ 15:20:
Hoe kan een bedrijf dat 70 miljard schuld heeft een bedrijf overnemen voor bijna 1,5 miljard. Tevens vind ik de naamswijziging meer dan logisch het is veel goedkoper om wereldwijd te adverteren met de zelfde naam dan elk land appart/
ouwe }:O ;)

en multinationals hebben niet als doelstelling winst maken, maar schaalvergroting, winst en verlies zegt niet zo heel veel in die wereld omdat als je bv jaar X 10 miljard winst maakr maar je neemt voor 20 miljard aan bedrijven over dan heb je dus nog steeds 10 miljard verlies terwijl je het wel erg goed doet :)

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

Sen schreef op 23 september 2002 @ 15:20:
Daar heb je gelijk in, maar in hoeveel landen zit T-Mobile al?? Ik geloof alleen duitsland, dus ipv ben veranderen in t-mobile had het ook andersom gekund. Wat alleen wel zo is: klinkt ben (uitspreek technisch) wel in duitsland en (als ze nog meer landen "hebben") in de rest van europa???
En het voordeel voor T-mobile is; Als je nu met BEN naar DU gaat, kan je kiezen uit meerdere netwerken: dan kunnen ze je "verplichten" om alleen t-mobile te kiezen!!

Succes is een keuze

• Sen

Sen

<-->

moet je bij negiotator zijn :(
en multinationals hebben niet als doelstelling winst maken, maar schaalvergroting, winst en verlies zegt niet zo heel veel in die wereld omdat als je bv jaar X 10 miljard winst maakr maar je neemt voor 20 miljard aan bedrijven over dan heb je dus nog steeds 10 miljard verlies terwijl je het wel erg goed doet :)
Dat begrijp ik wel maar als een bedrijf een schuld heeft van 70 miljard. Overal probeert te bezuinigen. Maar nog wel vrolijk een bedrijf opkoopt voor 1,5 miljard dan begrijp ik het niet meer.

Verwijderd

lester schreef op 23 september 2002 @ 15:24:
[...]

ouwe }:O ;)

euuh sinds wanneer mag je oude koeien niet gewoon met nuttige replies kicken :?
Zie topic onderaan dus ;)
Overigens wel begrijpelijk dat ze overstappen, iedereen gaat tegenwoordig een multinational worden. :+
Voor de slimme userts is t misschien wel opgevallen dat ik tegenstrijdige dingen zeg, maar ze moeten wel mee. Ik had alleen iets met die naam ben nog gedaan op de 1 of andere manier.

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 08:24
Als ze dan maar niet ook dat nichterige roze kleurtje van die Duitsers krijgen... BAH

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sen schreef op 23 september 2002 @ 15:32:
[...]

moet je bij negiotator zijn :(

[...]
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 15:34:
[...]

euuh sinds wanneer mag je oude koeien niet gewoon met nuttige replies kicken :?
mind the ;)
Sen schreef op 23 september 2002 @ 15:32:

[...]

Dat begrijp ik wel maar als een bedrijf een schuld heeft van 70 miljard. Overal probeert te bezuinigen. Maar nog wel vrolijk een bedrijf opkoopt voor 1,5 miljard dan begrijp ik het niet meer.
Als je bekijkt dat de schuld "maar" 1.5 miljard ( 2 % ) hoger wordt en je hebt daarvoor wel weer een marktaandeel in een land waar je nog niet vertegenwoordigd was, dan is dat blijkbaar een goede deal, daarnaast is nederland ook nog eens een redelijk aantrekkelijk land voor bedrijven (klein oppervlakte, relatief veel mensen, vlak etc)

• Alientrader
  • Laatst online: 03-11 17:40

Alientrader

Dit was mijn compu!!

Ik ben het er gedeeltelijk mee eens dat het jammer is dat de naam Ben komt te vervallen, want het is inderdaad een ideale naam voor de marketing. De marketing bureaus hebben de naam dan ook goed uitgebuit door ons in een image te laten geloven van een relaxed bedrijf dat zich op 'ons' jongeren richt.

Echter het grootste feit dat Ben het zo relatief goed heeft gedaan is het feit dat ze veel goedkoper abonnemneten aanbieden dan KPN en libertel/vodafone. Ik heb in die tijd dan ook gekozen om over te stappen van Libertel naar BEN puur op prijs.

Nu gaan ze dus blijkbaar T-Mobile heten, en men vraagt zich hier af wat de voordelen hiervan zijn. Terecht werd opgemerkt de marketing kan zich nu op meerdere landen richten waardoor bij grotere evenementen effectiever geadverteerd kan worden, en het feit dat dit bedrijf nu een meer internationaal karakter krijgt. Maar vergis je niet, een reden om de naam te veranderen is deels ook gestoeld op de interne organisatie van Ben.

Om een bedrijf geheel te integreren binnen T-Mobile moet je de werknemers ook het gevoel geven dat zij "erbij horen". Er mag gewoon geen cultuur ontstaan van ZIJ & WIJ

Het puntje van het weggegooide reclame geld, moet wat genuanceerd worden, aangezien de naamswijziging van Libertel naar Fodafone geruisloos ging en niet zoveel meer heeft gekost dan de reguliere reclame kosten.

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-11 15:00
Heb ik hier wat gemist? Ik dacht dat de naamsverandering van de baan was?! :S.

Verwijderd

ja idd dit is oud nieuws wat niet meer zo is. Ben blijft waarschijnlijk nog heel lang ben. Ik het nu.nl document staat ook 15 april ofzo dus oud nieuws.. http://nu.nl/document?n=55200

• Sen

Sen

<-->

http://www.webwereld.nl/nieuws/12527.phtml gaat het eigenlijk om maar in het andere topic mochten we niet verder dus kickte ik deze maar :)

• VHware
  • Laatst online: 11:58
(jarig!)
Maxster4th schreef op 23 september 2002 @ 15:28:
[...]

Daar heb je gelijk in, maar in hoeveel landen zit T-Mobile al?? Ik geloof alleen duitsland, dus ipv ben veranderen in t-mobile had het ook andersom gekund. Wat alleen wel zo is: klinkt ben (uitspreek technisch) wel in duitsland en (als ze nog meer landen "hebben") in de rest van europa???
En het voordeel voor T-mobile is; Als je nu met BEN naar DU gaat, kan je kiezen uit meerdere netwerken: dan kunnen ze je "verplichten" om alleen t-mobile te kiezen!!
T-Mobile zit ook in Oostenrijk en Tsjechië onder de naam T-Mobile ....
dus niet alleen Duitsland (en nu ook Nederland).

• Sen

Sen

<-->

VHware schreef op 24 september 2002 @ 00:33:
[...]

T-Mobile zit ook in Oostenrijk en Tsjechië onder de naam T-Mobile ....
dus niet alleen Duitsland (en nu ook Nederland).
Engeland ook als ik het goed heb :) Maar ze zijn 1 van de grote samen met vodaphone. Samen hebben ze 150 miljoen gebruikers.

• zwahiel
  • Laatst online: 12:49

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ja en? maar blijft Ben nu Ben?

Of gaat 't net als alle andere bedrijven onder een andere naam verder?

(O², Vodafoon, Dutchtone=snel Orange...)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• VHware
  • Laatst online: 11:58
(jarig!)
Ben wordt dus NL T-Mobile

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Ik vind het wel een hele verbetering... Ik wilde eigenlijk nooit Ben, omdat ik het zo onprofessioneel vind klinken. (Lekkere reden he :) ) T-Mobile is veel beter.

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
wicher schreef op 25 september 2002 @ 21:37:
Ik vind het wel een hele verbetering... Ik wilde eigenlijk nooit Ben, omdat ik het zo onprofessioneel vind klinken. (Lekkere reden he :) ) T-Mobile is veel beter.
Ik heb juist liever Ben, en niet de zoveelste ..mobile/phone/whatever provider. :P

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik denk ook dat er meer mensen de redenering van Tele volgen (al helemaal huidige klanten die vaak gewoon erg tevreden zijn) dan dat mensen de naam te 'kinderachtig' vinden... Waarom zou een aparte naam niet professioneel zijn?

Hij is juist heel goed volgens mij.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1