Toon posts:

Cd's branden lukt niet na installatie CloneCd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb toenet ff clonecd geinstalleerd om een cd te branden die ik met andere programma's niet kon kopieeren. Helaas lukte het mij met clonecd ook niet, dus ging ik de cd eerst naar de harde-schijf kopieeren en daar vanuit branden. Tot mijn verbazing mislukte die ook, ik kreeg na 10sec. een buffer-underrun. Ik heb een Lg 8120B 12x8x32x brander en werk met windows xp. Voordat ik clonecd had geinstalleerd, kon ik moeiteloos alle cd's branden. Maar daarna lukt het me niet meer :?

Ik heb clonecd al verwijdert maar het probleem heb ik nog steeds. Ik heb ook 1-op-1 kopie's proberen te maken maar die mislukken nu ook. Ik heb verschillende programma's geprobeerd (zoals Nero, Easy Cd Creator 5, WinOnCd) maar met geen een programma lukt het me om de cd te kopieeren. Mijn processor wordt erg overbelast en de muis reageerd erg traag. Bij nero geeft hij altijd na 14% een foutmelding, met easy cd creator stopt ie er na 10sec. mee. Wat moet ik nu doen?? Mijn Lg writer heeft een buffer van 8mb, dus hij zou niet zo snel een buffer underrun moeten geven. Kom nou a.u.b. niet met verhalen van: koop een nieuwe brander met burnproof, ik vind het vreemd dat het na installatie van clonecd niet meer werkt.

Windows opnieuw installeren heb ik geen zin in, er staan teveel belangrijke dingen op mijn hd die ik nog eerst moet backuppen (dat dus niet meer kan :()

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 14:46

brid

Onze excuses voor het ongemak

controleer of je udma wel hebt ingeschakkelt. Wil nog wel eens helpen tegen de hoge cpu belasting.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Verwijderd

clone cd eraf kicke en er opnieuw opzette (en andere versie mischien :?
en mischien ies frimware update zoek voor brander

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 april 2002 21:25 schreef Brid het volgende:
controleer of je udma wel hebt ingeschakkelt. Wil nog wel eens helpen tegen de hoge cpu belasting.
Ik heb bij apparaatbeheer "dma modus gebruiken indien mogelijk" gekozen maar hij blijft nog steeds op PIO modus :? (secundair ide kanaal, apparaat 10, cd-writer dus)

btw, op 8 speed wil nog wel lukken maar de processor is dan zo erg overbelast, dat ik dit nu moeilijk kan intikken :(

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 april 2002 21:27 schreef hikerke het volgende:
clone cd eraf kicke en er opnieuw opzette (en andere versie mischien :?
en mischien ies frimware update zoek voor brander
clonecd heb ik er al afgekickt, maar waarom zou ik hem er opnieuw opzetten :? Ik heb hem niet meer nodig en er bestaat geen firmwire update voor mijn lg writer :(

wat ik dus niet snap, hij werkte helemaal perfect voordat ik clonecd erop had gezet, misschien dat clonecd een of andere driver heeft verandert???

Een paar maanden geleden had ik precies hetzelfde probleem, toen had ik er geen last van wanneer ik iets vanuit de hd brandde, maar voor de rest exact hetzelfde. Toen had ik de firmwire van mijn dvd-speler geupdate en hij werkte weer perfect :? Maar de firmwire die ik nu gebruik is de laatste, en het ligt niet aan mij dvd-speler want vanuit de hd kopieeren lukt ook niet :(

[edit]
Ik snap er echt niets van, op 10x fikken lukt nog prima (nou ja, prima, buffer rond de 98-100% maar ik kan niet meer fatsoenlijk surfen tijdens het branden :() net als op 8x maar als je op 12x wilt branden, raakt de buffer opeens leeg :? Het is net alsof de brander allergisch is voor fikken op 12x, niet normaal :( |:(

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost! Firmware geupdate en hij doet het weer *D

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Hahahah :P te snel antwoord geven is ook niet goed.

Lucky Goldstar

Pagina: 1