- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Verwijderd
Verwijderd
ik zeg:
Zul jij niet eens beginnen aan waterkoeling voordag je droomt over een peltier!
krijg over 2 weken me swiftech kast binnen uit de usa mot dus ff wachten
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Maar heb een probleem, heb optioneel een koolance waterblok erbij gekocht, en die is 1/4 inch en de rest van het systeem is 3/8", dus begin ik zeg maar met 3/8 naar 1/4 naar 3/8, als ik eerst langs me vga ga verliest ie volgens mij al metten een berg flow (correct me if im wrong), en als ik paralel ga via een t-stuk (neem ik aan) dan scheelt dat natuurlijk alweer 50 %flow waardoor hij weer minder koelt. Zit echt nog te twijfelen over een peltier, vraag me ook steeds meer af waarom eigenlijk?? Voor 10 mhz meer?? Kan iemand misschien eens vertellen wat zijn winst ermee was toen ie vanaf waterkoeling naar wc+peltier overging?? 20 mhz kan mij nl niet echt boeien
Bovendien geeft me gf3 wel degenlijk veel warmte af !! Is nu met crystal orb stressed 64 C en dan ga ik dus dit weekend voltage-mod doen, zal dus best wel wat warmte afgeven (alhoewel ik dus nog niet weet hoe dit uitpakt met waterkoeling)
Verwijderd
en het is van te vooren niet te zeggen wat je er mee gaat winnen
(ook moet je niet zo geiriteerd worden als iemand zich iets af vraagd, genoeg onzin spuiers rondgehangen hier, en eisen stellen moet al helemaal niet doen
reken maar op een 200watt aan warmte met een peltierOp dinsdag 16 april 2002 20:24 schreef Hiro Shima het volgende:
videokaart geeft geen ruk warmte af, echt niet, zal misschien 35Watt (denk zelfs nog minder) zijn ofzow (kan er wat naast zitten) dat is echt helemaal niets vergeleken met je 70Watt TB.
en het is van te vooren niet te zeggen wat je er mee gaat winnen
(ook moet je niet zo geiriteerd worden als iemand zich iets af vraagd, genoeg onzin spuiers rondgehangen hier, en eisen stellen moet al helemaal niet doen)
maar als je dat even gaat berekenen
water heeft een warmte capaciteit van 4,18 KJ*KG-1*K[sup]-1[sup]
Stel, je hebt een pompje van 600l/u
dan stroomt er 10 liter/min, oftewel 0,167 liter per seconde langs je blokje.
verder had ik ff geen zin om het uit te rekenen want ik kom net uit bed (jah, kijk maar raar, maar ik had het ff nodig)
Verwijderd
Wat het water betreft: het maakt niet echt iets uit hoe je het aansluit. Het water warmt boven de peltier een tiende graad op, en koelt in de rad weer een tiende graad af. Dat werk dus. Ik zou de boel in serie zetten, gewoon omdat het makkelijker is. Ik ga het ook doen.
Over de flow hoef je je niet zo druk te maken. Toen ik van 120L/uur naar 500L/uur ging merkte ik nauwelijks een echte verbetering.
Hoeveel scheelt het? Even twee voorbeelden:
- XP 1800+ -> zonder ca. 1750MHZ, met 1860MHz.
- TB900 -> zonder ca. 1150MHz, met 1551.
Het scheelt dus wel.
Nu wil ik die vga cooler dus gewoon zo houden en dan bij de ocshop een swiftech 172watt peliter upgrade kit kopen, Dus maak van dat swiftechblok op me core een swiftech U-tec. Heeft dus niks met die koolance te maken, is een kit met alles erop en eraan (ex voeding moet dus een 250 watt voeding bij) Wist niet dat het zoveel kon schelen
Verwijderd
Mijn XP vind alles boven de 2.05V niet lekker. Mijn TB vond 2.3V nog heerlijk, maar dat vond ik iets te gortig worden.Op dinsdag 16 april 2002 21:29 schreef justifire het volgende:
dat scheelt zeker Dabit!!!Heb je er zeker meer voltage op kunnen gooien??, op welk voltage draai jij eigenlijk??
De overklok was het resultaat van zowel meer spanning als betere koeling. Ik heb niet getest wat ze los doen (ik vmod altijd meteen mijn bord als ik het binnen krijg. Dan hoef ik het tenminste niet later nog eens los te schroeven. Jaja, ik ben lui
Ah, ok. Nu snap ik het.Nu wil ik die vga cooler dus gewoon zo houden en dan bij de ocshop een swiftech 172watt peliter upgrade kit kopen, Dus maak van dat swiftechblok op me core een swiftech U-tec.
Verwijderd
Nee hoor. Voor het plaatsen ook alOp dinsdag 16 april 2002 22:26 schreef justifire het volgende:
oke dus na het plaatsen van de peltier heb je het voltage omhooggegooid ?? Nu word het vor mij weer duidelijker, toch maar wel een peltier bestellen??
ps Iemand ergens de peltier upgrade kit voor een swiftech mcw 462-u blok al gezien?? Voor het B-blok zijn er zat zaken die het verkopen maar dus niet voor het nieuwe U-type als iemand hem ziet laat het ff weten Greetzzz