Toon posts:

Viper 770 Trekt voor geen meter

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,
ik heb al een tijdje deze computer:
- celly 700mhz
- 128 mb
- 20.4 gig
- Diamond Viper 770 32mb

Nu heb ik winxp erop staan maar echt geen een spel doet het zonder haperen...
ik heb detonator 23.11 erop, maar toch trekt hij echt niet... en windows zelf is ook al f*ckin traag..

ligt dit aan te weinig ram, moet ik me celly replacen voor een intel pentium III 700mhz vanwege de bussnelheid, of is er iets mis met me videokaart???

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 20:21

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Je zou redelijk moeten kunnen gamen op jouw systeem, is je systeem wel een beetje schoon? dwz heb je afgelopen jaar toevallig nog geformatteerd?

//edit

ik zie nu dat je XP erop hebt staan dus je systeem zal wel redelijk schoon zijn nog, of je moet ge-update hebben vanaf 98 of ME ofzo..

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Verwijderd

Topicstarter
jah vorige week nog...

Verwijderd

koop 128 of 256mb ram erbij en install ff de via 4in1 drivers

Verwijderd

Ik denk dat je een beetje weinig geheugen hebt voor Windows XP. :)

Verwijderd

lig aan windows xp
ik snap ook niet waarom mensen nu windows xp gebruiken voor spellen

zoek je iets om te gamen blijf dan win98se gebruiken

doe je meer met de pc gebruik dan windows2000

windows xp gebruikt een anderen techniek om je videokaart aan te sturen
hier door woord veel cpu power gevraagt

Verwijderd

Topicstarter
maar toch moet ik spellen als gta1 toch redelijk kunnen spelen of niet?? is het dan echt zo erg dat ik maar 128mb ram heb??? trouwens windowsxp heeft toch zoiets dat hij een deel van de harde schijf als ram gebruikt???

• Positron

Positron

Denk eens aan een dualboot met Win98 of WinME, als je XP erbij wilt houden :)

• Positron

Positron

Op maandag 15 april 2002 21:09 schreef Scart het volgende:
trouwens windowsxp heeft toch zoiets dat hij een deel van de harde schijf als ram gebruikt???
Toegang tot je harddisk is veeeeeeel trager dan naar je werkgeheugen!

Verwijderd

Topicstarter
is het dan niet erg als ik het opdezelfde harde schijf doe? zonder partitie te maken ofzo?

• noMSforme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03-2022
Welke driver gebruik je voor de video kaart?
De daimond drivers of de Nvidia?

Verwijderd

Topicstarter
detonator 23.11

Verwijderd

Als je niet wil upgraden moet je windows98 gebruiken, niet hoger. Ook WinME vreet geheugen.

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 16:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

Ik denk ook niet dat jouw config erg hard wil.
effe een 3dmark met viper 770 onder w2k = 1510 punten
Op een P4 1,6 GHz en 1 GB intern :-)
http://service.madonion.com/compare?2k1=3033407

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• Positron

Positron

Alles en iedereen vindt altijd maar dat kaarten van dat kaliber onspeelbaar zijn, ikzelf heb een Viper II op een 500mhz PIII en ik kan best lekker gamen. Quake 3 kan ik heerlijk draaien, gewoon vloeiend in 1024*768 en UT zelfde resolutie loopt op 50-60 FPS, meer dan voldoende naar mijn idee.

Beetje zoeken naar juiste drivers/OS doet wonderen.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:40
VIA 4-in-1 drivers installeren en jouw probleem is opgelost!

• D-Three
edit:

dubbelpost

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ze net geinstalled ff gta checken en ik vertel zo of hij beter loopt...

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 16:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

laat maar

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
nohh hapert nog erger dan ervoor...

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:40

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik kan idd ook goed gamen, met een celeron 566, 256 intern en viper 2.

(ben toch wel blij dat dat niet mijn eigen systeem is)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Topicstarter
wat kan het nou zijn??? ik ga ff win98 se binnekort erop zetten enneh welke drivers raden jullie mij aan voor mijn Viper 770??? niet ultra ofzo gewoon normale de oude...

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 19-08 23:18

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Wat Topicstarter betreft ...

Celly 700 en 128MB voor WinXp is idd aan de bescheiden kant ... neem 512MB en je hebt een compleet ander systeem!
Wat spellen betreft ... een TNT2 is uiteraard een klassieker, maar dat is niet zonder reden!! Het is een prima kaart .. ik heb 'm zelf ook nog steeds!! :P

Ter ondersteuning van wat DenniZ-X zegt:

Ik kom met een PIII@920 en een Viper770 nog steeds flink mee, al kost het hier en daar best wel eens wat meer moeite en begrijp dat sommige dingen gewoon té hoog gegrepen zijn :'(
Voor de serieuze apps ben ik altijd in Win2000 en ik peins er geeneens over om WinXP te nemen .. 't is een Win2000 met andere skin en (te)veel geouwerhoer er omheen.
Neem een dual of zelfs trippleboot met Win98-SE voor de spellen en je zit voorlopig nog op rozen. :z

.. maar bereid je er maar vast op voor dat een Celly@700 en een TNT2 met een jaar wel weer een stuk verder achterop komen te liggen :'(

* Alfa Novanta bereidt zich ook al tijden voor op het ondankbare lot van zijn V770 zodra hij wordt afgedaan voor een GeForce3 ... :'( :+

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Op maandag 15 april 2002 21:30 schreef Scart het volgende:
wat kan het nou zijn??? ik ga ff win98 se binnekort erop zetten enneh welke drivers raden jullie mij aan voor mijn Viper 770??? niet ultra ofzo gewoon normale de oude...
Je OS (XP) is niks mis mee... heb hier maanden gegamed met Win2k en XP met een TNT2Ultra(wel op een 1Ghz met 256MB), alles draaide redelijk... dus verwacht op een Celly geen wonderen.
Aan je OS ligt het niet(je kan wel alle grafische poespas ff uitzetten bv. shaduw)
Ook formatteren heeft geen nut, hoezo zou je computer langzamer worden als je hd voller wordt?
Defraggen kan helpen maar verder maakt het geen fluit uit.

Beste driver voor de TNT2 onder Win2k was de 7.58, onder XP gebruikte ik ook de 23.11, heb je niet toevallig een TNT2 M64?

Dus ik denk dat je redelijk kan gamen, maar geef eens was fps in bv. CS, UT, Q3?

• Redje
Op maandag 15 april 2002 21:24 schreef Laagvliegerke het volgende:
Tuurlijk... helemaal op een Celly :D

Verwijderd

Topicstarter
ik speel geen cs ofzo maar ik heb ook geen m64 ik heb juist de oude... maar ik heb cs wel gespeeld, fps=30 toen...

Verwijderd

wat kan het nou zijn???
ge-heu-gen. :{

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ach .. je zegt het zelf al "WinXP draait voor geen meter" dus dan zullen de spellen automatisch ook wel niet veel meer soeps zijn, omdat het toch WinXP is die op de achtergrond het geheugen/Swap beheer verzorgt. ;(

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• D-Three
Op maandag 15 april 2002 21:28 schreef Scart het volgende:
nohh hapert nog erger dan ervoor...
Niet logisch. Nu ja, je kon maar proberen hé.
En misschien is die 128Mb inderdaad wel het probleem, who knows.

• Muse
  • Niet online
Op maandag 15 april 2002 21:41 schreef Redje het volgende:

[..]

Waarom niet?? Er zijn ook VIA-chipsets voor Intel hoor. Ik heb er ook één. Of bedoel je iets anders, dan snap ik niet wat je bedoelt. :)

Mijn TNT2 doet het ook nog prima in XP en games en is nou ook weer niet een geweldig snel systeem. Misschien dat extra geheugen aanschaffen slim is, scheelde bij mij ook best wel in XP toen ik van 128 naar 384 MB RAM ging

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ow, bij-de-weg .. heb je je Viper770 al geTweaked?!
Met bijv. NVmax kun je er zo 5 tot 10 fps meer uit peuteren .. niet alleen de cpu/ram freqs. maar ook Sideband-adressing en vooral Vertical-sync = off!!

... it might do tha trick or ease tha pain :P

• D-Three
Op maandag 15 april 2002 21:41 schreef Redje het volgende:
Chaintech 6VIA4.
VIA 694X / 686A chipset.
Supports Pentium III & Celeron socket 370 processors up to 1Ghz. System Clock 66 / 100 / 133MHz. Supports AGP 1x / 2x / 4xAGP cards
Het is je vergeven! :)

• Redje
Op maandag 15 april 2002 22:04 schreef Laagvliegerke het volgende:

[..]

[..]

Het is je vergeven! :)
Ik zeg niks |:(

Verwijderd

Heb zelf ook een Viper V770 op een classic Athlon (500Mhz + 256Mb RAM). Een tijdje geleden had ik nog maar 128Mb RAM en ik heb niet zo gek veel verschil gemerktt. Het draait allemaal niet supersnel maar acceptabel hoor. Spellen als UT, MOHAA en RTCF draaien op 1024x768x16bits redelijk vloeiend en zijn goed te spelen, héél af en toe moet ik een stapje terug naar 800x600.
Dit ter info..

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
als je er vanuit gaat dat winxp al snel zo'n 90MB geheugen in beslag neemt... ik denk dat elk willekeurig spel van de laatste 2 jaar wel meer dan 30MB geheugen gebruikt. de oplossing is dus duidelijk. win98SE of meer ram.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:00

almightyarjen

When does the hurting stop?

Het is gewoon XP: dat vreet zo'n 128M intern bij het booten en al zijn kelote progies die op de achtergrond draaien. Wat te doen: terug naar 98SE (draaide toch goed, waarom dan toch naar XP overstappen) OF er minstens 128M bij in keilen.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• B_FORCE
  • Niet online
geheugen slaat nergens op, want ik heb hier ook een pentium2 400m,hz met 128 ram, draait perfect

One World Concepts

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

*knip*
FF zwaar offtopic --> relaxte icon man !!!

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Christus...ik word haast naar als ik deze topic bekijk. Ik heb nog geen ENKEL fatsoenlijk antwoord gezien. Volgens mij zijn alle mensen met een beetje verstand van computers niet meer op GoT te vinden.
Toen ik de opmerking las dat hij zijn via drivers moest installeren lag ik al helemaal in een deuk. In windows XP zitten die viadrivers al lang verwerkt. Als hij ze nodig heeft...zal hij ze gebruiken.
Maar om even op het probleem terug te komen. 128mb ram voor WinXP is gewoon TE weinig...daarmee loopt een XP systeem gewoonweg KUT. Dus...OF minimaal 128mb ram erbij kopen, of terug gaan naar win98 of ME.

Amen

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 08:28
voordat xp echt lekker draait moet je dr toch 128mb bij in zetten. xp vreet geheugen.

je kan ook weer win98se nemen maakt kwa prestaties niet merkbaar veel uit.

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 13:44 schreef NoStra het volgende:
Christus...ik word haast naar als ik deze topic bekijk. Ik heb nog geen ENKEL fatsoenlijk antwoord gezien. Volgens mij zijn alle mensen met een beetje verstand van computers niet meer op GoT te vinden.
Toen ik de opmerking las dat hij zijn via drivers moest installeren lag ik al helemaal in een deuk. In windows XP zitten die viadrivers al lang verwerkt. Als hij ze nodig heeft...zal hij ze gebruiken.
Maar om even op het probleem terug te komen. 128mb ram voor WinXP is gewoon TE weinig...daarmee loopt een XP systeem gewoonweg KUT. Dus...OF minimaal 128mb ram erbij kopen, of terug gaan naar win98 of ME.

Amen
Buiten het feit dat ik jou reactie zeer onsubtiel vindt wil ik toch nog even subtiel opmerken dat deze de meest overbodige is in het hele topic. Ik heb tot 2x toe gepost dat het aan het geheugen ligt, lees aub de draad voor u zo blaat :Z

Verwijderd

Ik zie niet in waarom je Windows XP op een celeronnetje zou gaan draaien met de minimale 128Mb systeemeis.

Gewoon Win98SE erop zetten, de laatste detonator van nvidia.com scoren en afronden met een laatste via-pack.

Check voor de gein anders ook even je bios; als er nieuwe flashes beschikbaar zijn downen en meteen installeren; vervolgens je bios goed instellen...

Succes ermee!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Uiteraard alleen de VIA pack als het ook nodig is.

Verwijderd

Ik zou gewoon terug gaan naar windows 98 blijft het snelste platform voor games.
Als je toch perse XP wilt houden zou ik echt het geheugen opkrikken naar 256 dan loopt xp al wel een stuk beter maar xp is en blijft een enorme geheugen vreter.

Ik zat net even te denken agp appature size is toch hoeveel ram geheugen er vrij gehouden moet worden voor videokaart gebruik. ?
Als dat zo is heb je namelijk al helemaal geen geheugen meer vrij bij winXP die neemt zelf 80 a 90 mb ram in en als je agp op 64mb staat zit je alweer in de swapfile :)
(mocht dit volkomen onzin aan mijn kant zijn negeer dit stukje dan en koop gehwoon meer ram :) )

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 13:52 schreef Courage het volgende:

[..]

Buiten het feit dat ik jou reactie zeer onsubtiel vindt wil ik toch nog even subtiel opmerken dat deze de meest overbodige is in het hele topic. Ik heb tot 2x toe gepost dat het aan het geheugen ligt, lees aub de draad voor u zo blaat :Z
Doordat het er zo onsubtiel staat komt het wel over...en blijkbaar jou posts niet. Overheen gelezen denk ik. Maar dat mijn post de meest overbodige post zou zijn? Tja...we zullen er maar om lachen...

• kutkip
  • Laatst online: 25-03 23:04
Op maandag 15 april 2002 21:58 schreef ing._Buttje het volgende:
Vertical-sync = off!!
Ik denk juist aan omdat die ervoor zorgt dat het beeld wat vloeiender lijkt te lopen :) Het enige is dat je nooit meer fps hebt als het aantal Hz dat je als versnellings-frequentie hebt ingestelt voor je monitor maar met zijn config zal het aantal fps toch niet boven de 60/85 komen. AAN dus :)

Verwijderd

Een tweetal punten. Een volle(re) harddisk kan wel degelijk je PC vertragen, defragged of niet. Als je eenmaal op ongeveer 70% vol zit, gaat je PC trager werken. Dit is zelfs statistisch aan te tonen (wachtrij theorieen).

Dan nog een ander punt. Als je een chipset driver (Bijv. VIA's 4-in-1) installeerd, is het het best als je dat als eerste driver installeerd (voor enig andere driver). Al zou ik denken dat XP je hele machine wel kent op basis van zijn eigen drivers, dus zijn alleen driver updates nodig, die in principe ten aller tijden zouden moeten kunnen.

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

Sjongejonge, VIA 4-in-1 op een board waar een Celeron op zit? Die VIA drivers zijn voor de KT133 e.d. chipsets mensen.

En op een Celeron 700 systeem met een TNT2 kun je Quake 3 Arena al op 800x600 niet meer zonder schokken spelen.

Koop een GeForce 2 MX. De goedkoopste is al 3 keer zo snel als jouw TNT2.

Eventueel je geheugen uitbreiden, maar 128Mb moet voldoende zijn.

Overigens draaien spellen onder Windows XP zo'n 10%-20% trager dan onder Windows '98se. Als het je om de spellen gaat, gooi XP er dan af en installeer Windows '98se. Of voor mijn part Windows ME, maar gooi dan de system-restore of hoe dat ook heet er af, die snoept ook erg veel CPU power.

Macbook Pro

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
Op maandag 15 april 2002 21:24 schreef Laagvliegerke het volgende:
of juist erger........

Laagvliergerke > het is een intel systeem, en niet een amd

• kutkip
  • Laatst online: 25-03 23:04
Op dinsdag 16 april 2002 14:15 schreef RetepV het volgende:
Koop een GeForce 2 MX. De goedkoopste is al 3 keer zo snel als jouw TNT2.
Een GF2MX200 is niet/nauwelijks sneller als een TNT2 kaartje hoor :r Ga minimaal voor een GF2MX "classic" of 400 :)

• D-Three
Op dinsdag 16 april 2002 14:17 schreef richardkraal het volgende:

[..]

of juist erger........

Laagvliergerke > het is een intel systeem, en niet een amd
Ik zal het nog maar eens herhalen:
Op maandag 15 april 2002 22:04 schreef Laagvliegerke het volgende:
Chaintech 6VIA4.
VIA 694X / 686A chipset.
Supports Pentium III & Celeron socket 370 processors up to 1Ghz. System Clock 66 / 100 / 133MHz. Supports AGP 1x / 2x / 4xAGP cards
En 4-IN-1 drivers zijn toch voor VIA-chipsets??
Op dinsdag 16 april 2002 13:44 schreef NoStra het volgende:
En dat wist ik niet heel zeker. Maar toch bedankt om het zo vriendelijk op te merken!

edit:

spellingsfoutje

• Positron

Positron

[knip] Nevermind..

• 12Monkeys
  • Laatst online: 30-06-2025
weet je, je moet gewoon de laatste nvidia Detonaters installeren, want ik geloof dat die 23... nog een oude is. Die nieuwe werken echt(geloof ik)

anders weet ik het echt niet hoor

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
oke het antwoord is hier al tig keer gegeven

Of je gooit een 128Mb geheugensimmetje bij

Of je gaat terug naar 98se

En Mijn spellen draaien sneller In XP, Xp heeft 4in1 ingebakken, Winxp bij opstarten 85Mb in gebruik.

Dus er hoeven hier geen reply's meer gezet worden, want het antwoord is al tig keer gegeven :{

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 21:09 schreef Scart het volgende:
maar toch moet ik spellen als gta1 toch redelijk kunnen spelen of niet?? is het dan echt zo erg dat ik maar 128mb ram heb??? trouwens windowsxp heeft toch zoiets dat hij een deel van de harde schijf als ram gebruikt???
veelste wijnig xp heeft het liefst 256, 128 is te wijnig wand xp gebruikt zelf al iets van 90mb/110

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:29

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik draai XP met 512 meg ram, en daar is standaard nog bijna 400 mb van vrij >:) Ram geheugen is inderdaad wel errug weinig.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Pagina: 1