Toon posts:

CUV4X or P3V4X?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff een vraagje.
Ik ben van plan een socket370 800 133 mhz cpu te kopen en tegelijk een nieuwe mobo aan te schaffen.
Ik heb nu me oog laten vallen op de CUV4X en de P3V4X, maar ik weet niet pcies welke het beste is.
Het meest zit ik in over de via chipsets, aangezien deze verschillen.
Kan iemand me ff advies geven over welke mobo ik het best aan kan schaffen + argumentatie (+ eventuele pro's/contra's van beide mobo's)
bvd

• Meuk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 13:08
Oke ga voor de cusl2, want die via chipset is langzamer en minder compatibel en minder goed over te clocken, dus... die cusl2 is die 100 piek extra wel waard hoor!

ASUS TUF Gaming Z690-PLUS WIFI D4, Intel Core i5-12600KF, Kingston Fury Beast KF432C16BB1K2/32, Gigabyte AORUS GeForce RTX 3070 Master, Lexar NM790 2TB

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou ik wel willen, want die cusl2 is wel indrukwekkend, maar die heeft geen ISA slot....heb een ISA isdn'tje en geen geld voor nieuwe :( (die dingen kosten volgens mij iets van 200,-)

• drZymo
  • Laatst online: 09-08 22:22
Je gaat toch niet alleen voor een ISDN kaartje (die btw maar 80 piek zijn) een langzamer moederbord kopen.
Ik zou ook de CUSL2 aan raden.
BTW die P3V4X is een Slot 1 moederbord en geen socket370.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Verwijderd

Koop een 700 Mhz P3 en een ISDN kaatje . Is lekker te overklokken en je hoeft geen VIA bord te kopen .

• XElD
  • Laatst online: 04-09 22:30
Hmmmm, p3vx4 (heb ik dus) is slot 1, cu is socket... keuze lijkt me dus makkelijk...

• Aprazeth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-12-2020
ikke lekker ASO of zo?

CUV4x heb hier dus 733 @ 792mhz
standaard AMD koelertje :D

kijken of ie verder kan

trouwens met die memory tweak ( ergens op
www.viahardware.com ) is de VIA een stuk sneller en haalt de BX chipset een stuk in....

heeft ook nog AGP4X :D

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Ik hoor overal dat de VIA borden met de nieuwste drivers helemaal niet langzamer zijn dan een i815 bord.

Trouwens, als dit niet zo is en je hebt een bord met de VIA 694X chipset dan scheelt 't nog niet veel met een i815 bord hoor...

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Ik heb ook een P3V4X en zeker niet te klagen over de snelheid. Is sneller als m'n oude BX6rev.2 bordje en beter overclockbaar. die memorytweak van viahardware voegt niet zo heel veel snelheid toe overigens.

Verwijderd

Ik heb de CUV4X, met een PIII 700E die loopt op 931, :):)

En de nieuwe VIA sjipsets en Intel 8xx series schelen in snelheid zo miniem dat je daar niet op hoeft te letten. Wat ik minder vond aan de memory tweak is dat je hem niet hardwarematig door kunt voeren...of kan dat wel en heb ik het verkeerd begrepen, iemand??

Met hardwarematig bedoel ik dus dat je dat WPCredit proggie niet elke keer op hoeft te starten als je die tweak wil draaien.

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Heb hier een PIII 733@852 op een Asus CUV4X. Draait al weken achter elkaar zonder problemen en is retestabiel.
Pagina: 1