[PHP] preg_split() op niet numerieke tekens

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• vinnux
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
De titel lijkt me voor zich te spreken.
Ik wil een string met nummers splitsen op niet numerike tekens, maar wel op alle andere tekens.
Dus
12/34/45 >> 12 34 45 (natuurlijk een array hé)
123H34J78 >> 123 34 78
1dfhy3hhj4nn2 >> 1 3 4 2
456454^_)535&? > 456454 535

Iemand ?

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 11:02
Splitten op [^[:digit:]]+ en RTFM de volgende keer, alsjeblieft. Met preg_split kan 't ook korter, maar ik vind POSIX compliant regexps mooier =)

• vinnux
  • Niet online
Op maandag 15 april 2002 20:42 schreef Soultaker het volgende:
Splitten op [^[:digit:]]+ en RTFM de volgende keer, alsjeblieft. Met preg_split kan 't ook korter, maar ik vind POSIX compliant regexps mooier =)
Nou sorry hoor menneer de alwetende over reguliere expressies. Ik sta nederig in uw krijt.

Jij weet zeker ook alles wat ik weet he ?
Dus als jij een "DOMME" vraag stelt zal ik er ook maar zoiets bijzetten.

Maar het werkt wel, bedankt!

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kan het ook gewoon eventjes opzoeken, er zijn maar een paar miljoen regexp tutorials op deze aardkloot te vinden.

En dat de '^' in een class die class negative maakt hoef je echt geen regex-wonder voor te zijn, als je het niet kan vinden daarintegen ben je wel RANZIG lui.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 11:02
Op maandag 15 april 2002 21:19 schreef vgouw het volgende:
Jij weet zeker ook alles wat ik weet he ?
Dat zou ik nooit zeggen, maar je hebt vast gelijk.

edit:
Nou sorry hoor menneer de alwetende over reguliere expressies. Ik sta nederig in uw krijt.
Ik vind dit trouwens wel een prettige manier om aangesproken te worden. Zullen we die er in houden? :)

• vinnux
  • Niet online
Op maandag 15 april 2002 21:22 schreef Grum het volgende:
Je kan het ook gewoon eventjes opzoeken, er zijn maar een paar miljoen regexp tutorials op deze aardkloot te vinden.

En dat de '^' in een class die class negative maakt hoef je echt geen regex-wonder voor te zijn, als je het niet kan vinden daarintegen ben je wel RANZIG lui.
Nou vertel mij dan maar waar een goede staat waaruit je het met NULL kennis kunt leren, graag.
Want voordat ik een paar miljoen van die tutorials heb doorgelezen van allerlei niveaus ben ik jaren verder.

Hoezo LUI !
Je denk zeker dat ik niet gezocht heb he, totaal verkeerde anname. Maar door de tutorials zie je het bos niet meer he !

Dus slikken die opmerking, gaarne.

• Grum
  • Niet online
Voor dat de admins et dichtsmijten wil ik graag ff reageren .. give me some time plz >:)

[edit]

Ten eerste ga ik NIX van jou slikken want je houding is gewoon ZIELIG.

Ten tweede:
Source: PHP/pcre.pattern.syntax/squarebrackets
For example, the character class [aeiou] matches any lower case vowel, while [^aeiou] matches any character that is not a lower case vowel. Note that a circumflex is just a convenient notation for specifying the characters which are in the class by enumerating those that are not. It is not an assertion: it still consumes a character from the subject string, and fails if the current pointer is at the end of the string.
Google op regular expressions tutorial

Hit:
1/ Dezelfde page
The bracket metacharacter can also be inverted by placing a caret ( ^ ) immediately after the left bracket.

2/ Example 9
If a character class starts with ^, then specified characters will not be selected

3/ Chapter 2.1
You can match the characters not within a range by complementing the set. This is indicated by including a "^" as the first character of the class;

Ik ga ff niet meer opzoeken .. je bent gewoon RANZIG LUI

• vinnux
  • Niet online
Op maandag 15 april 2002 21:35 schreef Grum het volgende:
Voor dat de admins et dichtsmijten wil ik graag ff reageren .. give me some time plz >:)
Sorry ben nu aan het squashen, dus ik lees het vannacht pas om 00:15 denk ik. Veel plezier.

• Grum
  • Niet online
I couldn't care less ...

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

*kuch*
bitch fights doe je maar waar ik het niet zie

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1