SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Verwijderd
Verwijderd
De display's uit die Siemens ISDN toestellen werken anders niet! Ik heb ze, ook met die chip, doet nix!Op maandag 15 april 2002 20:11 schreef Chemical_X het volgende:
ja dat kan die heeft de goede chipset over t algemeen ik heb zelf de telepas 2 en die is in bezit van een hd44780 sjip! maar kheb nu nog eenb reut lcd's uit telefoon cellen en losse telefoons! ook hd44780!!
Kan maar 4 karakters links gebruiken de rest niet!
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Hij heeft een hd44780 chip??? Maar dat is toch voor LCD of niet... Ik dacht dat dit anders was... Als je kijkt naar hoe de plek van een karakter eruit ziet dan is het zoiets als dit:Op maandag 15 april 2002 20:11 schreef Chemical_X het volgende:
ja dat kan die heeft de goede chipset over t algemeen ik heb zelf de telepas 2 en die is in bezit van een hd44780 sjip! maar kheb nu nog eenb reut lcd's uit telefoon cellen en losse telefoons! ook hd44780!!
1
2
3
4
5
| - - |\ /| |-|-| |/|\| - - |
Ik heb gezocht in de search maar daar staat van alles over LCD's dit is niet echt een LCD volgensmij...Op maandag 15 april 2002 20:08 schreef s402461 het volgende:
zoek eerst eens voordat je met zulk soort vragen komt onder LCD of pinautomaat. Er is al genoeg over geschreven.
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
Zal ze ff maken (zijn wel een beetje brak maarja, komen er zo aan...)Op maandag 15 april 2002 20:20 schreef insan1ty het volgende:
kan het niet laten...
pics!
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
[img]"http://www.stoomgroepholland.nl/01.jpg"[/img]
[img]"http://www.stoomgroepholland.nl/02.jpg"[/img]
[img]"http://www.stoomgroepholland.nl/03.jpg"[/img]
Sorry voor de brakke en grote pics...
Verwijderd
[topic=176673/1/25]
edit:ik zie al ander pinautomaat.
Je moet ook ff zoeken of je een stuk of 16 aansluitpuntjes kan vinden waarvan de banen richting LCD gaan
'k weet het 640x480 max 't is een heel oud cameratje, dit is het beste wat ik eruit kreegOp maandag 15 april 2002 21:31 schreef s402461 het volgende:
Zijn wel brakke pics
Op maandag 15 april 2002 21:35 schreef apen-nootjes het volgende:
[..]
'k weet het 640x480 max 't is een heel oud cameratje, dit is het beste wat ik eruit kreeg
't zou best kunnen... Wat is een VFD precies??? Dan kan ik wat specifieker zeggen waar het nou om gaat...Op maandag 15 april 2002 20:42 schreef thedolf het volgende:
Is dat dan niet zo'n VFD?
oh ik zie dat ik wat verkeerd doe sorry!! (dubbelpost)
(spelling is een gokje) Facume Fluorecent DisplayOp maandag 15 april 2002 21:36 schreef apen-nootjes het volgende:
[..]
[..]
't zou best kunnen... Wat is een VFD precies??? Dan kan ik wat specifieker zeggen waar het nou om gaat...
Display dat echt licht geeft.. Goed te lezen in bijna alle omstandigheden, maar duurder dan LCD. Voor aansturing worden wel soms dezelfde controllers gebruikt
I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Het bovenste zwart omrande is dus waar het om gaat..
Verwijderd
Ja precies... voor het geval dat we die display niet van de knopjes kunnen onderscheidenOp maandag 15 april 2002 21:49 schreef apen-nootjes het volgende:
ach je weet het maar nooit....Op dinsdag 16 april 2002 09:38 schreef TheReaper het volgende:
[..]
Ja precies... voor het geval dat we die display niet van de knopjes kunnen onderscheiden
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ok, vanavond zal ik ff het paneeltje nog op z'n achterkant op de scanner leggen dan zal ik deze zo snel mogelijk posten...Op dinsdag 16 april 2002 09:52 schreef Stippie het volgende:
Ik denk dat je het beste ook even de achterkant kan in scannen. Ik zie wel 18 aansluitpuntjes zitten maar kan zo ook niet beoordelen of dat de goede zijn.
Op die print staat PCBA?Op dinsdag 16 april 2002 09:52 schreef Stippie het volgende:
Ik denk dat je het beste ook even de achterkant kan in scannen. Ik zie wel 18 aansluitpuntjes zitten maar kan zo ook niet beoordelen of dat de goede zijn.
Das toch serieël aan te sluiten?
[of zwam ik nou echt uit m'n nek?]
Er is namelijk een pinautomaat met een klein explosief, dat afgaat zodra iemand de automaat probeert te openen. Door de explosie wordt de eeprom gewist, waardoor kwaadwillenden deze niet kunnen manipuleren.
Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie
'k hoop het inderdaad niet... Waar zou ik dat aan kunnen zien?? Er zijn geen zwarte chips ofzo.. (de scan van de achterkant komt er straks nog aan..)Op dinsdag 16 april 2002 09:59 schreef gjkamstra het volgende:
Ik zag dat je hem al open hebt, dus ik hoop niet dat je het explosieve pinautomaat hebt.
Er is namelijk een pinautomaat met een klein explosief, dat afgaat zodra iemand de automaat probeert te openen. Door de explosie wordt de eeprom gewist, waardoor kwaadwillenden deze niet kunnen manipuleren.
Dat zou heel mooi zijn maar neen, ik kan echt niks vinden wat maar een beetje op een serieele aansluiting lijkt.. Ook niet op de andere grote print die nog achter het schermpje zat... (is te groot om ook te scannen en volgensmij niet echt van belang..Op dinsdag 16 april 2002 09:58 schreef gjrebels het volgende:
[..]
Op die print staat PCBA?
Das toch serieël aan te sluiten?
[of zwam ik nou echt uit m'n nek?]
Verwijderd
nooit aangesloten gekregen...
Verwijderd
Dat kun je dus vergeten. Wat jij hebt is een soort neon vacuum tube display (of hoe het ook moge heten), en daar heb je een positieve en een negatieve voedingsspanning voor nodig van ongeveer 30 volt. Die draadjes stralen electronen uit waardoor de segmenten oplichten (althans, dat hebben ze me op mijn werk wijs gemaakt)Op dinsdag 16 april 2002 19:56 schreef ionize het volgende:
vet! ik heb ook zo'n schermpje liggen uit een oud tapedeck.. is van glas met wat horizontale draadjes erin..
nooit aangesloten gekregen...
Oh, Dat zou jammer zijn maar de adapter die erbij zit is maar 12V dus ik denk dat dit dus toch wel wat anders is..Op dinsdag 16 april 2002 20:15 schreef Airbag het volgende:
[..]
Dat kun je dus vergeten. Wat jij hebt is een soort neon vacuum tube display (of hoe het ook moge heten), en daar heb je een positieve en een negatieve voedingsspanning voor nodig van ongeveer 30 volt. Die draadjes stralen electronen uit waardoor de segmenten oplichten (althans, dat hebben ze me op mijn werk wijs gemaakt)
Uhm wat voor soort telefooncellen? Misschien kom ik er een tegen.Op maandag 15 april 2002 20:11 schreef Chemical_X het volgende:
thunderstruck
Verwijderd
lijkt een beetje op zo'n zelfde schermpje uit oude video recorders!Op maandag 15 april 2002 21:49 schreef apen-nootjes het volgende:
Ok, 'k heb m ff onder de scanner gelegt.... (Stuk beter)
[afbeelding]
en ja srry wist niet dat t geen lcd was
Verwijderd
ik heb er 3 (2x16) uit losse coinvox 20 telefoons (payphone) geen cel...srryOp dinsdag 16 april 2002 21:14 schreef Chandler het volgende:
[..]
Uhm wat voor soort telefooncellen? Misschien kom ik er een tegen.
maar die schijnen ook te werken hoor uit de standaard cellen..moet je even naar zoeken...
JIJ WEER?Op maandag 15 april 2002 22:04 schreef bitflusher het volgende:
ik wil thuis ook mijn eigen pin automaat
is geen dotmatrix display maar een alfanumeriek
ben er heel bang voor ..
En het zooitje zit op de print van de pinner gebakken
met chip en voeding
Verwijderd
Ik had het niet over jouw display maar over die gast met zijn tape-deck display. Wat jij voor een display hebt weet ik niet, maar het zou goed kunnen zijn dat jouw display met leds werkt.Op dinsdag 16 april 2002 20:33 schreef apen-nootjes het volgende:
[..]
Oh, Dat zou jammer zijn maar de adapter die erbij zit is maar 12V dus ik denk dat dit dus toch wel wat anders is..
Ik denk niet dat je er trouwens iets mee kunt beginnen. Tenzij je uit vogelt hoe je die losse segmenten aan kunt sturen, die vervolgens aansluit op een microcontroller waar je zelf een aansturingsprogramma voor schrijft. Die controller kun je dan weer met de seriele poort verbinden. Al met al lijkt mij dat niet echt de moeite waard
Verwijderd
Verwijderd
In principe is het dus wel mogelijk, misschien dat er een soort datasheet van dat display bestaat, of van het ic'tje dat hem aanstuurt (indien het gaat om een losse controller-ic). Ik zou zeggen, tik eens wat nummers die erop staan in en google'.Op woensdag 17 april 2002 12:44 schreef apen-nootjes het volgende:
Wat ik dus begrijp is dat ik pech heb... Ik zal eens kijken of ik wat ken vogelen hoe ik hem kan aansturen maar ik denk dat het niet gaat lukken... Jammer... Heeft er iemand nog een LCD in de aanbieding??
Voor zover ik weet heb je dus alleen die -30 en +30 (-20 en +20 zal ook nog net gaan) voedingsspanning nodig, je moet eens kijken of je die ergens op die print kunt traceren met een multimeter.
Het is inderdaad een soort radiobuis, en die voedingsspanning die je erop zet zorgt ervoor dat die dunne horizontale draadjes gaan gloeien en electronen uitzenden.
Het is een soort 'voorloper' van de LCD/LED-methode, maar wordt nog regelmatig toegepast.
Ok, tnks ik zal 's ff gaan kloten met een multimeter.... En ik zal eens ff gaan kijken of ik op google wat kan vinden... Lukt het dan horen julllie weer van me!!Op woensdag 17 april 2002 14:34 schreef Airbag het volgende:
[..]
In principe is het dus wel mogelijk, misschien dat er een soort datasheet van dat display bestaat, of van het ic'tje dat hem aanstuurt (indien het gaat om een losse controller-ic). Ik zou zeggen, tik eens wat nummers die erop staan in en google'.
Voor zover ik weet heb je dus alleen die -30 en +30 (-20 en +20 zal ook nog net gaan) voedingsspanning nodig, je moet eens kijken of je die ergens op die print kunt traceren met een multimeter.
Het is inderdaad een soort radiobuis, en die voedingsspanning die je erop zet zorgt ervoor dat die dunne horizontale draadjes gaan gloeien en electronen uitzenden.
Het is een soort 'voorloper' van de LCD/LED-methode, maar wordt nog regelmatig toegepast.
(Dan kick ik gewoon het topic weer ophoog
Verwijderd
Met electronica moet je een beetje creatief zijn, en vooral veel geduld hebben.... Maar ik vraag me af of het je lukt, toch veel succesOp woensdag 17 april 2002 19:21 schreef apen-nootjes het volgende:
[..]
Ok, tnks ik zal 's ff gaan kloten met een multimeter.... En ik zal eens ff gaan kijken of ik op google wat kan vinden... Lukt het dan horen julllie weer van me!!
(Dan kick ik gewoon het topic weer ophoog)