Pinautomaat van winkelier..

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Ok, ik heb hier een Pinautomaat van een winkelier waar een printertje (zo'n naaltjesprinter) een nummerpad en een soort van Display inzit wat ook wel in auto radio's zit waar dan de RDS op komt.. Ik zou graag willen weten of ik dat Display kan gebruiken als een soort van LCD zodat ik daar texten overheen kan laten scrollen.. Het schermpje is 1x16.

Als het kan zou ook iemand zo vriendelijk willen zijn om een schakelschema te posten????

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

zoek eerst eens voordat je met zulk soort vragen komt onder LCD of pinautomaat. Er is al genoeg over geschreven.

Verwijderd

ja dat kan die heeft de goede chipset over t algemeen ik heb zelf de telepas 2 en die is in bezit van een hd44780 sjip! maar kheb nu nog eenb reut lcd's uit telefoon cellen en losse telefoons! ook hd44780!! :)

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 22:15

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op maandag 15 april 2002 20:11 schreef Chemical_X het volgende:
ja dat kan die heeft de goede chipset over t algemeen ik heb zelf de telepas 2 en die is in bezit van een hd44780 sjip! maar kheb nu nog eenb reut lcd's uit telefoon cellen en losse telefoons! ook hd44780!! :)
De display's uit die Siemens ISDN toestellen werken anders niet! Ik heb ze, ook met die chip, doet nix!

Kan maar 4 karakters links gebruiken de rest niet! :'(

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Hij heeft een hd44780 chip??? Maar dat is toch voor LCD of niet... Ik dacht dat dit anders was... Als je kijkt naar hoe de plek van een karakter eruit ziet dan is het zoiets als dit:

code:
1
2
3
4
5
 - -
|\ /|
|-|-|
|/|\|
 - -
Op maandag 15 april 2002 20:08 schreef s402461 het volgende:
zoek eerst eens voordat je met zulk soort vragen komt onder LCD of pinautomaat. Er is al genoeg over geschreven.
Ik heb gezocht in de search maar daar staat van alles over LCD's dit is niet echt een LCD volgensmij...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
kan het niet laten... :+

pics!

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Op maandag 15 april 2002 20:20 schreef insan1ty het volgende:
kan het niet laten... :+

pics!
Zal ze ff maken (zijn wel een beetje brak maarja, komen er zo aan...)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Is dat dan niet zo'n VFD?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Hier staat geen oplossing, maar wel enige info:

[topic=318810/1/50]

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Pics ken nog heel ff duuren omdat als ik de pics zonder flitser maak ze te donker zijn, met flitser te licht :( :( , ben nu ff wat aan het verzinnen om de pics goed te krijgen...

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Ok, hier zijn ze eindelijk...

[img]"http://www.stoomgroepholland.nl/01.jpg"[/img]
[img]"http://www.stoomgroepholland.nl/02.jpg"[/img]
[img]"http://www.stoomgroepholland.nl/03.jpg"[/img]

Sorry voor de brakke en grote pics...

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.stoomgroepholland.nl/01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.stoomgroepholland.nl/02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.stoomgroepholland.nl/03.jpg

Verwijderd

Of misschien staat er in dit topic nog wat nuttigs
[topic=176673/1/25]

edit:ik zie al ander pinautomaat.

Je moet ook ff zoeken of je een stuk of 16 aansluitpuntjes kan vinden waarvan de banen richting LCD gaan

Verwijderd

Zijn wel brakke pics

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Op maandag 15 april 2002 21:31 schreef s402461 het volgende:
Zijn wel brakke pics
'k weet het 640x480 max 't is een heel oud cameratje, dit is het beste wat ik eruit kreeg

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Op maandag 15 april 2002 21:35 schreef apen-nootjes het volgende:

[..]

'k weet het 640x480 max 't is een heel oud cameratje, dit is het beste wat ik eruit kreeg
Op maandag 15 april 2002 20:42 schreef thedolf het volgende:
Is dat dan niet zo'n VFD?
't zou best kunnen... Wat is een VFD precies??? Dan kan ik wat specifieker zeggen waar het nou om gaat...

oh ik zie dat ik wat verkeerd doe sorry!! (dubbelpost)

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 08:45
Op maandag 15 april 2002 21:36 schreef apen-nootjes het volgende:

[..]

[..]

't zou best kunnen... Wat is een VFD precies??? Dan kan ik wat specifieker zeggen waar het nou om gaat...
(spelling is een gokje) Facume Fluorecent Display

Display dat echt licht geeft.. Goed te lezen in bijna alle omstandigheden, maar duurder dan LCD. Voor aansturing worden wel soms dezelfde controllers gebruikt

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Ok, 'k heb m ff onder de scanner gelegt.... (Stuk beter)
Afbeeldingslocatie: http://www.stoomgroepholland.nl/04.jpg

Het bovenste zwart omrande is dus waar het om gaat..

• bitflusher
  • Laatst online: 17-08 10:31

bitflusher

flushed die *** pc

ik wil thuis ook mijn eigen pin automaat :)

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
^^Scopje^^

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 21:49 schreef apen-nootjes het volgende:
Ja precies... voor het geval dat we die display niet van de knopjes kunnen onderscheiden >:)

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Op dinsdag 16 april 2002 09:38 schreef TheReaper het volgende:

[..]

Ja precies... voor het geval dat we die display niet van de knopjes kunnen onderscheiden >:)
ach je weet het maar nooit....

Verwijderd

He apen-nootjes, Denk niet dat het gaat werken... Weet je waar de aansluitstrip zit? En hoeveel polig is ie?

Verwijderd

Ik denk dat je het beste ook even de achterkant kan in scannen. Ik zie wel 18 aansluitpuntjes zitten maar kan zo ook niet beoordelen of dat de goede zijn.

Verwijderd

Als ik zo naar het plaatje kij, Moet je elk lijntje appart aanspreken... Ik wens je veel succes, Hier houd mijn kennis op :P

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Op dinsdag 16 april 2002 09:52 schreef Stippie het volgende:
Ik denk dat je het beste ook even de achterkant kan in scannen. Ik zie wel 18 aansluitpuntjes zitten maar kan zo ook niet beoordelen of dat de goede zijn.
Ok, vanavond zal ik ff het paneeltje nog op z'n achterkant op de scanner leggen dan zal ik deze zo snel mogelijk posten...

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Op dinsdag 16 april 2002 09:52 schreef Stippie het volgende:
Op die print staat PCBA?
Das toch serieël aan te sluiten?

[of zwam ik nou echt uit m'n nek?]

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:12
Ik zag dat je hem al open hebt, dus ik hoop niet dat je het explosieve pinautomaat hebt.

Er is namelijk een pinautomaat met een klein explosief, dat afgaat zodra iemand de automaat probeert te openen. Door de explosie wordt de eeprom gewist, waardoor kwaadwillenden deze niet kunnen manipuleren.

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Op dinsdag 16 april 2002 09:59 schreef gjkamstra het volgende:
Ik zag dat je hem al open hebt, dus ik hoop niet dat je het explosieve pinautomaat hebt.

Er is namelijk een pinautomaat met een klein explosief, dat afgaat zodra iemand de automaat probeert te openen. Door de explosie wordt de eeprom gewist, waardoor kwaadwillenden deze niet kunnen manipuleren.
'k hoop het inderdaad niet... Waar zou ik dat aan kunnen zien?? Er zijn geen zwarte chips ofzo.. (de scan van de achterkant komt er straks nog aan..)
Op dinsdag 16 april 2002 09:58 schreef gjrebels het volgende:

[..]

Op die print staat PCBA?
Das toch serieël aan te sluiten?

[of zwam ik nou echt uit m'n nek?]
Dat zou heel mooi zijn maar neen, ik kan echt niks vinden wat maar een beetje op een serieele aansluiting lijkt.. Ook niet op de andere grote print die nog achter het schermpje zat... (is te groot om ook te scannen en volgensmij niet echt van belang..

Verwijderd

vet! ik heb ook zo'n schermpje liggen uit een oud tapedeck.. is van glas met wat horizontale draadjes erin..
nooit aangesloten gekregen...

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 19:56 schreef ionize het volgende:
vet! ik heb ook zo'n schermpje liggen uit een oud tapedeck.. is van glas met wat horizontale draadjes erin..
nooit aangesloten gekregen...
Dat kun je dus vergeten. Wat jij hebt is een soort neon vacuum tube display (of hoe het ook moge heten), en daar heb je een positieve en een negatieve voedingsspanning voor nodig van ongeveer 30 volt. Die draadjes stralen electronen uit waardoor de segmenten oplichten (althans, dat hebben ze me op mijn werk wijs gemaakt)

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Op dinsdag 16 april 2002 20:15 schreef Airbag het volgende:

[..]

Dat kun je dus vergeten. Wat jij hebt is een soort neon vacuum tube display (of hoe het ook moge heten), en daar heb je een positieve en een negatieve voedingsspanning voor nodig van ongeveer 30 volt. Die draadjes stralen electronen uit waardoor de segmenten oplichten (althans, dat hebben ze me op mijn werk wijs gemaakt)
Oh, Dat zou jammer zijn maar de adapter die erbij zit is maar 12V dus ik denk dat dit dus toch wel wat anders is..

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Ok, hier de achterkant....
Afbeeldingslocatie: http://www.stoomgroepholland.nl/05.jpg

'k hoop dat we er wat aan hebben... :)

• Chandler479
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10-2019

Chandler479

*iBlink

Uhm wat voor soort telefooncellen? Misschien kom ik er een tegen.

thunderstruck

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 21:49 schreef apen-nootjes het volgende:
Ok, 'k heb m ff onder de scanner gelegt.... (Stuk beter)
[afbeelding]

lijkt een beetje op zo'n zelfde schermpje uit oude video recorders!

en ja srry wist niet dat t geen lcd was :9

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 21:14 schreef Chandler het volgende:

[..]

Uhm wat voor soort telefooncellen? Misschien kom ik er een tegen.
ik heb er 3 (2x16) uit losse coinvox 20 telefoons (payphone) geen cel...srry

maar die schijnen ook te werken hoor uit de standaard cellen..moet je even naar zoeken...

• VioLenT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-11-2018

VioLenT

Biertje?

Op maandag 15 april 2002 22:04 schreef bitflusher het volgende:
ik wil thuis ook mijn eigen pin automaat :)
JIJ WEER?

Mijn Specs

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 21:25
Gaat id niet lukken

is geen dotmatrix display maar een alfanumeriek
ben er heel bang voor ..

En het zooitje zit op de print van de pinner gebakken
met chip en voeding

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 20:33 schreef apen-nootjes het volgende:

[..]

Oh, Dat zou jammer zijn maar de adapter die erbij zit is maar 12V dus ik denk dat dit dus toch wel wat anders is..
Ik had het niet over jouw display maar over die gast met zijn tape-deck display. Wat jij voor een display hebt weet ik niet, maar het zou goed kunnen zijn dat jouw display met leds werkt.
Ik denk niet dat je er trouwens iets mee kunt beginnen. Tenzij je uit vogelt hoe je die losse segmenten aan kunt sturen, die vervolgens aansluit op een microcontroller waar je zelf een aansturingsprogramma voor schrijft. Die controller kun je dan weer met de seriele poort verbinden. Al met al lijkt mij dat niet echt de moeite waard :)

Verwijderd

Hmm. zo te zien is het toch zo'n tube, te zien aan dat glazen stukje aan de linkerbovenkant( waardoor hij vacuum gezogen wordt). Tsja, hoe hij aan die 30v negatief en positief komt (of 24v, in elk geval tussen de 20 en de 30) weet ik niet, er zal wel een of andere level shifter in zitten ofzo :? Of er bestaan ook van die dingen die gewoon op 12 volt werken.

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Wat ik dus begrijp is dat ik pech heb... Ik zal eens kijken of ik wat ken vogelen hoe ik hem kan aansturen maar ik denk dat het niet gaat lukken... Jammer... Heeft er iemand nog een LCD in de aanbieding??

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Als ik mij niet vergis dan gebruikt zo'n VFDtje -30v en nog een aantal lastig te verkrijgen spanningen. In essentie is het niets anders dan een radiobuis, het doet alleen wat anders. Zodra je een ic kunt vinden dat hiermee werkt kun je het aansluiten. Of je moet met behulp van multiplexers en meer een manier bedenken om alle segmenten aan te kunnen sturen.

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 12:44 schreef apen-nootjes het volgende:
Wat ik dus begrijp is dat ik pech heb... Ik zal eens kijken of ik wat ken vogelen hoe ik hem kan aansturen maar ik denk dat het niet gaat lukken... Jammer... Heeft er iemand nog een LCD in de aanbieding??
In principe is het dus wel mogelijk, misschien dat er een soort datasheet van dat display bestaat, of van het ic'tje dat hem aanstuurt (indien het gaat om een losse controller-ic). Ik zou zeggen, tik eens wat nummers die erop staan in en google'.
Voor zover ik weet heb je dus alleen die -30 en +30 (-20 en +20 zal ook nog net gaan) voedingsspanning nodig, je moet eens kijken of je die ergens op die print kunt traceren met een multimeter.
Het is inderdaad een soort radiobuis, en die voedingsspanning die je erop zet zorgt ervoor dat die dunne horizontale draadjes gaan gloeien en electronen uitzenden.

Het is een soort 'voorloper' van de LCD/LED-methode, maar wordt nog regelmatig toegepast.

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 14:34 schreef Airbag het volgende:

[..]

In principe is het dus wel mogelijk, misschien dat er een soort datasheet van dat display bestaat, of van het ic'tje dat hem aanstuurt (indien het gaat om een losse controller-ic). Ik zou zeggen, tik eens wat nummers die erop staan in en google'.
Voor zover ik weet heb je dus alleen die -30 en +30 (-20 en +20 zal ook nog net gaan) voedingsspanning nodig, je moet eens kijken of je die ergens op die print kunt traceren met een multimeter.
Het is inderdaad een soort radiobuis, en die voedingsspanning die je erop zet zorgt ervoor dat die dunne horizontale draadjes gaan gloeien en electronen uitzenden.

Het is een soort 'voorloper' van de LCD/LED-methode, maar wordt nog regelmatig toegepast.
Ok, tnks ik zal 's ff gaan kloten met een multimeter.... En ik zal eens ff gaan kijken of ik op google wat kan vinden... Lukt het dan horen julllie weer van me!!
(Dan kick ik gewoon het topic weer ophoog :7 )

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 19:21 schreef apen-nootjes het volgende:

[..]

Ok, tnks ik zal 's ff gaan kloten met een multimeter.... En ik zal eens ff gaan kijken of ik op google wat kan vinden... Lukt het dan horen julllie weer van me!!
(Dan kick ik gewoon het topic weer ophoog :7 )
Met electronica moet je een beetje creatief zijn, en vooral veel geduld hebben.... Maar ik vraag me af of het je lukt, toch veel succes
Pagina: 1