[Lcd] 256x64 bruikbaar?

Pagina: 1
Acties:

• Joey_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-07 19:57

Joey_k

Rammstein Rulez - Crx ook!

Topicstarter
Heb net een Epson Lcd gekregen. De resolutie zou 256x64 zijn. Nu heb ik alle faqŽs nagelezen, search gebruikt en google geraadpleegd maar nog geen juiste info gevonden.

Wat wil ik?
De lcd inbouwen in mijn pc. (uiteraard)

Wat wil ik weten?
-Hoe aan te sluiten
-Parallel of serieel

Wie weet een schema voor aansluiting van dit type lcd of kan dit maken?

Meer info over dit lcdŽtje vind je hier:
http://home.nikocity.de/woe/lcd/eg2401.pdf

Yep, het gaat dus om een Epson type EG-2401S-AR met 14 aansluitingen, en wat ik kan vinden in de pdf file, ingebouwde backlit.

Wil je meer over dit lcd weten, vraag mij dan gerust...

Nokia verzamelaar....

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-07 10:07
Je moet het ff aan mrcronom vragen (of wast nou zotty). Die heeft er ook al software voor geschreven. Kgok dat 1 van de 2 hier over 2 mins gepost heeft :)

Verwijderd

Fout gegokt >:)

ok ok, ik geef toe, nutteloze post :)

Verwijderd

Heb net de datasheet bekeken, en helaas, met dit display kun je weinig omdat er geen controller opzit. Die zou je wel zelf kunnen maken, maar dan moet je goede kennis hebben van LCD timing en controllerbouw. En de nodige tools en apparatuur in huis hebben. Dus helaas niet echt bruikbaar.

• Joey_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-07 19:57

Joey_k

Rammstein Rulez - Crx ook!

Topicstarter
Maaruh... kan me natuurlijk vergissen (ongetwijfeld het geval) zit die controller niet achterop de lcd?? :?

Evt. kan ik scan of webcampic maken en posten...

Ps. Dit was de laatste keer dat ik over deze lcd zeur, kan het echt niet, dan fl*kker ik hem gewoon in de kliko....

[of er moeten nog liefhebbers zijn ---> dan even melden aub...]

Nokia verzamelaar....

Verwijderd

Als er een controller op zou zitten, zou het in de datasheet moeten staan. En dat is niet het geval. Alles in de datasheet, van blokschema tot aansluitingen, komen overeen met een standaard controllerloos display.

Achterkant of voorkant maakt daarbij niet uit ;)

Als je hem toch wegknikkerd in de kliko, dan mag je hem ook wel opsturen naar mij hoor >:)
Maar serieus, ik ben al heel lang op zoek naar een klein display zonder controller, puur en alleen om mee te experimenteren en zelf iets van een softwarematig controllertje te maken in een PIC oid. Dus als je hem echt wegdoet, dan houd ik me aanbevolen als liefhebber!

Verwijderd

Elektuur heeft hier een controler voor gebouwd die werkt.
Wel een oude elktuur.
Datum ???/

Verwijderd

proberen kan geen kwaad :? en als ik het zo zie zit er wel een controller op

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 11:04 schreef T-Mug het volgende:
er zit geen controller op. je kan 'm wel aansluiten, maar dan moet je zelf software gaan schrijven, want je kan al1 pixels schieten op dat ding

Verwijderd

Op vrijdag 14 juni 2002 11:04 schreef T-Mug het volgende:
Kijk eens heel goed naar sectie 1-3 in de datasheet en durf dat laatste nog eens overtuigend te zeggen :+
Pagina: 1