Toon posts:

Comp zeer onstabiel naar vastloper ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Me comp doet al zeer lange tijd goed z'n best en was goed stabiel maar vanmiddag zat die ineens vast en hore ik een piep door me speakers. Ik denk naja boeie ff reseten en klaar maar dat ging dus helaas niet :'(

Sinds dat is gebeurt loopt me comp heel vaak vast en is zeer onstabiel. Vaak kan die windows niet eens opstarten en soms dan kukt het maar loopt die al weer snel vast. Ksnap er niet echt veel van want ervoor had ik geen 1 probleem.

En nu wou ik beetje kijken wat het was maar nu is ineeens Windows directory naar de hel :'( Al me drivers weg enzo.

Nu zag ik wel dat me 12v waarde van me voeding 12.78 was kweetniet of dat te hoog is.

Kep me comp alterug geclocked maar dat hielp nix. Ik heb ook altijd een volledige copy van me c schijf op me d schijf staan, dus ook inclusief de windows dir.

1. Zou ik die directory kunnen copyeren naar me c zodat alles weer goed is? Ik heb de bestanden in d:\windows en d:\windows\system al gecopyed naar de c schijf maar nu heb die nog al die drivers niet :( Welke map moet ik daarvoor copyeren?

2.Zou het me voeding zijn die me comp zo onstabiel maakt ineens ofniet?

Plz help snel want dat was me beste comp waar 80gb aan troep op staat dus :)
Specs staan in sig

SUPERBEDANKT ;)

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
1. Zou ik die directory kunnen copyeren naar me c zodat alles weer goed is? Ik heb de bestanden in d:\windows en d:\windows\system al gecopyed naar de c schijf maar nu heb die nog al die drivers niet Welke map moet ik daarvoor copyeren?
Hmm zou kunnen, maar ik denk, weet eigelijk wel zeker, dat je problemen gaat krijgen met bestanden die in gebruik zijn etc. Het register is vaak het grootste probleem, maar die zul je niet kunnen kopieren terwijl windows draait. :)
2.Zou het me voeding zijn die me comp zo onstabiel maakt ineens ofniet?
Is een goede mogelijkheid, als je een andere kunt proberen even doen uiteraard, maar als je voeding continue een gelijke spanning heeft zal het allemaal wel meevallen lijkt me :)

Verwijderd

een windouws copieren van de ene schijf naar de andere is zo goed als onbegonnen werk somige bestanden zijn beveiligt en je zult al je registers moeten aanpasen
en de voedingsspaning is oké hoor het enige om al die problemen op te lossen is de hardeschijf formateren en de windouws te installeren en ik raad de win xp professoinal aan want den home edition is rot slecht :)

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op maandag 15 april 2002 19:43 schreef digi128pci het volgende:
een windouws copieren van de ene schijf naar de andere is zo goed als onbegonnen werk somige bestanden zijn beveiligt en je zult al je registers moeten aanpasen
en de voedingsspaning is oké hoor het enige om al die problemen op te lossen is de hardeschijf formateren en de windouws te installeren en ik raad de win xp professoinal aan want den home edition is rot slecht :)
Een klein, offtopic, hintje voor jou; gebruik wat leestekens, en af en toe je Enter-toets.
Je post is niet echt goed leesbaar op deze manier :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja tnx for reactions maar ik kan windows wel in dos copyen.
Dat hep me al eerder een format beurt gescheelt. Alleen als je in dos typt D:\copy windows C:\windows dan copyeert die alleen de bestanden in die dir dus niet in de subdirs. Hoe moet je een gehelemap copyeren :?

Formaterren is echt onzettend veel werk op die comp omdat ik dan weer superveel moet installe en dat hep ik pas nog gedaan dus ik hoop dat et niet hoeft maar dat je gewoon die andere windows kan gebruiken ofzo.

Weet iemand het command om een hele map inclusief submappen te copyeren naar andere schijf? Ik ga zo ff een andere voeding proberen want ik begin nu al gek te worden hehehe

Verwijderd

Je kan altijd even een andere voeding proberen als je denkt dat daar het probleem zit. Wat je ook kan doen is even alles er uit en met de nodige onderdelen opstarten misschien dat er iets roet in het eten gooit. Succes iig met het oplossen :)

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 19:49 schreef G4s het volgende:
Ja tnx for reactions maar ik kan windows wel in dos copyen.
Dat hep me al eerder een format beurt gescheelt. Alleen als je in dos typt D:\copy windows C:\windows dan copyeert die alleen de bestanden in die dir dus niet in de subdirs. Hoe moet je een gehelemap copyeren :?

Formaterren is echt onzettend veel werk op die comp omdat ik dan weer superveel moet installe en dat hep ik pas nog gedaan dus ik hoop dat et niet hoeft maar dat je gewoon die andere windows kan gebruiken ofzo.

Weet iemand het command om een hele map inclusief submappen te copyeren naar andere schijf? Ik ga zo ff een andere voeding proberen want ik begin nu al gek te worden hehehe
xcopy en dat als optie /e of /s meegeven voor het meekopieren van de subsirs (/e is inclusief lege, en /s is zonder lege)
maar je moet xcopy wel op je pc hebben staat!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-08 21:23

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

als het niet helpt allemaal en je moet toch formatten is het misschien slim om norton ghost to installeren.
is een mooi proggie waarmee je gecomprimeerde backups kan maken van een partitie die je ook onder dos kunt terug plaatsen! werkt echt perfect. het aanmaken kost wat tijd, maar de compressie is dan ook erg goed. Het terugzetten is zo gedaan en dan staat er op die partitie niets anders meer op dan wat er in het zogenaamde ghost bestand zat (eigenlijk een soort image file)dat bespaard een hele hoop werk en het is beter dan het maar gewoon te copien naar je d schijf, want dan kan er veel makkelijker iets mee fout gaan (virus ofzo).

die ghost file kun je op cd zetten, maar ik zet em meestal gewoon op een andere partitie net als jij nu met die copie op je d schijf

veel succes verder

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-08 21:23

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

by the way, ligt het niet aan je BIOS instellingen??
heb dat ook een keer gehad dat ie niet meer in windows kon komen, maar dat verklaart nog niet dat er files weg zijn. dat lijkt toch meer op een virus of zo

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1