Op maandag 15 april 2002 19:55 schreef OrkBozz het volgende:
maar volgens mij is hier geen antwoord op
Jawel, voorzichtig spelen.
Ik kocht mijn N64 met een paar controllers en heb er zeer lang mee gespeeld. Niet ruw alle kanten op smijten, of overdreven druk erop zetten, gewoon normaal relaxed iedere dag een paar uurtjes multiplayer goldeneye, mario kart, lylatwars etc. Na een paar jaar verkocht ik hem ivm geld nood aan een vriend van mij. De controllers waren toen nog in zgan staat. Deze heeft er zeer intensief mee gespeeld, en bij lange na niet zo voorzichtig. Een paar maanden geleden heb ik hem weer terug gekocht en er zit nu wel een beetje een dooie hoek in 2 van de controllers. Dit komt doordat hij er veel te ruw mee is omgegaan. Het is echter wel duidelijk dat die controllers zeer lang mee kunnen gaan (jaren) zonder merkbaar te slijten zolang je er maar een beetje voorzichtig mee bent.
Als je er als een bezetene op gaat spelen (of met een verkeerde techniek), kunnen ze zeer snel slijten. Ik merk dat veel mensen (vooral kinderen) dit doen. Stom vind ik dat, want het is merkbaar dat ze het niet leuk vinden als de controllers na een tijdje kapot gaan.
De makkelijkste oplossing is ermee te leren leven, als dat niet lukt stel ik voor dat je nieuwe koopt. Zelf gaan knutselen heeft weinig nut, die onderdelen kun je voor zover ik weet nergens vinden.
Persoonlijk heb ik de neiging voorzichtig te zijn met controllers die 30 euro per stuk kosten, en ik zorg er ook voor dat de mensen die met mij mee spelen dat ook zijn. Ik betaal er tenslotte voor.