Toon posts:

Onderdelen N64 controller

Pagina: 1
Acties:
  • 404 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het bekende probleem: de N64 controlelr slijt erg snel, het pookje dan althans.

Weet iemand hier of je ergens een partij van die dingen los kan kopen voor een leuk prijsje? Die dingen kan je dan toch zelf wel vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier ook last van
maar volgens mij is hier geen antwoord op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je moet toch gewoon een nieuwe kopen als ie versleten is? :? :(

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal es mailen met Nintendo, misschien hebben die nu de produktie van de N64 gestopt is nog een partij over.

Btw. heeft iemand dat adres???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Je kunt nieuwe krijgen bij Nintendo, FL12.50 was het voor een pookje dacht ik.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 19:55 schreef OrkBozz het volgende:
maar volgens mij is hier geen antwoord op
Jawel, voorzichtig spelen.

Ik kocht mijn N64 met een paar controllers en heb er zeer lang mee gespeeld. Niet ruw alle kanten op smijten, of overdreven druk erop zetten, gewoon normaal relaxed iedere dag een paar uurtjes multiplayer goldeneye, mario kart, lylatwars etc. Na een paar jaar verkocht ik hem ivm geld nood aan een vriend van mij. De controllers waren toen nog in zgan staat. Deze heeft er zeer intensief mee gespeeld, en bij lange na niet zo voorzichtig. Een paar maanden geleden heb ik hem weer terug gekocht en er zit nu wel een beetje een dooie hoek in 2 van de controllers. Dit komt doordat hij er veel te ruw mee is omgegaan. Het is echter wel duidelijk dat die controllers zeer lang mee kunnen gaan (jaren) zonder merkbaar te slijten zolang je er maar een beetje voorzichtig mee bent.

Als je er als een bezetene op gaat spelen (of met een verkeerde techniek), kunnen ze zeer snel slijten. Ik merk dat veel mensen (vooral kinderen) dit doen. Stom vind ik dat, want het is merkbaar dat ze het niet leuk vinden als de controllers na een tijdje kapot gaan.

De makkelijkste oplossing is ermee te leren leven, als dat niet lukt stel ik voor dat je nieuwe koopt. Zelf gaan knutselen heeft weinig nut, die onderdelen kun je voor zover ik weet nergens vinden.

Persoonlijk heb ik de neiging voorzichtig te zijn met controllers die 30 euro per stuk kosten, en ik zorg er ook voor dat de mensen die met mij mee spelen dat ook zijn. Ik betaal er tenslotte voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 20:06 schreef D³ het volgende:
Je kunt nieuwe krijgen bij Nintendo, FL12.50 was het voor een pookje dacht ik.
Dat is wel een redelijke prijs, ik had geen idee dat die te koop waren. Ik heb onlangs een compleet versleten 2ehands controller "gekocht" (niet betaald, want de verkoper zei dat hij zgan was, bij ontvangst bleek wel anders). Misschien kan ik hem nu toch wel nuttig maken.

Kan ik hierover gewoon naar nintendo bellen of mailen? En geven ze korting bij bulk orders? Dan koop ik er gelijk een stuk of 20 voor de komende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 april 2002 20:07 schreef middelkoop het volgende:

[..]

[..]
Ja, tuurlijk dat kan ook. Mijn N64 is nog niet zo oud en ze zijn nu ook weer niet zo erg versleten. Maar nu de Cube in aantocht is ben je misschien te laat als je nu niet op zoek gaat.

Mara voorzichting spelen. Wel eens SSB en een Mario Party
gedaan. Dan slijt het erg snel. En die spellen zijn nog van Nintendo zelf. Eikels :(

Maar je hebt wel gelijk GoldenEye is inderdaad niet zo intensief. Maar bij bij SSB is " 'TAP' the key" zoals het introtje zegt. Dan gaat de controller toch snel achteruit.

maar als iemand contact heeft met nintendo over een bulkorder dan moet ie dat hier nog ff plaatsen. Ik wil ook wel wat orderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Op maandag 15 april 2002 20:11 schreef middelkoop het volgende:

[..]

Dat is wel een redelijke prijs, ik had geen idee dat die te koop waren. Ik heb onlangs een compleet versleten 2ehands controller "gekocht" (niet betaald, want de verkoper zei dat hij zgan was, bij ontvangst bleek wel anders). Misschien kan ik hem nu toch wel nuttig maken.

Kan ik hierover gewoon naar nintendo bellen of mailen? En geven ze korting bij bulk orders? Dan koop ik er gelijk een stuk of 20 voor de komende jaren.
Niet veel mensen denken daaraan geloof ik :) Hoor je verhalen over mensen die kleine dingen als een nieuw GBA schermpje willen bestellen uit Hong Kong/USA omdat het daar wel te krijgen is maar de eigen Nintendo TD vergeten ze :D Als je nog in de garantie periode zit krijg je veel dingen zelfs gratis.

Ik heb denk ik een halfjaar terug gewoon gebeld en jawel, nieuwe pookjes is geen probleem, geen idee of ze aan korting doen. Scheelt wel in verzend en adm. kosten natuurlijk (iets van FL7.50 was dat dacht ik). Gewoon even bellen zou ik zeggen.

f.k.a D³

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hebben ze bij de TD ook een e-mail adres. Ik zit momenteel een beetje met part-time stembanden ;) sporter he

kan ik ff wat meer gedetailleerdere gegevens vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05-2024
Op maandag 15 april 2002 20:07 schreef middelkoop het volgende:

[..]

Ik kocht mijn N64 met een paar controllers en heb er zeer lang mee gespeeld. Niet ruw alle kanten op smijten, of overdreven druk erop zetten, gewoon normaal relaxed iedere dag een paar uurtjes multiplayer goldeneye, mario kart, lylatwars etc. Na een paar jaar verkocht ik hem ivm geld nood aan een vriend van mij. De controllers waren toen nog in zgan staat. Deze heeft er zeer intensief mee gespeeld, en bij lange na niet zo voorzichtig. Een paar maanden geleden heb ik hem weer terug gekocht en er zit nu wel een beetje een dooie hoek in 2 van de controllers. Dit komt doordat hij er veel te ruw mee is omgegaan. Het is echter wel duidelijk dat die controllers zeer lang mee kunnen gaan (jaren) zonder merkbaar te slijten zolang je er maar een beetje voorzichtig mee bent.
volledig mee eens, hier hetzelfde, alleen heb ik hem gelukkig niet verkocht

The question is not what we are, nor where we are, but rather: where should we go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Op maandag 15 april 2002 20:28 schreef Nimitz het volgende:
hebben ze bij de TD ook een e-mail adres. Ik zit momenteel een beetje met part-time stembanden ;) sporter he

kan ik ff wat meer gedetailleerdere gegevens vragen.
Volgens mij alleen tel#, misschien kun je naar info@nintendo.nl mailen en dan verder vragen?

f.k.a D³

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 20:19 schreef Nimitz het volgende:Mara voorzichting spelen. Wel eens SSB en een Mario Party
Ja die heb ik sinds een paar weken ook, en dat mag alleen met beleid gespeeld worden. Ik weet uit eigen ervaring dat vecht spellen nogal... controller intensief zijn. Dat maakte mij met een 4 punts toets niet uit, maar als er te wild met die controller wordt gedaan kopen ze maar mooi hun eigen controller. Wat wel fijn is bij ssb is dat je niet hoeft te button (joystick) bashen. Door de juiste moves op het juiste moment te maken kan je met gemak iemand uit de ring slaan (falconnnn PUNCH! hehehe). Het enige wat je met de control stick hoeft te doen is links, rechts, en boven of beneden in combinatie met een actie knop. Dat bevalt me wel. Beter dan dat eeuwige geklooi met links linksonder onder rechtsonder rechts a, b & l of andere debiele combinaties waarbij je de joystick regelrecht naar de mallemoer werkt.
Op maandag 15 april 2002 20:19 schreef Nimitz het volgende:
Maar je hebt wel gelijk GoldenEye is inderdaad niet zo intensief. Maar bij bij SSB is " 'TAP' the key" zoals het introtje zegt. Dan gaat de controller toch snel achteruit.
Hmm, tot nu toe nog niet veel van gemerkt, maar ik zal er op letten. Ik speel over het algemeen qua multiplayer meer fps en race spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takahandar
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-10 15:05
Ik heb me N64 sinds de amerikaanse release en 4 controllers. En nu nog steeds geen merkbare schade en speel er al heeeeel lang mee. Behalve me A knop om me grijze controller die af en toe blijft hangen.

Wat het pookje betreft laat ik het zegmaar nooit "wegschieten". Dat je zegmaar het pookje helemaal naar links drukt en dan loslaat. Dan hoor je zegmaar vaag geluid. En ik verbied mijn vrienden dat ook om te doen >:) Ze kostte toen wel $30 per stuk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn n64 controllers zien er nog perfect uit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 21mikelores191
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-09 13:49
Beste mede-tweakers,

Misschien een beetje laat maar heb gezocht naar een soort topic als dit aangezien ik gister beide mijn n64 controller pookjes heb gereviseerd ik heb een nieuw binnenwerk dus de bowl en de 2 sliders met tandwieltandjes eraan en een pookje in totaal voor 6.40$ bij kitschbent:

https://store.kitsch-bent.com/product/n64-joystick-gears

Let wel op: 14$ verzendkosten maar voor wat het waard is werken de controllers weer perfect. Daarnaast heb ik ook wat Siliconen smeermiddel (genaamd "superlube") gehaald en nu spelen ze weer als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een beetje laat. :) Dit topic is 17 jaar oud en we gaan hem niet gebruiken voor nieuwe mogelijkheden voor N64 controller reparatie. Dat wordt te onoverzichtelijk. Voel je vrij om een topic te starten als je denkt dat er discussiewaarde is @21mikelores191 . Je post hierboven zal wel in de search verschijnen bij zoektermen als 'N64 controller' ook als er een slotje op het topic zit.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.