Toon posts:

club3D radeon8500LE warmteprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nu ben ik in het bezit van een club3D radeon8500LE en die loopt standaart op 250/238,5

maar nu werd het geheugen al net dat kleine beetje te heet dus heb ik op alle 8 de chipjes een klein zelfgemaakt heatsinkje geplakt door middel van de binnenkant pasta en buitenkant secondenlijm.

probleem opgelost zou je denken,en dat klopt,in 3dmark2001SE geen artifacten meer(vooral nature scene)

dus dacht ik laat ik hem nu maar op 250 zetten want de heatsinkjes worden nu nuawelijks warm(ze maken 100% goed contact)

en ja hoor NOG meer artifacten dan voorheen terwijl de heatsink's maar een heel klein beetje warmer dan daarnet werden(maar nog onder de standaart temp dan zonder heatsink's)

club3D ligt er bij mij nu eigelijk uit,dit was de laatste kaart die ik van hun hebt gekocht,de powercolor was geloof ik hun vorige naam maar nog steeds dezelfde shit

toevallig nog meer mensen met dezelfde ervaringen???

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:37

BCC

Tja, wat verwacht je nou helemaal van zo'n budget kaartje?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Als je al artifacts kreeg op default speed zou ik hem terug brengen naar de winkel. Je mag toch verwachten dat ie het goed doet op default speeds.

specs

Verwijderd

Topicstarter
ik kreeg heel af en toe een artifact in nature scene,maar mijn case temp is ongeveer 30 graden

nu niet meer op default speed,maar overklokken ho maar

weet dus zeker dat er nog een gforce4 ti bij mij erinkomt(maar nu nog niet)

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Zoals UneXisT ook post als je al op default clockspeeds artifacts krijgt gewoon terug gaan met die kaart (ervan uitgaande dat je je heatsinks er niet om gelijmd hebt) ... misschien heb je net een slecht exemplaar te pakken.

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
maar het was niet tijdens spelletjes ofzo,maar gewoon af en toe met die nature scene,maar met die heatsinkjes mag mn casetemp wel 15 graden omhoog gaan want nu maakt het niet meer uit :)

Verwijderd

Mijn Club3D Radeon8500 Pro (275/275) loopt prima... zelfs overclocked (285/310) loopt hij nog goed... alleen een beetje artifacts waar die honderden max paynes op elkaar schieten... heb ook kleine geheugen heatsinks op het geheugen...

• J-rom
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-07 21:08
Op maandag 15 april 2002 19:40 schreef BCC het volgende:
Tja, wat verwacht je nou helemaal van zo'n budget kaartje?
mmm , dit is niet omdat ikz elf een LE heb, maar ik noem een kaart van € 200 = +/- 440 piek niet bepaald een budgetkaart, als je het hebt over 2 Mx-400 kaarten, of over de KyroII's, dan heb je het over budgetkaarten. Alsof een videokaar van +/- 440 piek tegenwoordig een budgetkaart zou zijn :? , ik denk van niet.

Verwijderd

Dat ding is volgens mij gewoon kapot, op default speed moet je echt geen artifacts krijgen, ook niet met een vrij warme kast.

Verwijderd

Euhj, tenzij je um op een 8kha+ propt :(

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Ja op standaard snelheid moet ie helemaal geen Arti krijgen.

Ik vermoed dat geheugen niet op 100% draait.

Offtopic....

Kun je ook voltmod uitvoeren op OEM kaarten van ATI 8500 LE?

Dus ook op Hercules en andere merken?

Lucky Goldstar

• Rickysaint
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 07:02
Op maandag 15 april 2002 19:47 schreef UneXisT het volgende:
Als je al artifacts kreeg op default speed zou ik hem terug brengen naar de winkel. Je mag toch verwachten dat ie het goed doet op default speeds.
TE LAAT!!! |:(

every man is wise, until he speaks

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 14:49 schreef xs2bas het volgende:
Euhj, tenzij je um op een 8kha+ propt :(
Dat was toch alleen met de 275/275 versie en dat was op te lossen met een penciltrick.

Verwijderd

Hmm, penciltrick ... heb er wel iets van meegekregen, en ook wel naar lopen zoeken, maar niet echt achterhaald wat je er nou precies mee doet en oplost

Ik weet uit ervaring inmiddels wel dat koeling ook veel op kan lossen en de kaart goed gekoeld een stukkie beter werkt (maar bij mij dus niet goed genoeg iig)

Verwijderd

standaard voltage van een radeon 8500le is net te krap wat geheugen voltage aanbevolen spanning volgens Hynix is 3,2-3,8 volt standaart wordt de LE geleverd met 3,19 volt.

resultaat is er wel de link is even weg (sorry)

Verwijderd

Maar dat geldt ook voor de retailversie? (die heb ik nl.) ... door het geheugenvoltage wat te verhogen zou ik dus evt. minder last moeten hebben van dat erg irritante gewiebel voor mn ogen (vooral op de dvi-uitgang)

Gaat het trouwnz om een voltagemod op mn radeon of op mn mobo??

Verwijderd

ff lopen zoeken, maar gaat het om deze mod?

http://www.xcl-clan.com/articles.php3?id=29

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 20:46 schreef xs2bas het volgende:
ff lopen zoeken, maar gaat het om deze mod?

http://www.xcl-clan.com/articles.php3?id=29
ja idd die bedoel ik,
bij jou retail hoeft dit als het goed is niet

Verwijderd

Grrrrr, jammur, hoopte een beetje dat hiermee dan het gezeik tussen mn 8kha+ en radeon afgelopen was ... mn primaire beeld werkt wel oke, alleen mn secundaire geeft een beetje priegelbeeld ... dor betere koeling gaat dat nu wel wat beter, maar nog steeds niet ideaal (games draaien op 275/275 gaat iig nog niet echt, moet nu steeds terugklokken) ... zouden extra koellichaampjes op de chips hier nog een bijdrage aan kunnen leveren?
Pagina: 1