MAXTOR = Niet Slapen?

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
Nou ik heb nu 2maand een d740x 40GB 7200RPM (6L040J2)

Ik haat veel herrie wanneer ik wil gaan slapen en wakker word... want mijn workstation staat snacht ook wel es aan.

Nou dacht ik als ik de fans zo zet dat ik ze niet meer hoor dat is het wel opgelost.. nee dus :'(.....

Het is de schijf wie zo irritant geluidje maakt wat je boven alles uit hoort?!

Wat hier aan te doen? Geluiddempspul is geen oplossing lijkt mij.. En ook nog een dure oplossing?

Kan ik de schijf niet gewoon terugbrengen ofzo.. en zeggen dat ding overdreven veel lawaai maakt, wat ik niet gewend ben van zo'n A-merk.

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:36

Sa1

er is van noicecontrol een hdd geluidsabsorbtie bay ofzo.. weet niet precies hoe het werkt, maar het heeft op de frontpage een keer gestaan.

echter heb ik 2x 40gig maxtor maar deze hoor ik dus echt niet. teminste niet als ze niets doen, mochten ze aan het werk gaan hoor ik ze heel zachtjes ratellen maar daar kan je wel bij slapen.

• Pascal Saul
Nou als ze niks doen maken ze herrie

piiiieeeeeeeeeeeeeeeeee
en als er I/O is dan wordt dat er opgedrukt...

zeg maar dat die pieeeeeeee gewoon een soort draaggolf is

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:07
Computer uitzetten s'nachts?

Verwijderd

ik heb hier een maxtor 20 gig liggen (7200rpm) maar ik heb nergens last van :? Hij is muisstil, je moet er echt met je oren 5mm vandaan staan mocht je iets willen horen. Ik neem aan dat die van jou nog minder herrie zou moeten maken (nieuwer model) maar je kunt natuurlijk altijd proberen om het terug te brengen

Verwijderd

Ik heb dus ook die maxtor d740x 7200RPM schijf van 40GB, en hij maakt alleen gebruik als ie active is, het ratelen van het zoeken enzo, het 's nachts is ie meestal idle, en dan slaap ik lekker er doorheen mocht ie nog midden in de nacht gaan ratelen, want dan slaap ik super vast

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:01
Op maandag 15 april 2002 19:27 schreef MADG0BLIN het volgende:
Computer uitzetten s'nachts?
tsk, wat zijn dat nou weer voor vreemde ideeën :P

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:57
Ik heb laatst nog het verschil gemerkt tussen een 7200RPM maxtor 30GB harddisk van een jaar oud en een Seagate Barracuda IV. De Seagate is nagenoeg stil, alleen als ie iets doet hoor je hem.
De Maxtor is een en al kabaal, zodra je de stroom eropzet begint ie irritant hoog te piepen, dit hebben zowat alle Quantum en Maxtor harddisks die ik gehoord heb.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Alle maxtors 740dx'ers geven een vreselijk lawaai, ik heb er 2 in raid hangen en ze komen boven m'n casefans uit :(

Verwijderd

Hmmz...valt me tegen van tweakers... op http://www.maxtor.com is een commandline proggie te downen waarmee de snelheid en daarmee t lawaai van je schijven in te stellen is: amset.exe
Have phun :)

edit:

Heb 4 maxtors op volle toeren draaien, slaap k ook mee... Is best te doen als je gewoon net zo lang achter je pc gaat zitten tot je zo gaar bent dat je op t moment van slapen gaan t geluid nauwelijks meer hoort. :D

• _JGC_
amset doet alleen wat tegen de seekgeluiden, daar hebben we niets aan, aangezien het ons om de hoge snerptoon die dat ding produceert :(

Ik heb zelf een Seagate ST34520N, die geeft wel eens een hoge pieptoon, die weer ophoudt na een seek. Heerlijk slaapliedje gewoon, die seeks van een oude 7200RPM Seagate SCSI schijf :)

• Pascal Saul
Ik baal de gewoon verschrikkelijk van... ik wou een ibm 120gxp maar die was bij de groothandel uitverkocht dus had ik maar een maxtor genomen omdat eigenlijk ook een goed merk zou moeten zijn.. Kon beter de standaard seagate disk nemen al is ie 5400rpm maar wel muisjestil

Verwijderd

Ik heb hier twee maxtors, naja had, de ene is net kapot, maar ze zijn echt lekker stil. Ten minste, als ik mijn kast eroverheen zet en anders slaap ik er ook wel bij. :)
Kheb ook nog een seagate en IBM liggen, maar daar lig ik liever niet een paar meter vandaan. Pokkeherrie...

anyways, wat ik wel eens gehoord heb is dat Maxtors op lagere snelheden kunnen draaien, maar dat ze dan stiller worden oid??
Ik wil het zelf ook graag weten, want ik heb huisgenoten die hun Maxtor ook te hard vinden draaien...

Verwijderd

Ik had enige tijd geleden ook een 30gb Maxtor schijf die zo`n vervelende hoge piep veroorzaakte.
Aangezien ik nog garantie op het ding had, terug gestuurd naar Gistron, waar ik hem gekocht had.
Deze stuurde hem terug met de mededeling dat ze met de Maxtor tooltjes het ding hadden geformateerd.
(dat kon ik zelf ook wel) Bericht terug dat dit niet de oplossing was, en dat de pieptoon er nog in zat.
Geen reaktie meer van Gistron..service he..

NA invullen van een RMA op de site van MAxtor zelf, kon ik de schijf aangetekend naar Ierland opsturen (kosten 12 euro) en na een week had ik een splinternieuwe geruisloze MAxtor schijf terug. das pas service.

trek hieruit uw lering...

tip:controleer of er nog garantie op je schijf zit (vul nummer in op maxtor site).

Verwijderd

Je pc uit zetten :P :9

Of Maxtor omruilen voor IBM, heb ik erin zitten en is erg stil.

• Pascal Saul
ja ik kan hem natuurlijk opsturen he..
maar er zit wel voor 40gb data op????

Hoe los ik dat op?

• LollieStick
  • Laatst online: 28-02 12:09
Op dinsdag 16 april 2002 10:42 schreef joostjuh het volgende:
Je pc uit zetten :P :9

Of Maxtor omruilen voor IBM, heb ik erin zitten en is erg stil.
IBM-schijven zuigen :(

onderbouwing:
De nieuwere IBM-schijven vallen erg vaak uit. Over het algemeen zijn ze sneller dan alle tegenstanders, maar IBM heeft een slechte naam gekregen door de hoge uitval. Zoek voor meer info op t.net :)

• Fugie|IA
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-07-2012

Fugie|IA

met dank aan..................

Je kan je kast isoleren met noppenschuim, schijnt goed te zijn tegen hoge tonen en is bovendien niet duur (euro of 10). En als je dat geen optie vindt, probeer um om te ruilen of zet um op tweakers :)

Being Crazy Ownz

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:45
Van m'n 3x 80mm Fans komt meer geluid dan van m'n 2 Maxtors 7200 rpm in RAID 0.

Maja, daar slaap ik inmiddels al doorheen :)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• JSI
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10-2021

JSI

Op dinsdag 16 april 2002 10:50 schreef LinuxUser het volgende:

[..]

IBM-schijven zuigen :(

onderbouwing:
De nieuwere IBM-schijven vallen erg vaak uit. Over het algemeen zijn ze sneller dan alle tegenstanders, maar IBM heeft een slechte naam gekregen door de hoge uitval. Zoek voor meer info op t.net :)
De 60GXP en de 75GXP wel ja, ik heb nu een aantal 120GXP in m'n bezit en ze functioneren tot nu toe prima.
Het is eigenlijk te kort dag om over de betrouwbaarheid van de 120GXP te kunnen oordelen.

Ik kan alleen maar zeggen dat het tot nu toe de snelste en stilste schijven zijn die ik gehad heb. (tot 100GB)
Vanaf 100GB zijn de 8MB cache schijfjes erg lekker.

Verwijderd

Misschien ruilen voor een 5400RPM HDD? Die maken echt geen geluid.

• Nnoitra
Tegenwoordig zijn alle HDz stil, zelfs de 7200rpm.
dus lijkt me dat terug gaan naar 5400 geen optie is

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 13:37 schreef Stinger_ het volgende:
Tegenwoordig zijn alle HDz stil, zelfs de 7200rpm.
dus lijkt me dat terug gaan naar 5400 geen optie is
Mijn Maxtor 740Dx is toch echt niet stil...

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 13:38 schreef infinity_master het volgende:
Mijn Maxtor 740Dx is toch echt niet stil...
Mm raar, de mijne is toch echt muisstil!

Ik ben van een WD 5400 naar de M740 gegaan, echt een wereld van verschil :)

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

RetepV

ALLES valt te repareren

[cynisch]Nee, IBM schijven zijn stil!!![/cynisch]

Eigenlijk maken alle 7200rpm schijven veel herrie. Wat is er tegen een 5400rpm schijf? Of nog lager (sommige laptop schijfjes bijvoorbeeld)?

Anyway, ik heb een Quantum 7200rpm en een IBM 5400rpm en ik hoor weinig verschil in geluidsproductie (behalve de frequentie).

Volgens mij is een laptop harddiskje (er zijn geloof ik Toshiba harddiskjes die op 3600rpm lopen) een uitkomst voor jou.

Macbook Pro

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:08
Je moet voor de gein eens een Seagate X15-36LP 15k rpm SCSI HD in je comp zetten en die laten werken terwijl je in bed lig... Maxtor is dat ERG stil. :)

• Pascal Saul
Volgens mij is een laptop harddiskje (er zijn geloof ik Toshiba harddiskjes die op 3600rpm lopen) een uitkomst voor jou.
Lol nee niet echt dan koop ik wel een laptop...
Beetje geluid is niet erg.. Maar 24/7/356 een straaljager wie opblijft stijgen, nee...

• Nnoitra
Op dinsdag 16 april 2002 14:20 schreef DarkRider het volgende:

[..]

Lol nee niet echt dan koop ik wel een laptop...
Beetje geluid is niet erg.. Maar 24/7/356 een straaljager wie opblijft stijgen, nee...
Kun je in iedergeval 9 dagen per jaar rustig slapen >:)

• _JGC_
Op dinsdag 16 april 2002 14:09 schreef RetepV het volgende:
Ik heb nog wel een Quantum Bigfoot 3600RPM, die maken veel meer lawaai dan een Seagate Barracuda III en IV bijelkaar.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-04 11:35
Ik slaap met 5 maxtors om me heen, 2x 7200 RPM en 3x 5400 RPM, die single platter 5400 RPM disks, maken meer draaigeluid dan de 7200 RPM :)

Verwijderd

De oplossing is wederom zeer eenvoudig, op de site van maxtor kan je een progje downen waarmee je het geluid van je harddisk kan reduceren !
Ik meen dat het amset ofzo noemt, check het eens na.
Je kan dan kiezen uit 3 opties om het geluid in te stellen.
Deze hebben wel invloed op de snelheid van je schijf.
Maar ik vind je prob raar, heb de laatste tijd geen enkele maxtor gehad die lawaai maakte, meestal zijn ze zeer stil.

• Pascal Saul
amset is niet daarvoor bedoeld wat ik moet hebben

• Tonnes746
  • Laatst online: 06-01-2022
Indeed, amset reduceert volgens mij alleen het geratel en niet het gepiep :) Maar kunnen we de conclusie trekken dat alleen de DiamondMax Plus schijven piepen of horen die ook stil te zijn?

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

Verwijderd

Phoe, niet kunnen slapen van je Maxtor schijf, probeer maar eens te slapen in een kamer met twee pc's met allebei een Thermaltake Dragon 3 op 7000 toeren. Als je dan kan slapen ben je een professioneel .... uh ... slaper.

edit:

En in beide pc's hangt een D740X 60GB van Maxtor en die hoor je echt niet (zeker niet boven de dragon3 uit:)). Dus zeker niet alle schijven uit deze serie maken een fluittoon. Gewoon omruilen die hap!

• Ramon
  • Laatst online: 22:47
probeer eens rubberen ringetjes tussen de kast en je HD te doen.

Zorgt er iig voor dat je kast niet zoveel meetrilt (en dus niet meer zoveel geluid maakt).

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Je kan ook eens die schijf uit je kast leggen (aangesloten) om zo te testen of die fluittoon echt uit de hd komt. Anders kan het misschien je kast oid zijn.

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op maandag 15 april 2002 22:21 schreef XTerm89D het volgende:
Alle maxtors 740dx'ers geven een vreselijk lawaai, ik heb er 2 in raid hangen en ze komen boven m'n casefans uit :(
Ik weet niet wat voor wrakken jij gekocht hebt, ik heb hier de 6L060J3, ook een D740X (dus geen 740dx...), en die maakt totaal geen geluid, alleen als 'ie hard aan het werk is hoor je hem een klein beetje.

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:36
Misschien ben ik wel iets anders gewend dan jullie maar mijn maxtor d740x is toch echt wel stil hoor en dan heb ik m nog niet eens op silent mode draaien... Of misschien is mijn gehoor wel aangetast door mijn mooie subwoofer onder mijn bureau ;)

Verwijderd

Wat is hard voor jullie? Mijn oude 7200RPM kon je makkelijk horen. Het had een hoge pieptoon. Als je een HP fan hebt of luidruchtige casefans, dan hoor je de HDD niet nee. Maar als je PC redelijk stil is hoor je de 7200RPM schijven echt wel.

• Beurlap
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04 23:31

Beurlap

Kak!

Maxtors maken gewoon een pokkegeluid. Ik heb een IBM en een maxtor en er is zo'n vreselijk groot verschil. Alleen de IBM's worden weer een stuk heter... Ik heb ook een Western Digital en die is echt stil :)

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 16 april 2002 20:55 schreef Aico het volgende:
Wat is hard voor jullie? Mijn oude 7200RPM kon je makkelijk horen. Het had een hoge pieptoon. Als je een HP fan hebt of luidruchtige casefans, dan hoor je de HDD niet nee. Maar als je PC redelijk stil is hoor je de 7200RPM schijven echt wel.
Ik heb een Sunon 80mm fan die je niet hoort, een Coolermaster CPU-fan die je wel hoort (heel lichtjes, beetje hoog zoemtoontje) en een PSU-fan die je niet hoort. Dus aan mijn systeem ligt het niet dat ik mijn harddisk niet hoor. Mijn systeem zal wel gewoon betere geluidsisolatie hebben of iets dergelijks.

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:34
ik baal van m'n maxtor hier, op zich prima performance etc. maar veel lawaai :(

er hangt ook een diamondmax schijf in (7200 rpm) en die maakt minder lawaai |:(

edit:
het was trouwens eerst voeding en cpu die teveel lawaai maakten, enermax erin, zalman erin
en dan dit :(

• IzoOoo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-06-2021
Ik heb dezelfde schijf en bij mij issie muisstil. :?

• IzoOoo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-06-2021
Op maandag 15 april 2002 22:21 schreef XTerm89D het volgende:
Dan zou ik ze maar snel omruilen want dat is niet normaal.
Ik moet mijn oor er tegenaan houden om hem te horen.

Verwijderd

Volgens mij werkt geluidsisolatieschuim best wel goed tegen hd's, ik hoor mijne iig niet meer (heb een 5400 rpm Maxtor). Maar de echte test komt over een weekje 1,5 als ik terug kom van schoolreis en mijn nieuwe pc met een maxtor d740x 7200 rpm 80 GB hdd er staat. Die ga ik ook meteen isoleren met dat spul, maar daar komen ook andere stille dingen in; zalman koeler, 2x papst 8216NGML (ofzo) en 2 Sunon's op 7 volt, een voeding van Antec. Kijken of die hd daarboven uit te horen is, met dat schuim denk ik niet :)

• Redje
  • Laatst online: 08-03 23:07
Ik heb hetzelfde probleem... al mijn fans draaien op 7V, Enermax voeding erin, en dan hoor je de 2 D740X Maxtors er dik bovenuit. Het geluid van het spinnen is erug irri, zo'n hoge fluittoon, zelfs als je de disk naast de kast ligt.

Misschien dat isolatie helpt, maar ik koop wel een paar Barracuda IV's.
Zo'n noisekiller drive lijkt me niet lekker voor de temperatuur, 7200rpm schijven worden redelijk warm.

Wel is het zo dat bij mij de ene schijf harder klinkt dan de ander, beide ball-bearing, maar wel andere behuizig. Iemand hetzelfde??

Verwijderd

geinige topic naam trouwens >:)
zet de pc verder van je af?? :? in een kast of zo.
of speel een mp3tje af met slaapmuziek....heel kalmerend het werkt echt :Z :z

• Pascal Saul
hehe klopt maar dan moet ik me tv er ook bij aan doen..
dat is niet een probleem maar dan moet ik de muziek wel zohard zetten dat ik de HD niet meer hoor :(

Verwijderd

mijn Maxtor maakt geen geluid :(

zie mijn topic :'(

Verwijderd

Hmmm, ik zou maar eens je kast nakijken, een Maxtor in standby hoort geen fluitend / snerpend geluid te maken.

Ik heb:
Maxtor 5 T040H4 7200RPM / 40GB
en die is muisstil in mijn passief gekoelde PC.

De klok in de andere kamer is luider met tikken als de Maxtor tijdens read/write acces.

Tijdens capturen van analoge banden is het loopwerk van de videorecorder en de camera luider als de harddisk. (ja inderdaad, er zijn mensen die DivX legaal gebruiken...)

Het enige lastige vindt ik de automatische degauss functie van mijn monitor als ik hem net aan zet, als je dat 's nachts doet, springen de katten in de lucht...

: : PC uit? Alleen maar slecht voor hem...

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Alle schijven die het zonder vloeistof lagering moeten doen maken op den duur herrie, afhankelijk van het aantal draaiuren. Dat heeft te maken met inslijten van de lagers. Bij sommige schijven, die bijvoorbeeld lang (>1-2 jaar) in een server 24/7 gedraaid hebben, helpt het om ze op zijn kop te monteren. Dan zijn ze ineens weer stiller.

Mijn 60GXP was een half jaar geleden onhoorbaar, nu hoor ik hem een heel klein beetje. Maar hij komt nog lang niet boven mijn 2 Quantum Atlas IV SCSI schijven uit, want die werkpaarden draaien al twee jaar hun rondjes. En die SCSI schijven zijn sowiezo apparaten waarbij alleen snelheid de ontwerpfactor was, geluidsproductie is luxe. >:)

Verder draait hier ook nog een 7200 rpm 10gig IDE van Maxtor's eerste generatie 7200 rpm disks (uit '98). Deze schijf doet het prima, maar maakt langzamerhand toch wel het meeste kabaal van allemaal. Gewoon door het aantal draaiuren: 3 jaar 24/7 minimaal.

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• Tonnes746
  • Laatst online: 06-01-2022
Indeed..

Het viel me op dat de bevindingen per type steeds weer variëren en dat het dus niet aan het merk en type zou liggen. Mijn Diamondmax 7200 piept maar ruist daarbij bovendien boven een Samsung 5400 4G uit.

Ik vroeg me af of het iets met temperatuurwerking (geen regeling) te maken kon hebben. M.a.w. hoe koeler je schijf, hoe stiller die loopt en misschien op den duur zelfs blijft.. :? Of zou het normaal zijn dat van de 10 nieuwe hd's van hetzelfde merk er 3 lawaai maken en wel goed werken, maar 'geluidsnormovertreffend' de fabriek verlaten?

Moet me maar eens verdiepen in de specs ;)

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

Verwijderd

Al met al mag de DiamondMAXPLUS geen lawaai maken,... heb er hier 9 draaien,... en ik hoor niets. Als het een jankend geluid is,... dan is een lager een beetje gammel

• Pascal Saul
ik ga hem eens op de kop monteren

• Pascal Saul
ik hen hem in me hand en op de kop en nog steed !!!! :(

het zal de motor wel zijn

het lees en scgrijven hoor je bijna niet maar die fluit nog steeds

Verwijderd

ik wil em wel ruilen voor mijn 20 gig 5400 rpm >:)

• Pascal Saul

Thank you for sending your MAXTOR E-mail inquiry.

Pascal

I would recommend that you run PowerDiag which will determine if the drive is defective. If the drive is not defective, you will need to use MaxBlast to setup the drive. If you receive a valid error code, then

the drive is defective and you will need to get an RMA number.

Below are the options for each of the above.

1) How to get and run PowerDiag.
2) How to get MaxBlast.
3) How to get a RMA #.

1111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111
11111111

Instructions on how to obtain and operate Maxtor's diagnostic software, PowerDiag, can be found at the following link.

http://www.maxtor.com/products/DiamondMax/techsupport/TechnicalProcedures/20
014.htm <http://www.maxtor.com/products/DiamondMax/techsupport/TechnicalProcedures/2
0014.htm>

222222222222222222222222222222222222222222222222222222222222222222222222

------------------------------------------------
Downloading the Maxblast installation software
------------------------------------------------

The latest version of our Maxblast installation software can be downloaded at

http://www.maxtor.com/products/DiamondMax/techsupport/TechnicalProcedures/24
023.html <http://www.maxtor.com/products/DiamondMax/techsupport/TechnicalProcedures/2
4023.html>

333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333

If MAXDIAG produced an error code, the option to replace the drive will be offered, provided the drive is in warranty.

We can process your RMA from our website. Check out the following link for more information:

https://extranet2.maxtor.com/webRMA/rmatypewebrequest.htm
<https://extranet2.maxtor.com/webRMA/rmatypewebrequest.htm>

Via EMAIL we can process a "STANDARD" RMA where we process your Name,
address, TLA NUMBER and PHONE as an RMA. Once we give you the
RETURN MATERIAL AUTHORIZATION NUMBER, we ask that you send the
defective drive with the RMA # listed on the package to Maxtor first,
and upon receipt, we will send the replacement drive.

YOU MUST HAVE AN RMA # PRIOR TO HAVING THE DRIVE REPLACED.

If an "ADVANCED" RMA is desired, please call 1-800-2-MAXTOR for customer service - a credit card is required to secure the cost of the replacement sent to you. Maxtor will charge your credit card the cost of the replacement drive IF the defective drive is not received by Maxtor within 30 days.

RMA INFORMATION NEEDED TO PROCESS THE RMA VIA EMAIL:

1: Model of the drive to be replaced.
2: Serial number of the drive to be replaced.
3: HDA uplevel number of the drive to be replaced.
4: PCBA uplevel number of the drive to be replaced.
5: UNIQUE uplevel number of the drive to be replaced.

(All above information will be listed on the white label on the top
cover of the hard drive.)

Additionally, we'll need your:

1: First and Last Name.
2: Shipping Address (No P.O. boxes PLEASE).
3: Telephone number.
4: The type of RMA desired - Standard or Advanced- remember the
advanced rma's require a credit card- (please read advance rma
information listed above)
5: six digit PowerMax error code (if applicable).

Thank you,
Maxtor Technical Assistance
Dominik TS27
1-800-2-MAXTOR (1-800-262-9867) (voice)
353 1 204 1111 (International)
<http://www.maxtor.com> http://www.maxtor.com (web)

-----Original Message-----
From: Pascal Saul [mailto:pascal.saul@tebenet.nl]
Sent: Thursday, April 18, 2002 9:43 AM
To: returns_maxtordirect@maxtor.com
Subject: D740X 40GB

Hi,

Hi,

I got the 6L040J2

It is making a very high constant tone. it is very annoying.

Is that normal? I don't like it!

Grtz Pascal

ja fijn! Die klote werkt wel goed maar die maakt gewoon een kut geluid! Snappen ze het daar nou niet ofzo?
Pagina: 1