Toon posts:

BIOS hot-swappen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in een grijs verleden de BIOS van mijn Chaintech 6BTM geflushd, m.a.w. het flashen ging fout en toen was-ie dood. Goed, inmiddels heb ik een Abit BX6. Nu heb ik geboot in dos (bootdisk) en terwijl mn pc aanstond mn bios chip eruit gehaald en mn chaintech bios chip op mn abit plankje geprikt. ik dus de flash util van chaintech runnen - ik had al een nieuwe bios file gedownd ervoor - maar nee hoor: "Unknown Flash". Wel kon ik een backup maken van de bios.

Wat zijn jullie ervaringen met lege biossen en het hot-swappen van biossen? en weet iemand misschien waarom mijn poging mislukte?

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03 00:00
Mijn ervaring is dat t bijna alleen lukt als t een bios uit een zelfde plank is.
Heb je al geprobeerd je Chaintech met het Abit bios te starten?

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
in ieder geval zorgen dat het dezelfde chipset is anders gaat het meestal gewoon niet. En in het geval van deze twee planken heeft je gigabyte waarschijnlijk een andere capaciteit bioschip dan je nieuwe -- 1 of 2 megabyte zie je meestal.

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Lang lang geleden hebben Femme en ik geprobeerd een bios uit een Abit BX6 te hotswappen in een BX6rev2, maar zelfs dat ging niet goed. Tis in ieder geval belangrijk dat de groottes (1M, 2M bijvoorbeeld) van de biossen gelijk zijn, dan moet het niet zo'n probleem zijn om te hotswappen.

Heb je al geprobeerd om de fabrikant van je mainboard te mailen voor een nieuwe bios ?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ff gekeken naar de grootes van de .bin bestanden en die van de Chaintech is idd 256K en die van Abit 128K. Dat zou het probleem kunnen zijn.

ik heb die rukkers bij Chaintech 3 keer gemaild dat ik een nieuwe bioschip wil maar ik heb nooit iets gehoord.

bedankt voor de reacties

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ik weet wel zeker dat dat het probleem is :(. Misschien kan een vriendelijke locale computerboer het voor je doen of een elektronicazaak met een EEPROM flasher.

Verwijderd

Hey zuppax, heb zelfde probleem gehad, heb nog wel aantal adressen van pc-boeren die hulp aanboden. en NIET zoals harddata die 50,- pieken rekenen voor dit probleem. @* AFZETTERS!!

goed, heb zelf m`n abit bios chip op abit kunnen reflashen, maar dat was zelfde bios chip, op zelfde mobo. Goed spreek je volgende week wel.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn BX6 REV 2.0 (!!!) blijkt toch ook 256Kb BIOS te hebben. daar kan het dus niet aan liggen. Ik ga nu met award flash util proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Goed dat maakte dus niks uit; Chaintech gebruikt ook de Award flash utility. zodra ik bij het reprogram gedeelte kom zegt-ie "The program file's part number does not match with your system!" en dan de error message "Unknown flash type". Bovenaan staat dat ook, terwijl er bij mijn Abit bios keurig "Winbond blablabla" staat.

Kan dit simpelweg niet op een ander mobo dan een Chaintech 6BTM of is er nog een oplossing?

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Man, wat doe je toch moeilijk?
Bel gewoon ff de support in Rotterdam:
010 4158989
Daar kunnen ze je vast wel verder helpen denk ik zo.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-09 21:31

Bergie

Lekker belangrijk...

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>ik heb die rukkers bij Chaintech 3 keer gemaild dat ik een nieuwe bioschip wil maar ik heb nooit iets gehoord.[/quote]Ik heb zelf ook eens een bios verneukt van mijn chaintech, tot 5x toe naar ze gemaild maar nooit antwoord gekregen.

Yamaha MT-09

Pagina: 1