bison elektro lijm ipv solderen?

Pagina: 1
Acties:
  • 6.115 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022
hoi, ik wil een draadje solderen op een printplaat, maar het is enorm priegel werk. het gaat om een chip met 8 contacten rondom en aan een ervan moet een draadje komen om hem met een andere chip te verbinden. ik ben bang dat ik het echt niet gesoldeerd krijg. nu hoor ik via via dat er ook geleidende lijm bestaat, zou dit een optie zijn?

bison beweerd dat hun elektro lijm geleidend is, maar zou het geschikt zijn voor dit?

Laten we lekker link gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
zoiets kun je makkelijk solderen, koop gewoon een hele kleine (ook klein vermogen) soldeer apparaat, kijk es bij www.conrad.nl daar heb je wel hele mooie en goedkope staan, die 12 V soldeer boutjes zijn ideaal !
Ga niet met die lijm bezig, dat is pas priegelwerk en gaat je toch mislukken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PM
denk je?

ok dan, het is wel echt heeeeel priegel werk hoor, maar ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
typ bij conrad.nl bij dat zoekgeval micro soldeerbout in, dan zie j'm wel, ook erg goedkoop maar je hebt wel 12 volt voedinkje nodig en tin met hars natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:00
Je kan het het best solderen. Als je iid een kleine soldeerbbout gebruikt en niet teveel soldeer moet het wel lukken. Ik denk dat het met die lijm ook wel priegelen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Die lijm is bovendien nog hartstikke duur ook. Een klein soldeerboutje kost waarschijnlijk nog minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koop gewoon zo'n velleman soldeerboutje en een heel fijn puntje daar heb je heel veel plezier van ! Ik gebruik hem al een hele tijd:

1) licht
2) niet al te duur
3) ligt lekker in de hand
4) erg netjes solderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05 17:13

picobyte

MhIHIHI!

Soldeer roeleert grote tijd :)
Je kan zelfs beter ff SMD soldeerpasta kopen, das een kleverige pasta van soldeer met vloeimiddel.
Zeer geschikt hiervoor omdat je eerst rusig alles op z'n plaats kan brengen en het daarna ff kort opwarmt met een soldeerboutje of als je handig bent/geld teveel hebt met een soldeerfohn(soldeerbout met holle punt waar hete lucht uit komt).

Powered bij meergranenbrood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PM
verkoopt conrad die pasta ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05 17:13

picobyte

MhIHIHI!

Geen idee.
Probeert eens www.conrad.nl en bel ze evt want hun site issuh verre van compleet.

Powered bij meergranenbrood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-10 16:43
zou je met deze lijm ook een weerstand op een chip kunnen plakken zodat je niet hoeft te solderen?? (ik wil die electro lijm toch kopen omdat ik mn XP wil unlocken)

en dan meteen de vcore opvoeren van mn A7V266-E (dan moet er een weerstand op een chip en die wilde ik lijmen).

voor de garantie van mn bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*KNIP* een 18 jaar oud topic kicken om te spammen is niet de bedoeling!

[ Voor 80% gewijzigd door FeaR op 25-04-2020 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:40
Dit had via een TR gemogen...

[ Voor 92% gewijzigd door FeaR op 25-04-2020 11:57 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.