• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Topicstarter
Vrijwel alle nieuwe minolta camera's maken gebruik van het CxProcess waarbij je ALLE foto's apart door de Minolta viewer software moet halen om zo de optimale kleuren te zien.

Ik zelf heb deze Minolta software op dit moment niet eens op mijn computer staan. Ik vind het veel te veel gedoe om iedere foto te converteren en vervolgens op te slaan als tiff om hem dan nog eens te kunnen bewerken. Ook vind ik soms de kleuren TE fel worden.

Ik vroeg me af of mensen echt gebruik maken van het CxProcess of niet?

Meer infot over het CxProcess: http://www.dpreview.com/reviews/minoltadimage7/page17.asp

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Cxprocess(or) is volgens mij de naam van de processor en niet voor het proces voor de bewerking van die pics. maar kan aan mij liggen. en nee heb dat programma erook niet op staan. de fotos die je ermee maakt zijn perfect zie page 33 van het foto topiconderaan (pics met minolta s404) en die zijn beter dan een gemiddeld andere cam. Ik heb photoshop 6 erop staan. en als ik een foto echt wil bewerken dan doe ik het daar wel mee, zitten ook meer functies op dan op da image stomme programma van minolta. cheap ass shit :r

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-03 14:02

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik kan geen kleurverschil zien tussen originelen die zijn geopend in Photoshop of de Minolta image viewer. Ik open alles dus gewoon direct in Photoshop.

Verwijderd

Ik las in reviews dat het echt esentieel was blabladiebla...nou ik zie dus echt geen verschil he, gebruik het dus ook niet (niet geinstalleerd staan ook) Heb BTW een S304...

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 20:04

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Ik gebruik dus wél Minolta's divu. Kleuren worden er wel beter/sprankelender van, maar dat ligt er volgens mij ook aan onder welke omstandigheden je de foto hebt genomen.
Kheb een s404.

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Ik heb um ook op mijn pc, maar ik gebruik hem niet. Ik gebruik altijd ACDsee, wel zo makkelijk :)

Heb de S304

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Pagina: 1