[LimeWire] hoe install ik die?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:37
ik heb het gedownload om te kijken of het wat was zoiets als kazaa onder linux/unix dacht ik
maar nu zag ik dat het beschikbaar was als alleen een .bin file ik denk dan werkt vast #sh LimeWireLinux.bin maar helaas krijg een VM error ?? no VM installed zegt ie en dan sluit ie af
iemand hier oplossingen voor? heb al op google gezocht maar die komt met de domste oplossingen denkt dat het eeen map is enzo (/etc/bin )

thx

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 18:56 schreef The_Dart het volgende:
ik heb het gedownload om te kijken of het wat was zoiets als kazaa onder linux/unix dacht ik
maar nu zag ik dat het beschikbaar was als alleen een .bin file ik denk dan werkt vast #sh LimeWireLinux.bin maar helaas krijg een VM error ?? no VM installed zegt ie en dan sluit ie af
iemand hier oplossingen voor? heb al op google gezocht maar die komt met de domste oplossingen denkt dat het eeen map is enzo (/etc/bin )

thx
chmod a+x LimeWireLinux.bin
./LimeWireLinux.bin

• GeeMoney
[quote]Op maandag 15 april 2002 19:04 schreef Timboke het volgende:

[..]

chmod a+x LimeWireLinux.bin
./LimeWireLinux.bin
[/quote

ik krijg nu de melding:

You Must Install a VM prior to running this program

en wat is die VM prior dan wel nie????

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 22:54

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Dat ding zal al wel executable zijn, anders krijg je een permission denied. Het probleem is waarschijnlijk dat je geen java-VM geïnstalleerd hebt. Ik weet overigens bijna honderd procent zeker dat je dat bij limewire.com terug kunt vinden, als je daar niet vindt hoe je Java moet installeren en configureren dan zal ik het wel even uitschrijven :).

edit:

Het is niet 'VM prior', het is een 'VM' die je 'prior' de installatie van limewire moet hebben, 'voordat' je gaat installeren dus.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

dubbel :?
[topic=468927/1/60]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 03:45
Java virtual machine, te verkrijgen op java.sun.com

ps: prior betekent alvorens, heeft dus niets met de VM op zich te maken ;)

• aBaDDoN
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04-2023

aBaDDoN

Great Moones

Op maandag 15 april 2002 19:08 schreef odysseus het volgende:
Ik weet overigens bijna honderd procent zeker dat je dat bij limewire.com terug kunt vinden,
Er staan ook niet voor niets 2 sterretjes achter de download van de Linux Binary met daaronder de link naar sun voor het downloaden van JRE... :)

[Tranzy state of mind]

• GeeMoney
Op maandag 15 april 2002 19:12 schreef aBaDDoN het volgende:

[..]

Er staan ook niet voor niets 2 sterretjes achter de download van de Linux Binary met daaronder de link naar sun voor het downloaden van JRE... :)
Ok ben nu die java van Sun aan het downen :D
als het goed is, is eht toh een soort van kazaa client zeg maar onder linux wat ik er uit begreep in ieder geval..

Verwijderd

is idd een soort van kazaa voor linux (ook een filesharing app dus)... installeren:

- Sun Java installeren
- en daarna...
code:
1
2
chmod 755 blaaah.bin
./blaaah.bin

Stond trouwens ook al in je andere post...

• GeeMoney
Op maandag 15 april 2002 20:45 schreef Ceyene het volgende:
is idd een soort van kazaa voor linux (ook een filesharing app dus)... installeren:

- Sun Java installeren
- en daarna...
code:
1
2
chmod 755 blaaah.bin
./blaaah.bin

Stond trouwens ook al in je andere post...
Heb ik dus gedaan en ook java geinstalled die J2sdk dan maar hij geeft nog steeds de error??? of moet ik misschien die SDK ofzo ook hebben op de download pagina? ik zie hier iets van 3 versies ofzo

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:57

chem

Reist de wereld rond

Op dinsdag 16 april 2002 10:15 schreef The_Dart het volgende:

[..]

Heb ik dus gedaan en ook java geinstalled die J2sdk dan maar hij geeft nog steeds de error??? of moet ik misschien die SDK ofzo ook hebben op de download pagina? ik zie hier iets van 3 versies ofzo
http://www.limewire.com/index.jsp/faqs#i10

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• GeeMoney
Op dinsdag 16 april 2002 10:53 schreef chem het volgende:

[..]

http://www.limewire.com/index.jsp/faqs#i10
erg mooie windows help FAQ ja in de linux FAQ staat nix over die VM error die ik krijg na het installen van al die java rotzooi :(

• GeeMoney
Op dinsdag 16 april 2002 11:10 schreef The_Dart het volgende:

[..]

erg mooie windows help FAQ ja in de linux FAQ staat nix over die VM error die ik krijg na het installen van al die java rotzooi :(
Een goede tip voor de volgende slachtoffer als je Java installed in je /home directory verander dan ook ff je PATH naar:

export PATH/home/[naam acc]/j2sdk1.4.0/bin:$PATH

dan werkt het wel :)

Verwijderd

De JAVA_HOME variable is er niet voor niks ;)

• AkaXakA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-12-2021

AkaXakA

Just Kidding...

Je kan veel beter AquaLime nemen....die is bannerloos en heeft een mooi Mac OS X skinnetje....ik heb 'm bij unitethecows.com gehaald...

En als je dan eindelijk java hebt:

java -classpath RunLime.jar RunLime

8-)

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

Verwijderd

dit probleem had ik dus ook al :)

ik dacht er net over om het te gaan vragen... fijn dat dit opgelost is, ik ga het zo testen.

Verwijderd

The_Dart schreef op 16 april 2002 @ 11:31:
[...]

Een goede tip voor de volgende slachtoffer als je Java installed in je /home directory verander dan ook ff je PATH naar:

export PATH/home/[naam acc]/j2sdk1.4.0/bin:$PATH

dan werkt het wel :)
ik weet dat hij oud is maar als ik de code hierboven invoer zegt hij

code:
1
2
bash: export: '`PATH/home/michel/j2sdk_nb/bin:/usr/local/bin:/usr/bin:/bin:/usr/X
11R6/bin:/home/michel/bin': not a valid identifier

dit heb ik als commando ingevuld (mijn map waar het heen is gegaan is j2sdk_nb)

code:
1
[michel@localhost michel]$ export PATH/home/michel/j2sdk_nb/bin:$PATH

heb ik iets fout gedaan?

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je hebt niets fout gedaan, er staat een typfout in de post die je aanhaalde, er mist een '='. Wat wel zou moeten werken:
code:
1
export PATH=/home/michel/j2sdk_nb/bin:$PATH

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ja, ga maar eens goed zoeken hoe een PATH variable gezet moet worden, want dit gaat nergens over.
Verder is dit al verdorie de 2 keer vandaag dat ik een topic van je moet sluiten, dus je krijgt zometeen weer een mailtje van me, wat ik je toch aanraad om eens zeer goed te gaan lezen.
<!-- en daar heb je alle tijd voor O-) -->

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.