Yo peoples
Ik heb een vreemd probleem
Ik heb voor een klant een mail/internet server in elkaar geflanst .
Tot zover no probs.
12Move als ISP .
bij mij thuis gaat alles perfecto , inloggen en surfen maar ( analoog ).
Zet ik het zooitje bij hem op de zaak , inloggen kan nog net ( ik zit dus op het internet ! ) maar de verbinding is zo goed als niets !!
( ps . bellen met modem als test werkte wel dus modem is ok anders deed ie het ook niet bij mijzelf thuis )
Zo langzaam dat de pagina helemaal niet komt , het lijkt wel of er helemaal geen bites binnen stromen.
Kijk ik op de eigenschappen van de modem ( E-tech met Motorola chip ) valt me al gelijk op dat de verbinding sowieso al veel minder is.
Let wel , bij mij thuis gaat alles gewoon met de gebruikelijke snelheid.
Snap er de pepernoten van.
Tis toch zo dat een (analoge) telefoonverbinding overal hetzelfde is ?
Beide wel met ISDN ( analoog aangesloten uiteraard
)
Ik vermoed dat de hele aansluiting bij hem het probleem is , of zie ik iets over het hoofd?
Fax en telefoon doet het wel bij hem maar is uiteraard wat anders dan het verzenden en ontvangen van het TCP/IP protocol , dus is geen maatstaf.
Iemand een suggestie of idee wat ik evt. vergeet ?
Thanks alvast
Ik heb een vreemd probleem
Ik heb voor een klant een mail/internet server in elkaar geflanst .
Tot zover no probs.
12Move als ISP .
bij mij thuis gaat alles perfecto , inloggen en surfen maar ( analoog ).
Zet ik het zooitje bij hem op de zaak , inloggen kan nog net ( ik zit dus op het internet ! ) maar de verbinding is zo goed als niets !!
Zo langzaam dat de pagina helemaal niet komt , het lijkt wel of er helemaal geen bites binnen stromen.
Kijk ik op de eigenschappen van de modem ( E-tech met Motorola chip ) valt me al gelijk op dat de verbinding sowieso al veel minder is.
Let wel , bij mij thuis gaat alles gewoon met de gebruikelijke snelheid.
Snap er de pepernoten van.
Tis toch zo dat een (analoge) telefoonverbinding overal hetzelfde is ?
Beide wel met ISDN ( analoog aangesloten uiteraard
Ik vermoed dat de hele aansluiting bij hem het probleem is , of zie ik iets over het hoofd?
Fax en telefoon doet het wel bij hem maar is uiteraard wat anders dan het verzenden en ontvangen van het TCP/IP protocol , dus is geen maatstaf.
Iemand een suggestie of idee wat ik evt. vergeet ?
Thanks alvast