Toon posts:

Modem probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo peoples

Ik heb een vreemd probleem :'(
Ik heb voor een klant een mail/internet server in elkaar geflanst .
Tot zover no probs.
12Move als ISP .
bij mij thuis gaat alles perfecto , inloggen en surfen maar ( analoog ).
Zet ik het zooitje bij hem op de zaak , inloggen kan nog net ( ik zit dus op het internet ! ) maar de verbinding is zo goed als niets !! :( ( ps . bellen met modem als test werkte wel dus modem is ok anders deed ie het ook niet bij mijzelf thuis )
Zo langzaam dat de pagina helemaal niet komt , het lijkt wel of er helemaal geen bites binnen stromen.
Kijk ik op de eigenschappen van de modem ( E-tech met Motorola chip ) valt me al gelijk op dat de verbinding sowieso al veel minder is.
Let wel , bij mij thuis gaat alles gewoon met de gebruikelijke snelheid.
Snap er de pepernoten van.
Tis toch zo dat een (analoge) telefoonverbinding overal hetzelfde is ?
Beide wel met ISDN ( analoog aangesloten uiteraard :D )
Ik vermoed dat de hele aansluiting bij hem het probleem is , of zie ik iets over het hoofd?
Fax en telefoon doet het wel bij hem maar is uiteraard wat anders dan het verzenden en ontvangen van het TCP/IP protocol , dus is geen maatstaf.
Iemand een suggestie of idee wat ik evt. vergeet ?
Thanks alvast

Verwijderd

newdot ?

Verwijderd

Topicstarter
SCSI me ?

Newdot ?

Verwijderd

Spyware.

Hen ik ook bij een klant gehad.

Kijk een via msconfig of newdot wordt gestart

Verwijderd

Topicstarter
Yo , oh spyware junkzooi :(

kan niet , is een "schone" installatie.
en dan nog , waarom werkt ut bij mij wel ?
een analoge verbinding is toch een analoge verbinding everywhere? ( mits het goed ge-installed is )

Verwijderd

Schone install of herinstal ?

N.B. zit er een telefooncentrale tussen?

Verwijderd

Topicstarter
Schone install
alles new en alleen het nodige.
zit idd een centrale tussen ( ISDN centrale )
daar gaat mijn gedachte ook naar uit dat die niet helemaal toppie is qua bedrading enzo .

Verwijderd

wat is voor de rest de config.

Beahalve dat het modem een Etech 56K Mo modem is?

Verwijderd

Topicstarter
P2 400Mhz
128 Mb 133
win 95 ( vanwege licentie )

maar is het niet zo dat als je een goed werkende config hebt dat je die in elke willekeurige telefoonaansluiting kunt rammen ? ( analoog idd )
Neem toch aan van wel , of zie ik dat fout ?
( nOgmaals , thuus werkt ie 100% )

Verwijderd

/qoute van de helpdesk E-tech

My internet connection is poor. Could this be caused by my phone line?

Solution: Sure it could! The phone line quality is quite often the cause of a poor internet connection. The technique of 56K communication is on the edge of what is possible with the traditional technique of analogue data traffic through a phone line. Even some minor interference on a phone line can make a 56K connection instable or impossible because of that.

Disable Call Waiting on your phone line by adding the appropriate code to the number of your ISP. The Call Waiting signal can cause your modem to disconnect from your ISP. Ask your telephone company for the appropriate code.
It is recommended to use a direct outward phone line, not a line that is connected to a home or office phone exchange.
When your modem is connected to an analogue line of an ISDN exchange, then try to set the exchange to 'voice mode', not 'data mode', and check if there is any improvement.
Use an as short as possible and well isolated phone line (so please spend a little more on good quality phone wiring inside your home or office!).
Please do not connect too many devices to your phone line, like 3 phones, an answering machine, a fax and a modem. Sometimes it could be that the poor quality of the phone line is caused by another device, such as an old fax machine. Temporarily disconnect other devices from the phone line, and check if the modem connection has improved.
We highly recommend you to read the FAQs below as well:

http://www.lapwing.nl/support/faq/faq.php?volgorde=FId+DESC&offset=10&lang=eng&id=35

Verwijderd

Topicstarter
Yo ac-DC
thanks.
zal het een en ander van de helpdesk uitproberen.
hoop dat het werkt .
Ga nu ff off-line , als er nog meer solutions komen , graag.
Ik check het vanavond nog ff.
maaruh.....alvast bedankt voor je moeite *D
gReeTz

Verwijderd

Topicstarter
ff een update

na het testen vanavond op nog een andere analoge lijn ( ook andere locatie ) blijkt het ook daar niet te gaan ;(
Is het mogelijk dat of de drivers of de modem zelf ( installen ging idd niet zoals het moest ) niet goed zijn en het bij mij thuis op de een of andere manier wel wil ?
waarom weet ik ook niet maar kan dat ?
pfffffff....wordt er moe van
Pagina: 1