Toon posts:

Oplaadbare batterijen voor Logitech cordless muis

Pagina: 1
Acties:
  • 295 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien mijn eerste setje batterijen voor mijn Logitech cordless muis binnen 2 maanden leeg waren, zit ik er aan te denken oplaadbare batterijen te gaan gebruiken. Nu heb ik gehoord dat niet elk type geschikt is. Welke oplaadbare batterijen zijn aan te raden?

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
volgens mij mag je er geen enkele oplaatbare batterijen in doen. Dat zegt logitech temminste. Ik heb ergens anders weer gelezen, dat iemand dat toch gedaan had en dat het gewoon werkte. Welk merkt dat was weet ik niet.

Canon Digital Ixus V2

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-04 17:01
Ik gebruik nu zo'n half jaar oplaadbare batterijen in m'n Cordless Mouseman Optical: geen enkel probleem. Ik gebruikte eerst Hema NiMH batterijen met een capaciteit van 1100 mAH, maar die waren al vijf jaar oud en snel leeg. Nu nieuwe Hape's gekocht (iets hogere capaciteit, 1300 mAH) en dat gaat prima.

• uVo494
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-03 21:19

uVo494

................

De beste batterijen zijn die van GP (powerbank), zijn echter wel behoorlijk aan de prijs.

Verwijderd

het is eigenlijk gelijk welke dat je er in stekt ik raad NiMH deze hebben een hogere kapasitijd dan de meeste oplaadbaare baterijen omdat deze het beste geschikt zijn voor toestellen die niet veel verbruiken deze een heel lange levens duur hebben en een normale oplaadbaare baterij heet een spanning van 1.2 v en dat geeft normaal geen probleemen ik heb ook draad loze muis en bij mijn logitech geeft dit geen brobleem

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-04 12:35
Je hebt de keuze uit 4 verschillende soorten batterijen

1 - de gewone (naam is me ff ontschoten)
2 - NiCad (de "oudere" oplaadbare batterijen)
3 - NiMh (de "nieuwere" oplaadbare batterijen)
4 - Li-Ion

1 valt alvast af. Daar wil je vanaf om elke keer weer nieuwe te kopen...
Dan heb je nu de keuze uit nr 2, 3 en 4...

NiCad heeft na verloop van tijd een soort van memory-effect. Je krijgt er niet meer zoveel vermogen in als voorheen... Ze zijn wel goedkoper dan de overgebleven types...

Li-Ion is heel erg moeilijk te krijgen in de gewone AA en AAA formaten... Li-Ion blijft eigenlijk maar 1 tot 2 jaar goed, en gaat dan snel bergafwaarts.

NiMh heeft net als Li-Ion geen memory-effect. Het beste is wel om ze helemaal leeg te maken alvorens ze weer op te laden. NiMh heeft als kenmerk dat deze het ongeveer 500 laadcycli volhoudt. Dit komt door de chemische samenstelling.

Als je nu uit deze allemaal moet kiezen zou ik NiCad (gebruik ik zelf) of NiMh nemen... Liefst de laatste (maar die was in die tijd dat ik mijn oplaadbare batterijen kocht heel erg duur). Het moet makkelijk werken. Mijn cordless desktop van logitech draait al jaren op mijn NiCad batterijtjes... Ik heb gewoon standaard minimaal 1 setje opgeladen klaar liggen (laat NiMh nooit onopgeladen lang liggen!!!), en ik zit er echt niet mee dat ik om de paar maanden batterijen moet vervangen...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op maandag 15 april 2002 18:46 schreef uVo het volgende:
De beste batterijen zijn die van GP (powerbank), zijn echter wel behoorlijk aan de prijs.
GP als in Green Power is niet duur hoor, was Fl. 2,95, een dikke € dus, voor 1200 mAh....
Ik heb trouwens gewone 1400mAh Varta oplaadbare batterijen, werken perfect in m'n Cordless Optical :)

Verwijderd

Topicstarter
Hee, allemaal bedankt. Dit is nou informatie waar je wat aan hebt!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik denk niet dat je Li-ion batterijen kunt gebruiken, want die leveren 3 volt i.p.v 1.5, daar kon hij wel eens aan kapot gaan. Ze zijn ook niet los te koop, maar alleen in accupacks, dus in je muis zullen ze wel niet passen.

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03 22:59

snoei

kabels... :D

zoals iedereen al zegt, ik heb ook goede ervaringen met NiMH's. Gaan redelijk lang mee en kunnen wel wat hebben wat betreft het laden...

dus 1 keer ff in de buidel tasten en daarna nergens meer naar kijken (op een goed bewegende muispointer na dan :D)

Verwijderd

wat een gelul problemen met oplaad bare batt in muis. die moeten ook wat te lullen hebben daarzo bij logitecht

heb zelf 2x gp nimh batterijen erin zitten, en werkt perfect. gaan ook lekker lang mee :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:51
Ik heb 2x240mAh NiCD in mn A4Tech IR muisje zitten, zijn echter om de 4 weken leeg :(
Ik ga ook maar eens een setje NiMHs aanschaffen. Voor 31 euros heb je al een oplader met 4x AA (die ik niet kan gebruiken in mn muis, maar wel in het logitech toetsenbord van een vriend passen :) ). Voor zo'n 5 euro per stuk koop je er AAA size NiMHs bij. Denk dat ik er eerst twee koop, in de tijd dat die dingen laden gooi ik er een paar nicads in :)

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:09
In m'n draadloze Logitech heb ik 2x AAA 750 mAh GP batterijtjes zitten, doen het wel een paar maanden en werken perfect...
Pagina: 1