Toon posts:

Dell laptop defect, hoe en waar te (laten) maken

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een Dell Inspiron7000 die het niet meer doet, een jaar trouwe dienst.

Dus maar naar de TD van Dell gebeld, en het is waarschijnlijk een defect moederbord, maar het kan het ook gewoon de accu zijn.

Dus zij een offerte gefaxt voor €450, maar daar kwamen nog administratiekosten en BTW bovenop: €543,60, bijna 1200 gulden dus. En dat is het me gewoon niet waard voor een P2-400, ik heb voor €800 een P3-800 ofzo.

Dus een paar vraagjes:

Is er misschien iemand die een Inspiron7000 accu (BAT-30IL, 14.8V, 5100mAh) heeft die ik eventueel kan proberen? Als het dan daar aan lgit, hoef ik alleen maar een nieuwe accu te bestellen voor $100 ofzo.

Kan ik ook een los mobo kopen en dat er zelf inzetten? Iemand hier ervaring mee? Dit zou met een beetje inzicht in pc's toch niet onmogelijk moeten zijn, of wel?

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
je kan ook de accu eruit halen, en dan via netsnoer aansluiten. Als er een probleem met de accu zou zijn, moet ie het dan gewoon doen.
Als het dat niet is ......... Het valt niet mee om zo'n mobo ergens vandaan te halen. Je kan hoogstens hopen dat iemand zo'n zelfde laptop heeft, en ook kapot is, en hem wil verkopen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-08 11:28

Tjark

DON'T PANIC

1 hint (voor als anderen dit lezen): neem altijd 3 jaar uitgebreide garantie als je een nieuwe laptop koopt. Kost je 100euro extra oid, maar dan heb je niet dit soort problemen!!!

Als er iets bij een pc kapot gaat na een jaar, gooi je d'r gewoon ff een andere onderdeel in. Bij laptops is dat vaak veel lastiger.

*insert signature here

Verwijderd

Ik zal jou niet blijmaken met verhalen, ik denk dat deze verleden tijd is. Een laptop repareren kost echt bulten met geld (niet de moeite waard dus.

Kun je mischien een betere uitleg geven wat er precies gebeurd.

Verwijderd

Niet doen! Een laptop met een voeding of mobo probleem is veel te duur om te repareren. Zoals je zelf al aangeeft met je prijsopgave. Mobo is moelijk te vinden zoals heirboven al aangegeven omdat het om een vrij oud model gaat :)

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 15:44

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Maar als je een laptop koopt bij dell heb je toch 3 jaar garantie ?

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 19:59 schreef Knutsel_smurf het volgende:
niet standaard. Je kan idd kijken naar iemand die ook een defect exemplaar heeft en proberen dat mobo te krijgen, maar dat zal moeilijk worden ;'(

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-08 11:28

Tjark

DON'T PANIC

Op maandag 15 april 2002 19:59 schreef Knutsel_smurf het volgende:
Nope 1 jaar. Maar je kunt 't uitbreiden naar 3 jaar. En dus als tip: altijd doen.

*insert signature here

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 april 2002 20:04 schreef TjarkVerhoeven het volgende:

[..]

Nope 1 jaar. Maar je kunt 't uitbreiden naar 3 jaar. En dus als tip: altijd doen.
was helaas een 2e handse

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-08 19:55
Op maandag 15 april 2002 20:04 schreef TjarkVerhoeven het volgende:

[..]

Ehm... kan je die garantie nog uitbreidden nadat je je laptop hebt aangeschaft? ;)

Verwijderd

Doet het toch gewoon? ???

En er zijn reperatie punten in Nederland, waar ze zulke
laptops kunnen maken! Lopen ook mensen van Dell zelf rond,
ze zijn sneller, goedkoper, en (soms) beter. Alleen het adres... ;(

Ik geloof dat je dan bij Business Centers moet zijn van
grote leveranciers voor kantoren! Zoals Office Center,
zulke mensen kunnen je vast verder helpen! Suc6!

Anders wil ik em wel overkopen :+

edit:

Als ik m'n Dell koop, neem ik er ook 3 jaar garantie bij. Bij
mij gaat het altijd 1 maand na de garantie kapot, na 13
maand dus in dit geval :+

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 17:32
van 1 jaar naar 3 jaar garantie bij Dell.nl kost 550 gulden!!

Is dus een hoop geld!

American Express vraagbaak

Verwijderd

Microfix in Leiden repareert ook notebooks.
Duurt soms wel een paar weekjes voor je hem terug hebt, maar heb er verder goeie ervaringen mee, bij mij deden ze eerst vooraf een vrijblijvende prijsopgave van wat de reparatie zou gaan kosten. Indien je daar dan niet mee akkoord gaat moet je wel onderzoekskosten betalen, was toen iets van 35 gulden ofzo.

http://www.microfix.nl/
Pagina: 1