Hoi, ik heb een kleine laptop maar daar zit dus geen diskdrive in en die heb ik nu erg hard nodig. Nadeel is dat externe diskdrives erg duur zijn, ik heb nog wel een oude uit een pc liggen en vroeg mij af of ik die aan de usb kan knopen, of wellicht aan een andere poort. Weet iemand of dat eniszins makkelijk zelf te doen is?
Een oude floppydrive zomaar aan een PC knopen zal niet lukken. Wat je misschien wel kan doen is op zoek gaan naar oude laptop-floppy drives. Die dingen zijn meestal extern en worden via de parallelle poort aangesloten. Let dan wel goed op dat er drivers bij zitten!
USB diskettedrives zouden er moeten zijn, Apple had ze ook dacht ik. Ff zoeken
USB diskettedrives zouden er moeten zijn, Apple had ze ook dacht ik. Ff zoeken
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Tweedehands laptop-floppydrive?Op maandag 15 april 2002 17:17 schreef jpruiter het volgende:
Ja, dat zou dus kunnen alleen vind ik die dingen nou juist een tikkie te veel centen kosten
Meeste laptop-merken hebben wel USB drives, maar die zijn blijkbaar te duur.
Die floppy uit andere pc, is dat een gewone floppydrive zoals die ook in een desktop PC zit, of is dat een externe drive?
Wat je ook nog kan doen is een Zip-drive eraan hangen, kan ook nog es wat meer op, ook via USB te verkrijgen...
Ander alternatief zijn die USB Pen-drives, ligt eraan hoeveel MB je nodig hebt...
Idd, volgens mij een heleboel merken wel... vraag is of je die dan los kan bestellen en hoe duur ze dan zijn...Op maandag 15 april 2002 17:19 schreef M3 het volgende:
Sony heeft ook USB diskettedrives.
Da's zo'n gewoon geval, mij dunkt dat een usb poort in ieder geval voldoende stroom kan leveren, alleen de aansturing zal wel lastig zijn, ik weet niet wat voor chips of in bijv. usb muizen zitten..
Efkes zoeken op dit forum:
[topic=91475/1/100]
Misschien dat je met 't schema waarnaar verwezen wordt wat kunt?
[topic=91475/1/100]
Misschien dat je met 't schema waarnaar verwezen wordt wat kunt?
Pagina: 1