Ik gebruik momenteel OpenBsd v3 ism Bash. Nu wil ik graag van scherm wisselen zoals ik dit gewend ben onder Linux. Bijvoorbeeld Alt-F2. Dit werkt hier niet. Wat is de juiste toetsencombinatie? Zijn deze ook anders onder een andere shell? thx.
Gebruik je wel de linker Alt?
Volgens mij moet dat gewoon werken, ctrl-alt zou ook nog kunnen.
Die toetsen zijn trouwens niet shell-afhankelijk.
Volgens mij moet dat gewoon werken, ctrl-alt zou ook nog kunnen.
Die toetsen zijn trouwens niet shell-afhankelijk.
Ja, tuurlijk.
Missien moet ik dat er nog bij vertellen. Omdat dit een 'test'-installatie is, draai ik het zaakje onder VmWare samen met w2k. Met alt-ctrl kun je weer terug komen in windowz.
Dan zal het niet openbsd maar windows/vmware zijn die die toetsen blokkeert ?
Misschien dat je op de vmware site kan vinden hoe dat werkt en/of er wat over te melden is?
Misschien dat je op de vmware site kan vinden hoe dat werkt en/of er wat over te melden is?
Ik kan in ieder geval melden dat het switchen tussen consoles in ieder geval goed gaat bij een GNU/Linux-installatie binnen VMware, dus het is niet zeker dat het daaraan ligt.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Zo staat het ook in de FAQ van OpenBSD, zie hier. Ik quote:
8.2 - How do I change virtual terminals?
Simply type [ctrl] - [alt] - [One of the function keys] (i386)
Only the i386 arch has virtual terminal capabilities. You can also use virtual terminals when using X. For example, If you start X on term 1, and switch with [ctrl]-[alt]-[F2] to term 2, X will seem to disappear and will not come back by simply switching back to term 1. You must [ctrl]-[alt]-[F5] to get your X display back.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Mmm, het lijkt erop dat ik de configuratie van vmware even moet aanpassen...
Ik heb er nu Ctrl-Shift-Alt van gemaakt. Even uitproberen.
Ja, nu doet ie het. Kennlijk 'botsten' die hotkey instellingen van Vmware en Openbsd. Dank voor de hulp!
Ik heb er nu Ctrl-Shift-Alt van gemaakt. Even uitproberen.
Ja, nu doet ie het. Kennlijk 'botsten' die hotkey instellingen van Vmware en Openbsd. Dank voor de hulp!
code:
1
| man screen |
En uw problemen zullen verdwijnen, en MEER!
Tenzij vmware je toetsencombo's afvangt natuurlijk, dan zal ook screen niet werken helaas...
Rookworst zonder R is ook worst.
Pagina: 1