Chello routen....

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-07 10:07
Hallo, hoe kan ik met een router makkelijk chello neppen en met 2 PC's erop werken?

Heb een Linksys router.

THX

• RoRoo
  • Laatst online: 02-06 14:20

RoRoo

Certified Prutser

macadres van je nic erin zetten en chello is wat nic genept..

en als je inetverkeer binnen de peilen blijft kraait chello nergens naar..

heb 1,5 jaar een server gedraait op hun brakke netwerk met MEGA veel traffic per maand en NOOIT een brief gehad..

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• JJay
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09-2018

JJay

Hit me!

Op maandag 15 april 2002 17:07 schreef Kakarot het volgende:
heb 1,5 jaar een server gedraait op hun brakke netwerk met MEGA veel traffic per maand en NOOIT een brief gehad..
Met een uplink die geknepen is op 16 (??) Kb/sec?? Mwah, dan valt er ook weinig te zeuren voor Chello... :P

Hardcore-Networking-Wannabe's© | Artistiek? Jahoor! ik kan heel goed MRTG-grafiekjes kleuren

• wizza
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-07 11:03

wizza

/dev/null

internet delen via kabelmodem mag toch niet van Chello?!
lees nog maar eens goed de policy's door :P

maaruh: idd via MAC-adres van de netwerkkaart die je nu
gebruikt om te internetten en deze in je router definiëren,
gaat helemaal goed komen (heb ik ook zonder problemen draaien via
mn Vigator 2200E routertje)

♛ ᴜs͟͟ᴜs͟͟ ᴍᴀɢɪs͟͟ᴛᴇʀ ᴇs͟͟ᴛ ᴏᴘᴛɪᴍᴜs͟͟! ♛

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:24
ik snap dat gedoe met die macadressen toch niet helemaal. ik heb zelf ook al een paar maanden chello, gedeeld met een edimax router, maar ik kan me niet herinneren dat ik het macadres van mijn nic uit moest zoeken, en die in de router zetten. maar het werkt wel!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

muha ik had gewoon stekker der in gestoken.

dan kom je op aps uit voer je effe wat gegevens in en na uurtje werkte et weer prima :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Op maandag 15 april 2002 18:31 schreef aatos het volgende:
ik snap dat gedoe met die macadressen toch niet helemaal. ik heb zelf ook al een paar maanden chello, gedeeld met een edimax router, maar ik kan me niet herinneren dat ik het macadres van mijn nic uit moest zoeken, en die in de router zetten. maar het werkt wel!
Klopt, ik heb het MAC-adres van de router ook niet hoeven veranderen. Dat komt doordat de COM21-modems (iig die van mij) al een MAC-adres hebben. Chello kijkt dus niet naar het MAC-adres van de NIC/router, maar naar die van het modem (tenminste dat denk ik).

Verwijderd

Nu doordat ik deze topic ff doorlees:

Van de week had ik ff mijn server (JAH ik weet!!!) ff opnieuw geinstalleerd. Maar omdat het nogal lang duurde had ik voor de gein ff de internetkabel bij een client ingedouwd, ff netwerk herstellen, en jahoor ik kreeg een ip van de dhcp-server van chello. Ik meteen de internetverbinding in de uplink van hub gedaan en proberen bij elke pc een ip aan te vragen. Maar jammer genoeg werkte dat niet.

Normaal gesproken kan ik alleen met de MAC-adres van de chello netwerkkaart op internet. Maar omdat het nu ook lukte met een andere MAC-adres zou het ook met meerdere MAC-adressen moeten lukken. Deed ik nou iets fout met de hub, of is alleen 1 MAC-adres per verbinding mogelijk??

Als dat wel mogelijk is (meerder MAC-adressen op 1 ip) dan mooi weer op de oude manier, internetverbinding in hub en elke pc een eigen ip >:) .

• ajampaniki
  • Laatst online: 29-07 10:07
eej fuck it wie zit er onder mijn naam te posten :(

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

sja...

als ajampaniki het niet is, dan hoeft het topic ook niet open te blijven :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.