Toon posts:

Kan je leren terwijl je slaapt?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een boeiende vraag voor mij, omdat het dan mogelijk zou moeten zijn om toch wat te doen in een periode waarbij je weinig doet.
Mijn voorstelling hiervan is een geluidsopname die wordt afgedraaid met de leerstof erop. Dus bijvoorbeeld dat je voorleest wat je moet leren, dat op een mp3tje gooit en je pc 's nachts alles laat zeggen :)
Je hoort waarschijnlijk wel alle informatie, want je wordt al veel gemakkelijker wakker als je je naam hoort, dan als je woorden hoort die geen informatie voor je bevatten.

Natuurlijk denken mensen nu van: "Omelet du fromage", maar het zou toch wel leuk zijn als het echt zou kunnen.

Ik denk wel dat je veel slechter zou slapen en je dus langer zou moeten slapen om dezelfde rust te krijgen.

Verwijderd

Omelet du fromage

lol

je kan wel proberen je onbewustzijn een probleem te laten oplossen als je slaapt

is mij een keer gelukt
kreeg m'n netwerk niet aan de praat..
ben gaan slapen met vasteberadenheid om er in m'n slaap een oplossing voor te vinden

volgende ochtend heb ik een 1 keer het netwerk probleem verholpen :)

misschien wat vaag maarre 'it worked for me'

Verwijderd

Flamez >>>

Als jij je probleem na een neachtje slaap oplost, komt dat omdat je hersenen gewoo ntijd nodig hebben om signalen goed te verwerken etc. Als je rust worden er gewoon verbindingen aangelegd in je hersenen die er voor zorgen dat je een betere kijk op dingen krijgt waar je eerst over nadacht. Daarom is soms een half uurtje pauze tijdens een wiskundig probleem heel verhelderend.

Mutilator >>>

Tijdens proeven met woordenslijsten bij mensen onder narcose etc is wel aangetoond dat je onbewust dingen opppikt. Echter volgens mij gaat ook de kwaliteit van je slaap achteruit. Ik heb wel eens een droom gehad waarin ik een vrouw hoorde schreeuwen, toen ik wakker werd en me ervan bewust was dat ik in mijn bedje lag hoorde ik haar nog steeds krijsen. Toen ik echt wakker werd veranderde het gekrijs in gezang. De radio stond nog gewoon aan en celine dion was aan het zingen. Dit geeft aan dat je hersenen wel degelijk signalen verwerken tijdens je slaap. Ik heb nog wel eens een vergelijkbaar iets gehad met een figuur in mijn tentdak tijdens felle ochtendzon. In mijn droom speelde exact die figuur in mijn tentdak een prominente rol.

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-01 22:40

me1299

$ondertitel

Dingen die je hoort in je slaap worden inderdaad al snel onderdeel van je droom.

Maar als je nu leert Lucid dromen droom je veel lekkerder en kan je nog 's nachts leren ook!

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• JayTaph
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-11-2025

JayTaph

Portability is for canoes.

omelet du fromage

sorry.. maar dit *MOEST* gewoon nog een keertje herhaald worden.. :+

Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-01 00:31

Orac

Ik mis je papa.

Echt leren tijdens je slaap kan dacht ik niet. Je bent je namelijk niet bewust. Misschien dat je bepaalde eenvoudige dingen wel kan leren/onthouden. Ik heb wel gehoord dat iemand een vreemde taal had geleerd in een paar weken dmv leren tijdens slapen. Twijfelachtig. Het leren in je slaap gaat ook niet zomaar, het moet tijdens een "halfslaap" fase gebeuren. Dus dan moet je weer allerlei apparatuur hebben om dit te detecteren, enz. Kortom, zal wel niet zo eenvoudig zijn...

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Je onderbewuste slaapt nooit, tijdens de slaap worden alle onnodige denkprocessen op een laag pitje gezet, maar ze gaan wel door in je onderbewuste en kunnen 's ochtends soms via een plotselinge ingeving de oplossing hebben gevonden voor een probleem waarmee je de avond daarvoor aan het worstelen was, dit heb ik zelf een aantal malen meegemaakt.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

dat iemand op deze manier makkelijker een taal leert kan ik me nog wel iets bij voorstellen. je pikt dan in je slaap al half allerlei woorden en klanken op, zodat het in het echt (als je wakker bent) vertrouwder voorkomt en zo beter blijft hangen. hersenen onthouden namelijk makkelijker woorden die ergens op slaan dan loze combinaties van letters of klanken. maar ik vraag me af of je er wat aan kunt hebben bij veel andere dingen.

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:34

GeeBee

Oddball

Leren in je slaap? Yeah, right! In your dreams, mate! :)

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Tuurlijk leer je in je slaap, maar op een onbewust nivo. En je lost inderdaad ook dingen op terwijl je alles op een rijtje zet.

Ik weet alleen niet of het makkelijk is dingen die je onbewust geleerd hebt naar je bewustzijn te brengen. Er zijn dan geen nl visuele koppelingen.

Net als dat idee over files opslaan in een stream waarbij je alleen kenmerken van die file als index gebruikt. Als je dan van allerlei "zintuigen" invo regarding dat filetje meekrijgt, kan je het ook weer makkelijk opzoeken. Als je slaapt gebeurd dit dus niet, en om het dan weer uit je "harde schijf" te vissen is volgens mij een heel probleem.

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Pagina: 1