Laptop in tas

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-05 20:10

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
Schaam me een ongeluk om het te moeten vragen maar...Is er een reden waarom je een laptop niet direct na het werken in een draagtas cq rugzak zou moeten stoppen ?
Tas is gevoerd met schuimplastic, isoleert lekker en dus lijkt het mij dat de warmte die nog in het systeem zit niet goed weg kan.

Persoonlijke note;Deze vraag is trouwens de schuld van m'n oma...Die had vroeger een tv in een kast staan met deurtjes ervoor. Die deurtjes mochten nooit direct dicht na het tv kijken anders kon de tv z'n warmte niet goed kwijt. (M'n oma was een tweaker van het eerste uur)
:)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

daar kan zo'n ding best tegen hoor, als ik in de trein zit te werken zet ik dat ding ook niet een halfuur van te voren uit, gewoon dicht en in de tas, lijdt dat ding niets van.

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Knal m ook altijd direct in mn tas...Als ik dan een half uur later thuisben en weer aanzet is ie gelijk op bedrijfstemperatuur......:)

Wel eens gecheckt: na het uitzetten stopt de fan van de voeding/proc ook onmiddelijk..... Dus geen ventilatie, dus gewoon in de tas.

BTW mijn Sony VAIO PCG-F707 gebruikt zijn FAN niet zovaak... Meestal uit, alleen bij zwaar rekenwerk met veel apps open moet ie zijn best doen..

MRen: leuk he, de raggende manne.... :)

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

...het enige waar je op moet letten is dat ie ook daadwerkelijk afgesloten is.
Ik had me pa's laptop in de tas gestoken terwijl ie nog afsloot, maar ik had niet door dat ie eigenlijk vatgelopen was, resultaat: oververhitte laptop en accu zo leeg dat ie niet meer aan wilde :(
maar verder moet het prima kunnen

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Kdoe hem ook altijd zo in de tas, nog nooit problemen mee gehad

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Ja joh, gewoon direct in die tas stoppen... kan ie ook niet te hard afkoelen waardoor materiaal te snel 'krimpt' ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op maandag 15 april 2002 16:48 schreef SupaFly het volgende:
Ja joh, gewoon direct in die tas stoppen... kan ie ook niet te hard afkoelen waardoor materiaal te snel 'krimpt' ;)
dan moeten de temperaturen wel extreem zijn.
maarre, ik doe hem ook altijd gelijk in de tas. zelfs als hij in standby of aan staat.

Verwijderd

kan prima, weet ik uit ervaring

want als hij uit is wordt hij niet warmer, en de warmte die hij heeft als hij de tas in gaat is niet schadelijk (8>

maar het wordt een ander verhaal als je hem aan laat staan en hij kan geen frisse lucht krijgen dan wordt het ;(

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:20

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Ghe ghe, doe je hem warm in je tas... Dan wordt hij nog warmer door gebrek aan ventilatie, zit ie klem in je tas van het uizetten... LOL

Eh, nee kan geen kwaad volgens mij, alleen niet hem aan laten staan in je rugzak en dan een uur gaan motor rijden. Dat vind de schijf niet leuk...

Verwijderd

Ik laat hem meestal "lopen" als hij nog in de tas zit. Lekker MP3 luisteren :)

En jah, de tas wordt warm, maar ik neem aan dat zo'n ding tegen oververhitting is beveiligd.

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
die van mij gaat ook altijd zo na of tijdens het aflsuiten m'n tas

en met m'n ouwe lappie liet ik em ook nog weleens aanstaan om mp3's te luisteren maarja van dat ding bakte de hd ook harder als de proccessor :Y)

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-05 20:10

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
ok...het is me duidelijk. Kan dus gewoon. Is wel mooi, kan ik tenminste een half uur eerder naar huis :)
Dank aan allen

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

kwee ni maar volgens mij boeit dat ook nix. alleen ik heb welis gelezen dat je hem niet standby (of moet laten draaiten) :) scijnt slecht voor de accu te zijn of zoiets.
Pagina: 1