Toon posts:

Welke netwerkkabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou eens graag weten welke netwerkkabel goed bevonden is door jullie gebruikers.
Ik moet namelijk een deftig netwerk opbouwen voor een onderwijs instelling ...
En aangezien het daar allemaal oude pc's zijn en hun netwerk toch maar op 10 mbit gaat draaien maar soms toch afstanden van 80 meter maximum moeten overbrugt worden
... Welke kabel zouden jullie nemen ?
Ik heb het over UTP
welk merk ...
Welke specs ?

Verwijderd

Ik zou gewoon een standaart kabel nemen, werkt hier wel goed wil je langeafstanden maken dan zou ik een FTP kabel nemen.
Die is beter afgeschermt.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Op maandag 15 april 2002 16:42 schreef Qorne het volgende:
Ik zou gewoon een standaart kabel nemen, werkt hier wel goed wil je langeafstanden maken dan zou ik een FTP kabel nemen.
Die is beter afgeschermt.
FTP??? Ik dacht dat het STP was Shielded Twisted Pair... Verder kan je met normale UTP Cat.5 kabel afstanden tot 100 meter makkelijk overbruggen... Welk merk maakt niet echt uit volgensmij..

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op maandag 15 april 2002 17:03 schreef apen-nootjes het volgende:

[..]

FTP??? Ik dacht dat het STP was Shielded Twisted Pair... Verder kan je met normale UTP Cat.5 kabel afstanden tot 100 meter makkelijk overbruggen... Welk merk maakt niet echt uit volgensmij..
FTP = Foiled Twisted Pair
STP = Shielded Twisted Pair

STP is dus met een afscherming, FTP is wat extra folie om de draad o.a. wat stugger te maken.

De max van Cat5 is idd 100 meter, anders een repeater ertussen zetten.

verano: als je erg toekomstgericht bent, zou je Cat5E kunnen nemen, deze kan ook 1000mbit aan.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:34
Neem gewoon massieve!! Cat5E UTP kabel.
MAssieve kabel is veel beter dan de soepele.
En STP/FTP oid is helemaal nergens voor nodig.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 17:06 schreef blackd het volgende:

[..]

FTP = Foiled Twisted Pair
STP = Shielded Twisted Pair

STP is dus met een afscherming, FTP is wat extra folie om de draad o.a. wat stugger te maken.

De max van Cat5 is idd 100 meter, anders een repeater ertussen zetten.

verano: als je erg toekomstgericht bent, zou je Cat5E kunnen nemen, deze kan ook 1000mbit aan.
Tja wij hebben hier dik 250meter zonder ook maar 1 versterker er tussen, het werkt hier :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op maandag 15 april 2002 19:58 schreef Qorne het volgende:

[..]

Tja wij hebben hier dik 250meter zonder ook maar 1 versterker er tussen, het werkt hier :)
en dat gaat goed zonder dataverlies? heb je dat al eens goed gemonitored? (sniffer etc) geen dataverlies? of crc errors? of teveel retransmissions?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 21:24 schreef zwelgje het volgende:

[..]

en dat gaat goed zonder dataverlies? heb je dat al eens goed gemonitored? (sniffer etc) geen dataverlies? of crc errors? of teveel retransmissions?
Het is een schoolnetwerk het werk nu percies 1 jaar en nog nooit problemen gehad :D
Pagina: 1