Toon posts:

486 Floppy fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een 486 met een Award modular BIOS v4.50 en als ik me computer opstart krijg ik op een gegeven moment
Installing Floppy Drives....FAILED en dan een rood scherm met daarop Floppy Disk type is set incorrectly or drive error

ik heb alles al geprobeerd in me bios maar ik kan niets vinden

Verwijderd

wat moet je nog met een 486. :+ Maybe is die wel stuuuk *D

Verwijderd

Topicstarter
nee stuk is ie niet want hij deed het nog goed maar ik heb in me bios liggen klote en nu doet ie niets meer

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:18
Mjah, dan moet je opnieuw in je bios rommelen, en het ding weer op 1.44MB 3.5" drive zetten ofzo :?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Nog enig idee wat je in je BIOS hebt veranderd :P

En kennen zulke oude mobo's al een bios-reset jumper :?

Verwijderd

Doet hij helemaal niks meer of kan je nog in het Bios scherm komen?

Verwijderd

kabels al gecontroleerd :?

Verwijderd

Topicstarter
ja ik weet nie meer wa ik veanderd heb ik heb bios delault geload en ik heb um al weer terug gezet op 1,44 3,5

Verwijderd

Topicstarter
kan niemand mij hierbij helpen en hoe kan ik een cdrom speler erin hangen ???

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

OH>>PMG

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Sloop je CMOS-batterijtje eens van je mobo af... moet te vinden zijn... :)

• BreKev
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-04 15:09

BreKev

a.k.a. BreKev

CD-rom lijkt me niet zo moeilijk. Gewoon aan de IDE. Je hebt ook van dei 2x CD-romspelers die je via zo'n speciaal cdrom kasrtje moest doen. Ik heb zelf nog 2 van die kaartjes en 2 van die 2x cdromspelers. alleen jammer dat ik ze geen van beiden aan de praat krijg. IDE moet in ieder geval moeiteloos gaan lijkt mij.

Canon EOS 7d - Canon EF 24-70mm f/2.8L USM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM - Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM - Canon 430EX II

• BreKev
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-04 15:09

BreKev

a.k.a. BreKev

Op donderdag 18 april 2002 17:02 schreef Sfynx het volgende:
Sloop je CMOS-batterijtje eens van je mobo af... moet te vinden zijn... :)
Als je een oude 486 hebt, heb je kans dat de CMOS-batterij vastgesoldeert is. Heb ik ook een keer gehad. die zijn er niet af te krijgen, maa je kunt het natuurlijk altijd proberen :P

Canon EOS 7d - Canon EF 24-70mm f/2.8L USM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM - Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM - Canon 430EX II

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 18 april 2002 20:37 schreef Gnome het volgende:
CD-rom lijkt me niet zo moeilijk. Gewoon aan de IDE. Je hebt ook van dei 2x CD-romspelers die je via zo'n speciaal cdrom kasrtje moest doen. Ik heb zelf nog 2 van die kaartjes en 2 van die 2x cdromspelers. alleen jammer dat ik ze geen van beiden aan de praat krijg. IDE moet in ieder geval moeiteloos gaan lijkt mij.
Welke CDRom spelers, welke kaarten en welk OS?

Open anders in O&IO een topic hierover. Ik heb net na een weekendje zitten kloten eindelijk een Panasonic drive die via een Aztech soundcard liep onder Linux aan de praat gekregen.

Maar on-topic:
Soort CDRom speler is idd ook relevant en de (IO kaart) BIOS moet überhaupt CD ondersteunen (booten vanaf CD kun je sowieso vergeten). Maar meestal wil zo'n 486 gewoon een ATAPI CDRom speler op de (secondary) IDE slikken.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1