Toon posts:

netwerk 98/XP sloom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al via SEARCH gezocht maar ik heb de oplossing voor mijn probleem nog niet gevonden.

Ik heb 1 PC met windows 98, waarop een printer is aangesloten.
Een andere PC met windows XP
het netwerk is d.m.v. een hub

Als op beide PC's XP staat werkt het netwerk perfect.

Maar nu staat er windows 98 op de ene PC, aangezien bepaalde andere mensen niet met XP konden werken |:(

Het netwerk WERKT nu wel, maar het gaat gewoon heel erg traag.
Ook als ik vanaf de XP computer een print-opdracht geef doet hij het pas na een half uur of zo, of het loopt vast.

Verder werkt alles perfect, internet en zo is helemaal geen probleem.

Het enige is dus dat het netwerk tussen de twee PC's ontzettend sloom is...

suggesties, iemand??

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit probleem had ik eerst ook... Heb ik opgelost door er een Win2000 Advanced Server Domain Controller tussen te hangen..

Voor de rest zou ik het ook niet weten... Je ken natuurlijk proberen om de mensen die niet met XP kunnen werken leren hoe ze daarmee moeten werken... Da's te doen geloof mij.. Ik had eerst ook een pa die er niet mee kon werken maar nu staat het zelfs op z'n eigen pc dus.. Succes.. :7

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
mja, XP ging ook vaag doen op die PC, allerlei kuren en zo

daarom wilde mijn moeder er weer 98 op hebben (zij werkt er het meeste mee ^_^')

maar een Win2000 Advanced Server Domain Controller is wel erg ver gezocht niet?:P
ik ga niet een nieuwe PC kopen om tussen de 2 PC's te proppen:P

zijn er ook andere oplossingen?

• JeffG
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 22:48
Welk protocol gebruik je voor je netwerk? TCP/IP?

Verwijderd

Topicstarter
netbeui

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
je moet ffies instellen dat je printer direct op de poort afdrukt, en niet eerst spooled.. worked for me

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Topicstarter
not 4 me :'(

bovendien is et netwerk nog steeds sloom, ook al zou dat helpen

• Kriss0r
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 23:03
ik zit hier thuis zelf ook mee, en zit nu op mn stageadres, maar ik krijg net de 'tip' om alle machines met explorer 6.0 te laten draaien..

dat is misschien uit te proberen?

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 12:00

joker1977

Tweakert

Ik zou TCP/IP gaan gebruiken ipv. NetBeui. Dat protocol is nauwelijks moeilijker te configureren en werkt altijd goed, zowel onder 95,98,ME,2K als XP.

Even statisch IP-adres toewijzen aan beide bakken uit een privé range (bv. de ene 10.0.0.10 en de andere 10.0.0.11), subnet op 255.255.255.0.

Volgens mij is de ondersteuning van NetBeui onder XP nl. nogal brak.

• Kriss0r
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 23:03
Op dinsdag 16 april 2002 15:05 schreef joker1977 het volgende:
Ik zou TCP/IP gaan gebruiken ipv. NetBeui. Dat protocol is nauwelijks moeilijker te configureren en werkt altijd goed, zowel onder 95,98,ME,2K als XP.

Even statisch IP-adres toewijzen aan beide bakken uit een privé range (bv. de ene 10.0.0.10 en de andere 10.0.0.11), subnet op 255.255.255.0.

Volgens mij is de ondersteuning van NetBeui onder XP nl. nogal brak.
helemaal over dat netbeui heengelezen, maar ik gebruik dus al tcp/ip in mijn netwerk, en het is nog steeds sloom as hell.. kheb echt geen idee wat er mis is :(
Pagina: 1