Ik gebruik ik VB regelmatig de functie On Error Resume Next en dan If Err.Number <> 0 Then ..., bestaat er een soortgelijke methode in javascript
schaam je met deze posthistorie:
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/50930]http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/50930[/url]
je krijgt van mij een niet officiele waarschuwing met betrekking tot je instelling tegenover W&G en PW. Je schijnt GoT als makkelijke helpdesk te beschouwen en dat draagt niets bij.
[topic=466276]
hier was je al gewaarschuwd.
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/50930]http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/50930[/url]
je krijgt van mij een niet officiele waarschuwing met betrekking tot je instelling tegenover W&G en PW. Je schijnt GoT als makkelijke helpdesk te beschouwen en dat draagt niets bij.
[topic=466276]
In hele recente versies van JS heb je exception-handling ala Java geloof ik.. dus middels try/catch. Verder moet je op een andere manier je fouten af zien te handelen. Niet zo'n probleem, alleen iets meer werk.Op maandag 15 april 2002 16:12 schreef GTI_RI het volgende:
Ik gebruik ik VB regelmatig de functie On Error Resume Next en dan If Err.Number <> 0 Then ..., bestaat er een soortgelijke methode in javascript
Ik zou eens zoeken naar
onerror
en naar
try-catch-finally constuctions
De eerste schijnt niet lekker te lopen met NN6, vandaar de tweede constructie.
onerror
en naar
try-catch-finally constuctions
De eerste schijnt niet lekker te lopen met NN6, vandaar de tweede constructie.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
try/catch werkt ook echt alleen in NS6, dus niet echt bruikbaar.
onerror is een nogal beperkt event, zowel in mogelijkheden als in ondersteuning.
Maar goed waar wil je het voor gebruiken? Clientside kan er niet zoveel misgaan en kun je alles wel afvangen met eigen checks (null-checks etc).
onerror is een nogal beperkt event, zowel in mogelijkheden als in ondersteuning.
Maar goed waar wil je het voor gebruiken? Clientside kan er niet zoveel misgaan en kun je alles wel afvangen met eigen checks (null-checks etc).
Moet ik hier op antwoordenOp maandag 15 april 2002 16:17 schreef cutter het volgende:
schaam je met deze posthistorie:
[topic=466276]
Maar als ik bij google.com met de zoekwoorden "Errorhandling Javacript" zoekt dan kom ik er toch echt NIET achter hoe ik het moet doen!!!!
Leg mij dan eens uit hoe ik beter moet zoeken, want ik zoek ALTIJD voordat ik ga posten ECHT WAAR, maar ik geloof dat ik altijd de verkeerde zoektermen gebruikt
* Pelle vraagt zich af waarom je error-handling in JS nodig zou moeten hebben
Javascript is zo simpel als je het vergelijkt met 'echte' programmeertalen, dat je het wel heel erg moet verprutsen om behoefte te hebben aan error-handling.
Verdiep je eens in browser-verschillen en hoe je die oplost. Zorg dat je functie-input en output voldoet aan de pre- en postcondities die je die functies hebt opgelegd.
Echt, het is niet zo moeilijk als het lijkt. Je hebt meer aan correct scripten dan aan de mogelijkheid tot error-handling.
Javascript is zo simpel als je het vergelijkt met 'echte' programmeertalen, dat je het wel heel erg moet verprutsen om behoefte te hebben aan error-handling.
Verdiep je eens in browser-verschillen en hoe je die oplost. Zorg dat je functie-input en output voldoet aan de pre- en postcondities die je die functies hebt opgelegd.
Echt, het is niet zo moeilijk als het lijkt. Je hebt meer aan correct scripten dan aan de mogelijkheid tot error-handling.
Het zou fijn zijn als je je wat van cutter's post aantrekt in ieder gevalOp maandag 15 april 2002 16:22 schreef GTI_RI het volgende:
Moet ik hier op antwoorden
Waarschijnlijk omdat het dus standaard geen onderdeel is van de scripting-engines die de scripts parsen. Als ik op google zoek naar 'roze dvd-spelers met paars-gele knopjes zonder afstandsbediening' dan vind ik ook niet waar ik die kan kopen, aangezien dit gewoon niet bestaat.Maar als ik bij google.com met de zoekwoorden "Errorhandling Javacript" zoekt dan kom ik er toch echt NIET achter hoe ik het moet doen!!!!
Het gaat niet om het feit dat je niet zoekt, maar cutter bedoelt dat je hier op W&G alleen maar vragen stelt die -als ik ze zo even vluchtig bekeken heb- vrij makkelijk zelf op te lossen zijn, én daarnaast je blijkbaar geen moeite wilt steken in het helpen van anderen.Leg mij dan eens uit hoe ik beter moet zoeken, want ik zoek ALTIJD voordat ik ga posten ECHT WAAR, maar ik geloof dat ik altijd de verkeerde zoektermen gebruikt
Er is geen enkel topic te vinden waar je iemand anders op weg helpt, en dat begint verdacht veel van eenrichtingsverkeer weg te hebben. En aangezien veel mensen hun kennis hier vergaard hebben door zelf te proberen, trial and error, door opleidingen en cursussen, door te zoeken en door met anderen mee te denken, zullen ze niet snel iemand met een 'ik heb een probleem en jullie moeten dat oplossen'-mentaliteit te hulp schieten.
Verwijderd
Je kunt catch en try gebruiken in JavaScript. Dat moet voldoende zijn.
En voor de rest, help ook is anderen dan alleen jezelf
En voor de rest, help ook is anderen dan alleen jezelf
edit:
oops was al gezegd
oops was al gezegd
En waarom zou ik dus hier een vraag gaan posten: Precies, omdat ik niet weet hoe die functie heet, dus kan ik hem niet in een zoekmachine vinden! En als ik hier omschrijf wat ik ongeveer wil hebben kunnen medetweakers mij hierbij helpen!Op maandag 15 april 2002 16:34 schreef Pelle het volgende:
[..]
Het zou fijn zijn als je je wat van cutter's post aantrekt in ieder geval
[..]
Waarschijnlijk omdat het dus standaard geen onderdeel is van de scripting-engines die de scripts parsen. Als ik op google zoek naar 'roze dvd-spelers met paars-gele knopjes zonder afstandsbediening' dan vind ik ook niet waar ik die kan kopen, aangezien dit gewoon niet bestaat.
[..]
Het klopt inderdaad dat ik onder GTI_RI niet tot nooit iemand anders help, maar dat ligt niet aan MIJN mentaliteit maar aan de mentaliteit van mijn baas. Die heeft liever niet dat ik zijn werktijd onzinnig gebruikt (Maar andere mensen helpen vind ik niet onzinnig, maar dat zijn mijn baas zijn woorden!).Het gaat niet om het feit dat je niet zoekt, maar cutter bedoelt dat je hier op W&G alleen maar vragen stelt die -als ik ze zo even vluchtig bekeken heb- vrij makkelijk zelf op te lossen zijn, én daarnaast je blijkbaar geen moeite wilt steken in het helpen van anderen.
Ik hoop dat jullie hier een beetje begrip voor kunnen opbrengen, en uiteraard als ik thuis ben en ik zie een toppic waar IK mijn hulp kan bieden dan zal ik ECHT diegene helpen, maar helaas zijn we thuis druk bezig met een stuk huis bouwen, en heb ik nog mijn eigen "zaakje" voor het ontwerpen van website's dus blijft er weinig vrije tijd over!
Ik hoor graag jullie reactie!Er is geen enkel topic te vinden waar je iemand anders op weg helpt, en dat begint verdacht veel van eenrichtingsverkeer weg te hebben. En aangezien veel mensen hun kennis hier vergaard hebben door zelf te proberen, trial and error, door opleidingen en cursussen, door te zoeken en door met anderen mee te denken, zullen ze niet snel iemand met een 'ik heb een probleem en jullie moeten dat oplossen'-mentaliteit te hulp schieten.
Verwijderd
Ik heb er eigenlijk geen woorden voor, en kan ook zo 1 2 3 niets bedenken wat als niet kwetsend of niet flamend zou over moeten komen.
ja daar kan ik goed inkomenOp dinsdag 16 april 2002 09:57 schreef Gordijnstok het volgende:
Ik heb er eigenlijk geen woorden voor, en kan ook zo 1 2 3 niets bedenken wat als niet kwetsend of niet flamend zou over moeten komen.
* oh,when? vind het daarentegen niet zo erg om zijn mening te uitenOp dinsdag 16 april 2002 09:57 schreef Gordijnstok het volgende:
Maar blijkbaar vind je baas het wel zinning om je hier maar te vragen te laten stellen, ja dat is aardig van die baas van jou. Volgens mij is jouw baas dan ook zo iemand die het hardst roept dat we met zijn allen de vluchtelingen moeten helpen in nederland, maar vervolgens gaat protesteren bij de gemeenteraad als er een asielzoekerscentrum bij hem op de hoek komt. Jouw baas is volgens mij zo iemand die in het spitsuur als eerste instapt opdat hij maar een zitplaats heeft, zo iemand die het niet nodig vindt iemand voor te laten bij de kassa als degene achter hem alleen een blikje cola en wat pepermunt heeft.Het klopt inderdaad dat ik onder GTI_RI niet tot nooit iemand anders help, maar dat ligt niet aan MIJN mentaliteit maar aan de mentaliteit van mijn baas. Die heeft liever niet dat ik zijn werktijd onzinnig gebruikt (Maar andere mensen helpen vind ik niet onzinnig, maar dat zijn mijn baas zijn woorden!).
Gelukkig beschik ik over een onbeperkte voorraad vrije tijd. Ja dat was in de aanbieding bij de Aldi en kon het niet laten liggen, 2 liter voor de prijs van 1, zo'n deal en dan nog zonder airmiles. En met mij zijn er nog vele andere die hier barsten van de vrije tijd, toch geen werk hebben en al helemaal geen sociaal leven. Die zitten hier de hele dag vragen te beantwoorden.maar helaas zijn we thuis druk bezig met een stuk huis bouwen, en heb ik nog mijn eigen "zaakje" voor het ontwerpen van website's dus blijft er weinig vrije tijd over!
[..]
En het klinkt zo ironisch maar ik meen het echt. Ik _WALG_ van mensen zoals jij ( of je baas ) die maar menen tijd van anderen te kunnen lenen en blijven vragen en helemaal niks teruggeven. En ik maak me zeker niet populair maar dat kan me helemaal niks boeien, het leven is geen populariteitspoll en was het dat wel dan heb ik hem in een vorig leven al vet verloren.
Een forum draait op de 'drive' en het enthousiasme van zijn of haar bezoekers, en die word ondermijnt door luie posters, mensen die geen initatief nemen en de energie eruitzuigen.
Op zoiets kan ik nog een ding toevoegen:
*ploink*
"You're only as good, as what you did last week."
Waar de f*ck is die buig-smilie.. applausje voor Oh,when? die de spijker op zun kop ramt. Niet subtiel, wel mijn stijl.
Oh,when? slaat de spijker inderdaad keihard op z'n kop......wat mij betreft mag je met deze mentaliteit gewoon vertrekken vanaf GoT want zo werkt het hier niet! De reden kan je in Oh,when?'s post lezen...mocht het je dan nog niet duidelijk zijn kan je je bij mij vervoegen op ICQ/Mail. Beschouw dit trouwens als een waarschuwing.
Je spreekt inderdaad de waarheid OVER MIJN BAAS, maar dat hoeft natuurlijk NIET te betekenen dat ik zo ben!!!!!! Maar als jullie geloven dat ik ook zo in mijn vrije tijd bent dan moet ik jullie betreuren dat ik hier mijn account gaat opzeggen! Maar ja, we zien het wel, en hopen dat jullie nog van mening veranderen!Op dinsdag 16 april 2002 11:22 schreef oh,when? het volgende:
[..]
* oh,when? vind het daarentegen niet zo erg om zijn mening te uiten
[..]
Maar blijkbaar vind je baas het wel zinning om je hier maar te vragen te laten stellen, ja dat is aardig van die baas van jou. Volgens mij is jouw baas dan ook zo iemand die het hardst roept dat we met zijn allen de vluchtelingen moeten helpen in nederland, maar vervolgens gaat protesteren bij de gemeenteraad als er een asielzoekerscentrum bij hem op de hoek komt. Jouw baas is volgens mij zo iemand die in het spitsuur als eerste instapt opdat hij maar een zitplaats heeft, zo iemand die het niet nodig vindt iemand voor te laten bij de kassa als degene achter hem alleen een blikje cola en wat pepermunt heeft.
[..]
Gelukkig beschik ik over een onbeperkte voorraad vrije tijd. Ja dat was in de aanbieding bij de Aldi en kon het niet laten liggen, 2 liter voor de prijs van 1, zo'n deal en dan nog zonder airmiles. En met mij zijn er nog vele andere die hier barsten van de vrije tijd, toch geen werk hebben en al helemaal geen sociaal leven. Die zitten hier de hele dag vragen te beantwoorden.
En het klinkt zo ironisch maar ik meen het echt. Ik _WALG_ van mensen zoals jij ( of je baas ) die maar menen tijd van anderen te kunnen lenen en blijven vragen en helemaal niks teruggeven. En ik maak me zeker niet populair maar dat kan me helemaal niks boeien, het leven is geen populariteitspoll en was het dat wel dan heb ik hem in een vorig leven al vet verloren.
Een forum draait op de 'drive' en het enthousiasme van zijn of haar bezoekers, en die word ondermijnt door luie posters, mensen die geen initatief nemen en de energie eruitzuigen.
Op zoiets kan ik nog een ding toevoegen:
*ploink*
Ik vind het erg dat jullie zo over mij denken
Verwijderd
Ik nietOp dinsdag 16 april 2002 11:38 schreef GTI_RI het volgende:
[..]
Je spreekt inderdaad de waarheid OVER MIJN BAAS, maar dat hoeft natuurlijk NIET te betekenen dat ik zo ben!!!!!! Maar als jullie geloven dat ik ook zo in mijn vrije tijd bent dan moet ik jullie betreuren dat ik hier mijn account gaat opzeggen! Maar ja, we zien het wel, en hopen dat jullie nog van mening veranderen!
Ik vind het erg dat jullie zo over mij denken![]()
![]()
Dit soort onnodige opmerkingen mogen van mij ook een waarschuwing krijgen...Op dinsdag 16 april 2002 11:56 schreef Zoepnek het volgende:
[..]
Ik niet
Dus jij mag in de baas z'n tijd wel vragen stellen maar niet beantwoorden? Wat klopt er hier niet.... ohja ... dat een forum alleen werkt als je ook wat terugdoet voor de hulp die aan jou verleent wordt...als je baas dit niet begrijpt stel ik je voor dat je dit forum niet langer misbruikt voor je problemen.Op dinsdag 16 april 2002 11:38 schreef GTI_RI het volgende:
Je spreekt inderdaad de waarheid OVER MIJN BAAS, maar dat hoeft natuurlijk NIET te betekenen dat ik zo ben!!!!!! Maar als jullie geloven dat ik ook zo in mijn vrije tijd bent dan moet ik jullie betreuren dat ik hier mijn account gaat opzeggen! Maar ja, we zien het wel, en hopen dat jullie nog van mening veranderen!
Ik vind het erg dat jullie zo over mij denken![]()
![]()
A. vind ik het nogal makkelijk om de schuld op je baas te schuiven
B. leer je net zoveel van andermans vragen als van je eigen
B. leer je net zoveel van andermans vragen als van je eigen
Mijn baas begrijpt dat niet, maar ik begrijp dat wel, dus daarom help ik wel andere in MIJN EIGEN VRIJE TIJD!!!!!!!Op dinsdag 16 april 2002 12:02 schreef McVirusS het volgende:
[..]
Dus jij mag in de baas z'n tijd wel vragen stellen maar niet beantwoorden? Wat klopt er hier niet.... ohja ... dat een forum alleen werkt als je ook wat terugdoet voor de hulp die aan jou verleent wordt...als je baas dit niet begrijpt stel ik je voor dat je dit forum niet langer misbruikt voor je problemen.
Maar ja, als jullie wat anders denken dan moeten jullie dat zeker volhouden, JULLIE ALLEMAAL NOG VEEL SUCCES OP GoT!!!!!!!!
Verwijderd
Dank je wel, doe de groeten thuisOp dinsdag 16 april 2002 14:57 schreef GTI_RI het volgende:
[..]
Mijn baas begrijpt dat niet, maar ik begrijp dat wel, dus daarom help ik wel andere in MIJN EIGEN VRIJE TIJD!!!!!!!
Maar ja, als jullie wat anders denken dan moeten jullie dat zeker volhouden, JULLIE ALLEMAAL NOG VEEL SUCCES OP GoT!!!!!!!!
Gordijnstok : natrappen -1Op dinsdag 16 april 2002 15:47 schreef Gordijnstok het volgende:
Dank je wel, doe de groeten thuis
16:00 uur cup A soup! Dat zouden meer mensen moeten doenOp dinsdag 16 april 2002 14:57 schreef GTI_RI het volgende:
[..]
Mijn baas begrijpt dat niet, maar ik begrijp dat wel, dus daarom help ik wel andere in MIJN EIGEN VRIJE TIJD!!!!!!!
Volgens mij wordt het tijd voor een Sabbatical leave ban ...
In het (search) overzicht op je username, help je volgens mij niemand. Of gebruik je één username om te vragen en één op te helpen?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Okay, 't is wel weer mooi geweest 
GTI_RI weet hoe er van hem verwacht wordt dat hij zich gedraagt op dit forum, en de rest heeft z'n gal kunnen spuwen. Natrappen of roepen om ban's mag je verder bewaren voor in de HK ofzo
GTI_RI weet hoe er van hem verwacht wordt dat hij zich gedraagt op dit forum, en de rest heeft z'n gal kunnen spuwen. Natrappen of roepen om ban's mag je verder bewaren voor in de HK ofzo
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()
@ oh-when