Janoz en VB tijd vraag?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Topicstarter
Moderator P&W Janoz had wel heel snel een slot gezet op de volgende draadjes:
[topic=468550] .. OK daar kan ik mee leven...
[topic=468613] : jammer dat de persoon het weer probeert in andere bewoordingen.. maar ik moet hier toch iets opmerken.
Veel VB programmeer vragen gaan in relatie met de tijd berekeningen. Nou is het zo dat onderliggende wiskunde weliswaar simpel is, maar de VB implementatie niet altijd simpel is. Als iets "simpels" wordt gevraagd, is dat reden genoeg om door een moderator te sluiten? Vaak zijn dingen die simpel zijn voor de een niet simpel voor de ander... moet daar een moderator over oordelen? Meestal leert dan de een die het "simpel vindt" .. de ander die het daarna misschien ook wel "simpel vindt". Maar das toch de opzet van GOT .. dat je van elkaar dan leert?
Iets wat herhaaldelijk wordt gepost (zonder dat de GOT'er in kwestie de search wist te gebruiken) vind ik nog daar en toe... dat een draad op slot gaat... maar de mate van "simpelheid" lijkt me niet echt een reden.
Dus ik denk dat draadje [topic=468613] wel weer open kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
btw.. 2 maal posten.. vind ik ook reden genoeg om de draad te sluiten.. maar sluit dan de eerste draad in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over twee maal posten gesproken: [topic=468746/1/999]
Dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Jip.. is fout.. maar tussen al het post geweld .. moet er bij hoge uitzondering aandacht worden getrokken op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 16:38 schreef henkleerssen het volgende:
Jip.. is fout.. maar tussen al het post geweld .. moet er bij hoge uitzondering aandacht worden getrokken op deze manier.
Nah, dan vertel ik je dat dat nergens voor nodig is ;)
Topic zit dus ook gewoon op slot inmiddels.

Geloof me maar dat Janoz echt af en toe LA wel controleert en als hij daar z'n naam tegen komt dan valt dat echt wel op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Los van het foute cross posten... zijn de vragen boven niet de moeite om op te reageren soms (niet zozeer door Janoz dan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 16:43 schreef henkleerssen het volgende:
Los van het foute cross posten... zijn de vragen boven niet de moeite om op te reageren soms (niet zozeer door Janoz dan)?
Jawel. Eerlijk gezegd ben ik het volledig met Janoz eens.

Ik probeer nu om de betreffende topicstarter in z'n waarde te laten.... Als je niet eens weet hoe je een dergelijke berekening moet maken, dan moet je toch eerst maar eens wat boekjes gaan lezen voordat je daadwerkelijk gaat programmeren.

Je zult het met me eens zijn dat dit wel heel erg basic wiskunde is. Je zult als je aan het programmeren bent met veel complexere berekeningen te maken krijgen, dus als het al op iets simpels als dit stuk loopt.....

Ongeacht welke taal het ook is, het gaat hier om een stukje wiskunde. Niet meer niet minder.

Neem daarbij ook nog eens dat in beide gevallen de vraag niet fatsoenlijk gesteld is, dan vind ik het niet heel erg vreemd dat hij dichtgegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 15 april 2002 16:50 schreef nelske iets dat ik ongeveer neer had willen zetten en dus maar niet doe
De reden is al netjes verwoord door nelske :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Op maandag 15 april 2002 16:50 schreef nelske het volgende:

[..]

Jawel. Eerlijk gezegd ben ik het volledig met Janoz eens.

Ik probeer nu om de betreffende topicstarter in z'n waarde te laten.... Als je niet eens weet hoe je een dergelijke berekening moet maken, dan moet je toch eerst maar eens wat boekjes gaan lezen voordat je daadwerkelijk gaat programmeren.
Je zult het met me eens zijn dat dit wel heel erg basic wiskunde is. Je zult als je aan het programmeren bent met veel complexere berekeningen te maken krijgen, dus als het al op iets simpels als dit stuk loopt.....

Ongeacht welke taal het ook is, het gaat hier om een stukje wiskunde. Niet meer niet minder.
Tja.. OK basis wiskunde is vereist...
Maar ik kan er uit opmaken dat die wat problemen heeft in VB om het te implementeren... En voor mij is het simpel.. voor hem niet blijkbaar...
Neem daarbij ook nog eens dat in beide gevallen de vraag niet fatsoenlijk gesteld is, dan vind ik het niet heel erg vreemd dat hij dichtgegaan is.
Ik heb vragen gezien van draden die veel minder fatsoenlijk zijn gesteld..
Als je een soort van legitieme reden zou moeten hebben voor het sluiten van dit soort draadjes, vindt ze dan in het feit van crossposten (omdat er zoveel voor wordt "gewaarschuwd" tussen GOT'ers en FAQs enzo), maar niet in de "simpelheid" van vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Genoeg gezeurt...Over and done with.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 17:00 schreef henkleerssen het volgende:

[..]

Tja.. OK basis wiskunde is vereist...
Maar ik kan er uit opmaken dat die wat problemen heeft in VB om het te implementeren... En voor mij is het simpel.. voor hem niet blijkbaar...
Los van de VB implementatie ging z'n berekening al enorm verkeerd. Zo'n berekening is bij mij toch in elke taal nagenoeg gelijk hoor ;)
Ik heb vragen gezien van draden die veel minder fatsoenlijk zijn gesteld..
Als je een soort van legitieme reden zou moeten hebben voor het sluiten van dit soort draadjes, vindt ze dan in het feit van crossposten (omdat er zoveel voor wordt "gewaarschuwd" tussen GOT'ers en FAQs enzo), maar niet in de "simpelheid" van vragen.
Nee, het niet goed stellen is een enorrm legitieme reden om een topic te sluiten. Het is niet meer dan normaal (het behoort niet meer dan normaal te zijn) dat je een topic opent, pas nadat je zelf wat gezocht, geprutst en gestunteld hebt. Vervolgens geef je in zo'n topic aan wat je al gedaan hebt, waar je op problemen stuit en wat volgens jou het probleem is. Dit alles doe je in een duidelijke probleemoomschrijving in dit geval met eventuele code erbij.

Op GoT wordt er nu eenmaal wat van je verwacht als user zijnde, aangezien het een forum van/voor Tweakers is. In P&W, PNS, NOS is dat nog meer te bemerken (gelukkig) dan in de meeste andere fora. Tja als men het idee heeft hier niet thuis te horen, dan moet men het maar eens op een ander forum gaan proberen (klinkt misschien heel hard, maar we zijn geen computeridee hier ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10 22:14

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik zal iig ook nog ff reageren :)
Op maandag 15 april 2002 16:08 schreef henkleerssen het volgende:
Moderator P&W Janoz had wel heel snel een slot gezet op de volgende draadjes:
[topic=468550] .. OK daar kan ik mee leven...
[topic=468613] : jammer dat de persoon het weer probeert in andere bewoordingen.. maar ik moet hier toch iets opmerken.
Veel VB programmeer vragen gaan in relatie met de tijd berekeningen. Nou is het zo dat onderliggende wiskunde weliswaar simpel is, maar de VB implementatie niet altijd simpel is.
In dit geval heeft de topicstarter meer problemen met de wiskunde dan met vb. Ik was in bespreking, dus het topic heeft redelijk kunnen groeien. Als ik eerder terug was geweest dan was het al veel eerder gesloten. Soms ben ik wel eens 'te laat' bij een topic en is er al een redelijke discussie ontstaan, en dan ben ik vaak minder geneigd om deze als nog te sluiten, maar deze topics vond ik persoonlijk van zo'n laag niveau dat er sowieso wel een slotje op kon..
Als iets "simpels" wordt gevraagd, is dat reden genoeg om door een moderator te sluiten? Vaak zijn dingen die simpel zijn voor de een niet simpel voor de ander... moet daar een moderator over oordelen? Meestal leert dan de een die het "simpel vindt" .. de ander die het daarna misschien ook wel "simpel vindt". Maar das toch de opzet van GOT .. dat je van elkaar dan leert?
Tja, maar we moeten wel een grens leggen aan de onderkant van de simpelheid. Daar zijn al meerdere topics over geweest.
Iets wat herhaaldelijk wordt gepost (zonder dat de GOT'er in kwestie de search wist te gebruiken) vind ik nog daar en toe... dat een draad op slot gaat... maar de mate van "simpelheid" lijkt me niet echt een reden.
Dus ik denk dat draadje [topic=468613] wel weer open kan...
mate van simpelheid is wel degelijk een reden. We proberen een forum met hoog niveau te wezen. Ook dit is wel te lezen in de verschillende LA threads..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Op maandag 15 april 2002 17:12 schreef Janoz het volgende:
Ik zal iig ook nog ff reageren :)
[tekst]
Tja, maar we moeten wel een grens leggen aan de onderkant van de simpelheid. Daar zijn al meerdere topics over geweest.
OOh ? Waar dan? Die zijn me ontgaan...
mate van simpelheid is wel degelijk een reden. We proberen een forum met hoog niveau te wezen. Ook dit is wel te lezen in de verschillende LA threads..
Nou ja sorry hoor...het is gewoonweg van aller nivo's is me al gebleken..historisch gezien.. dus ook het laagdunkende ComputerIdee niveau...
Sinds wanneer moet het (GOT in totaal of LA?) van een bepaald niveau zijn? En welk niveau is dat dan? Wanneer moet je je inmengen als moderater dan .. bij welk niveau dan?
Ik neem genoegen als antwoord op bovengestelde vragen als je met links naar draadjes binnen GOT komt waar de mate van niveau is besproken en welke deze zou moeten zijn voor fora binnen GOT... En dan bedoel ik niet de FAQ's....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

Op maandag 15 april 2002 17:22 schreef henkleerssen het volgende:
OOh ? Waar dan? Die zijn me ontgaan...
[topic=411717/1/25]
oa
Nou ja sorry hoor...het is gewoonweg van aller nivo's is me al gebleken..historisch gezien.. dus ook het laagdunkende ComputerIdee niveau...
Sinds wanneer moet het (GOT in totaal of LA?) van een bepaald niveau zijn? En welk niveau is dat dan? Wanneer moet je je inmengen als moderater dan .. bij welk niveau dan?
Ik neem genoegen als antwoord op bovengestelde vragen als je met links naar draadjes binnen GOT komt waar de mate van niveau is besproken en welke deze zou moeten zijn voor fora binnen GOT... En dan bedoel ik niet de FAQ's....
zie boven ;)
en verder is er nog wel het eea over het niveau van GoT en Tnet in zijn algemeen maar dat heb ik ff niet voorhanden

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 17:25 schreef D2k het volgende:
zie boven ;)
en verder is er nog wel het eea over het niveau van GoT en Tnet in zijn algemeen maar dat heb ik ff niet voorhanden
Daar staat een heel (onzichtbaar voor de meeste mensen) forum mee vol :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

Op maandag 15 april 2002 17:29 schreef nelske het volgende:

[..]

Daar staat een heel (onzichtbaar voor de meeste mensen) forum mee vol :{
:X
dat weet jij dat weet ik maar daar kan ik geen linkjes van geven uiteraard ;)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
OK... de discussie over niveau binnen GOT en P&W in het bijzonder is me ontgaan.. D2K bedankt voor de link.
Pagina: 1