[WinXP] opstartprobleem met Promise controller

Pagina: 1
Acties:
  • 97 views sinds 30-01-2008

• fortitudo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik heb al een topic geopend en die liep niet echt. Daarom hier nog een want het probleem is als volgt. Wanneer ik mijn pc opstart kijkt hij eerst of mijn controller is aangesloten(volgens mij...) en dan zegt hij of hij het wel of niet gevonden heeft, zo niet zegt hij BOOT DISK FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER. De ene keer start hij gewoon op en vind hij de controller en de andere keer niet. Ik kreeg reacties van, check je hd, kijk of je niet een bootvirus hebt en probeer andere IDE kabels. Nou ik heb mijn hd gecheckt, uitvoerige scans gedaan en nieuwe kabels(ATA 100) gekocht. Het probleem blijft. Ik heb versie 1.43 van de Promise drivers, heb 1.60 gedownload maar die wil hij niet onder WinXP installeren |:( , dus hier schiet ik niet veel mee op.

Kent iemand dit probleem of heeft iemand hier een oplossing voor.

Specs: Win XP, IBM 40 GB 7200 rpm(GXP of zo), ATA 100 Promise controller en ASUS A7V mobo...

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 09:28
welk type Promise IDE controller heb je?
Ik heb de Ultra 100 TX2. Als je 'm installeerd moet je 'm eerst een keer erin stoppen zonder drives eraan, dan installeert ie de drivers onder xp. Daarna kan je je hd er aan hangen. Maar waarschijnlijk wist je dit al.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Of zit er een losse controller bij, dan heb ik namelijk niks getypt.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• fortitudo
Ik heb de nieuwste bios er al op draaien, perfect by the way draait ie maar geen nut tegen mijn probleem. Ik weet niet welke Promise ik heb en heb ook nog nooit gehoord van dat installeren op de manier waarop jij het zei. Ik heb maar 1 hd en om windows te installeren moet hij er toch aan hangen of niet....

• X-Mogwai
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-07-2025
Misschien in je BIOS zoeken naar harddisk spin-up tijd ?
Als je die een of twee seconden hoger zet wil dat ook wel eens helpen bij dit soort problemen.
Suc6!

• fortitudo
Kan die instellingen niet in mijn bios vinden, zullen er vast wel zijn. Weet iemand de preciezere instellingen...

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 10:14

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

crossposten wordt niet echt gewaardeerd, ook niet als je topic in het juiste forum niet zo lekker loopt

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.