Jehovah's getuigen?

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik hoorde laatst hetvolgende:

Komt een Jehova aan de deur, ik laat hem binnen. Na een berg verhalen overtuigt hij mij ervan dat ik in de hemel kom wanneer ik 'bekeer'.

Nu vertelde ik hem dat ik wat interessants gelezen had: In psalm nummer weetikveel staat dat wanneer "de dag des oordeels" komt, er 40.000 uitverkorenen zijn die richting hemel gaan. De rest 'verdwijnt'. Hoeveel Jehova's hebben we alleen in Nederland al wel niet? :?

-Euh... 63.000!

Daar was ik al bang voor, nog koffie? :+

De man pakte zn spullen en ging op weg naar het volgende slachtoffer. :)

Wat denken jullie hiervan?

• prinsrob
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-07-2023
Op maandag 15 april 2002 15:56 schreef Niek1616 het volgende:

Komt een Jehova aan de deur, ik laat hem binnen. Na een berg verhalen overtuigt hij mij ervan dat ik in de hemel kom wanneer ik 'bekeer'.
Bij mij vertelde een Jehova's getuige juist dat de hemel niet bestaat... vond ik nogal vaag allemaal.

Calvin: You know how Einstein got bad grades as a kid? Well, mine are even worse!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:43
Dom!
Als je eits zinnigs terug had willen zeggen over dei 40.000 dan moet je wl eerst weten waar dat getal voor staat. Dat staat nl. voor 40.000 Joden (het kan ook 44.000 zijn)!

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Euh, alles wat je hierover kan zeggen is op basis van je persoonlijke geloofsovertuiging. Ik vind bijvoorbeeld al dat het hele Jehova-geloof niet strookt met de Bijbel waardoor het niet echt verrassend is dat er dingen instaan die tegenstrijdig zijn met hun ideeen.

M.a.w: ik betwijfel of hier een zuivere discussie uit kan ontstaan.

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
ik denk:
a) weet jij wel zeker dat dat in de bijbel staat?
b) respect voor ze.

Verwijderd

Nee, de Jehova's denken dat er 144 000 koningen zullen regeren in de hemel. Ze gelofen wel dat er meer mensen in de hemel zullen komen.

En ze denken dat hun wijze van langs de deuren gaan een goede wijze is omdat dat vroeger ook is gedaan. Een bewijs dat zij de echte religie hebben, zeggen zij dat in de bijbel staat dat in de laatste tijden de echte religie de naam van God gaat dragen. En in de originele (voor zover origineel) bijbel staat JHWH in de plaats waar nu in de vertalingen Heer(e) staat. Vandaar Jehova's getuigen.

Mijn beste vriend is Jehova's getuige dus weet ik er wat van, altijd van die hevige discussies gehad met goede argumenten enzo.

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

JHWH is dacht ik de naam van God in het Hebreeuws. Jahweh of Jehova - afhankelijk van hoe je de klinkers plaatst.

Het probleem van Jehova getuigen is imo dat ze zelf nauwelijks bijbelkennis hebben, weinig bijbelstudie doen (zeker niet in de grondtalen), star vasthouden aan eigen ideeen, niet openstaan voor discussie op grond van de bijbel, etc..

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Op maandag 15 april 2002 15:56 schreef Niek1616 het volgende:

Nu vertelde ik hem dat ik wat interessants gelezen had: In psalm nummer weetikveel staat dat wanneer "de dag des oordeels" komt, er 40.000 uitverkorenen zijn die richting hemel gaan. De rest 'verdwijnt'. Hoeveel Jehova's hebben we alleen in Nederland al wel niet? :?

-Euh... 63.000!

Daar was ik al bang voor, nog koffie? :+

De man pakte zn spullen en ging op weg naar het volgende slachtoffer. :)

Wat denken jullie hiervan?
Naast dat het niet in mijn bijbel staat vind ik dat je er hoe dan ook maar gewoon respect voor moet hebben. Zelf vind ik ook dat ze wel erg ver gaan. Maar ach, als ze zich er gelukkig bij voelen (wat ik soms betwijfel), dan moeten ze het maar zo doen. Ik heb 1 keer jehavo's langsgehad (in onze buurt komen ze best vaak) en ik heb ze binnen uitgenodigd en goed met ze gepraat. Ik heb verteld dat ik christelijk ben en dat ik niet van plan ben te veranderen. We hebben echt een goede discussie over geloof gehad en ik heb ze verder ook niet meer terug gezien. Dit helpt beter dan ze inhoudelijk aanvallen op hun geloof. Dat heeft geen zin.

Ik denk niet dat deze thread erg interessant gaat worden.

• cornelixnootje1
Op maandag 15 april 2002 16:15 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:

[..]

Dit helpt beter dan ze inhoudelijk aanvallen op hun geloof. Dat heeft geen zin.
:?:?

Verwijderd

Laten we voorop stellen dat het hier over de 144.000 op de berg gaat, zoals het in de Openbaring van Johannes (Opb.14 vers 1) staat. ( voor evt. verdere uitleg over dit onderwerp: op aanvraag )
Israel had 12 stammen, dus reken maar uit, wortel van 144.000=???
Daarbij opgeteld dat er in de grondteksten van de Bijbel (Hebreeuws) nergens staat dat dit over het aantal mensen gaat dat de hemel zal beerven denk ik dat de Jehova's er Bijbels gezien naast zitten.
Interessanter wordt het echter als je een Jehova gaat vragen naar de manier waarop je in de Hemel kan komen, want ze menen door eigen werken deze weg te gaan. Daar waar de Bijbel onherroepelijk spreekt over de Enige weg ten leven ( lees " de Hemel " )dus Jezus Christus.
Jehova's geloven niet dat Jezus de Zoon van God was, en de middelaar die zondaars, en ook Jehova's verlost ten Eeuwige Leven. > de Hemel
A.U.B. geen off-topic over het wel of niet van Jezus Christus, of aanverwante, maar dit is dus wat een Christen over het algemeen weerlegt tegen een Jehova getuige.
Overigens verdient het misschien wel enige vorm van respect in deze tegenwoordig van " respect " overkolkende maatschappij als men deur bij deur in en voorbijgetrapt wordt om een bepaalde overtuiging ( lees " eeuwig leven " )aan de medemens over te dragen.

• cornelixnootje1
Aan respect van mijn kant geen gebrek. Maar als je een plekje in de hemel beloofd wordt terwijl dit eigenlijk niet "mogelijk" is, voel ik me gauw genaaid denk ik.

Het klinkt dan meer als een deurverkoper die koste wat het kost mensen probeert te overtuigen van zijn gelijk. (En er weer 1 bij aan kan turven, voor de gek gehouden, of niet)

Verwijderd

Als christen ben ik niet tegen mensen die jehova's getuige zijn. Jehova's getuigen lezen een ander bijbel, deze is aangepast door de oprichter van dit geloof. Let dus wel op, ze hebben een andere vertaling zeggen ze, maar in feite zijn er dingen anders omschreven dan de bedoeling was. Het alom bekende feit dat de aanhangers langs de deuren gaan om mensen tot hun geloof te brengen en niet tot Jezus geeft mij al de kriebels. ook het langs de deuren gaan is bijbels gezien niet noodzakelijk. Lucas 10:3-12 Dit wekt veel irritatie op en verpest veel. Ik denk dat de geestelijke nood in de toekomst groter zal worden en dat de christen niet eens meer langs de deur hoeft te gaan omdat die mensen zelf op onderzoek zullen gaan.

• cornelixnootje1
Waarom zou de geestelijke nood groter worden? Statistisch gezien is daar geen enkele aanleiding toe, en neemt het christendom af in populariteit.

Ik zie het geloof als een langdurige trend. (Tevens als een naiviteit, maar dat terzijde :+)

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Topictitel aangepast. 'Bullshit' is wellicht niet direct het ultieme woord om een discussie mee te starten.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

Ik onderhoud me bij de deur vriendelijk met Jehova's en vertel ze dat ik reeds ben voorzien... ;)

Overigens hoef ik niet zo nodig te weten 'waar' ik na mijn dood beland... :?

Ben überhaupt niet bang voor de dood en heb er zelfs wel 'es naar verlangd... :'(
Nu niet meer... :) !!

Het leven is veel te mooi om je zorgen te gaan zitten maken over iets dat
niet te (be)grijpen is ... >:)

Verwijderd

Lache, dat Jehova-gelul. Respect? Mja, als mens, niet om wat ze vertellen. Ik stop voor ze als ze bij een zebrapad staan.

Die verhalen doen me altijd denken aan een Fantasy-spel (en dat is het waarschijnlijk in wezen ook). Eerst moet je allerlei heel ingewikkelde karakters leren kennen en een hele batterij aan regeltjes en voorschriften (dat zou dan de Goddelijke Waarheid moeten zijn, ik lach me dood; van schoonheid in eenvoud zou De Here zeker nog nooit hebben gehoord dan), en dan hoor je erbij en mag je meespelen. Ik vind het wel koddig hoe mensen het in hun bolle kop krijgen dat zo'n poppenkastverhaal ook maar iets met Goddelijkheidheid van doen zou hebben.

Maar ze doen maar.

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 16:47 schreef Niek1616 het volgende:
Waarom zou de geestelijke nood groter worden? Statistisch gezien is daar geen enkele aanleiding toe, en neemt het christendom af in populariteit.

Ik zie het geloof als een langdurige trend. (Tevens als een naiviteit, maar dat terzijde :+)
Volgens mij stromen de gestichten vol, om het maar even grofweg te zeggen. Aaanleidingen zijn er zat. Het christendom neemt zeer zeker toe. Naïviteit en geloof zijn 2 verschillende dingen en staan los van elkaar. Immers ontvang je geloof.

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 16:58 schreef Count_Bleauchamp het volgende:

[..]
..
Naïviteit en geloof zijn 2 verschillende dingen en staan los van elkaar.
Door de ogen van een niet gelovigen gekeken zijn ze bijna gelijk. Het is toch redelijk naief om dingen te geloven waarvan je weet dat ze niet kloppen. En om vervolgens hier ook nog eens allemaal belangrijke keuzes en beslissingen op te baseren .. ik weet het niet :)

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 16:29 schreef urkole het volgende:
Laten we voorop stellen dat het hier over de 144.000 op de berg gaat, zoals het in de Openbaring van Johannes (Opb.14 vers 1) staat. ( voor evt. verdere uitleg over dit onderwerp: op aanvraag )
Israel had 12 stammen, dus reken maar uit, wortel van 144.000=???
Daarbij opgeteld dat er in de grondteksten van de Bijbel (Hebreeuws) nergens staat dat dit over het aantal mensen gaat dat de hemel zal beerven denk ik dat de Jehova's er Bijbels gezien naast zitten.
Dat klopt. Hun ideeen zijn complementair met andere 'christelijke' geloofsstromen. Bij complementaire situaties kunnen niet allebei waar zijn.
A.U.B. geen off-topic over het wel of niet van Jezus Christus, of aanverwante, maar dit is dus wat een Christen over het algemeen weerlegt tegen een Jehova getuige.
Overigens verdient het misschien wel enige vorm van respect in deze tegenwoordig van " respect " overkolkende maatschappij als men deur bij deur in en voorbijgetrapt wordt om een bepaalde overtuiging ( lees " eeuwig leven " )aan de medemens over te dragen.
Ja joh, laten we respect opbrengen voor mensen die hun kinderen volgens de leer der jehova's opvoeden en langs de deuren meesleuren terwijl ze liever gaan spelen. ZIJ geloven dat ze dat moeten doen. Ze kunnen ook katholiek worden, Jezus in hun hart toelaten, biechten en oprecht spijt betuigen en in dezelfde hemel terechtkomen zonder al die ellende.

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Op maandag 15 april 2002 16:29 schreef urkole het volgende:
dus reken maar uit, wortel van 144.000=???
379,5 :)

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Dit topic is een vrije zinloze discussie, er is al genoeg geflame richting bepaalde geloven en op deze manier kan absoluut geen degelijke discussie over jehovah getuigen ontstaan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.