CD + serial beveiliging wat is verschil

Pagina: 1
Acties:

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 08:23

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
Vraagje met betrekking tot beveiliging.

Als een producent een cd laat maken is het dan mogelijk dat er dan op de CD zelf een versienummer komt te staan zodat software matig kan worden gesjekt of een programma legaal is. Ik heb het dus niet over de serial key die er los bijzit.

Dit doen ze bijvoorbeeld volgens mij niet bij microsoft. Misschien omdat het technisch niet mogelijk/te moeilijk is.

M.A.W. als ik office XP copieer en gebruik een serial van een andere officiele office XP kunnen ze dan zien vanaf welke CD die versie van de Office komt?

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 20:04

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Niet dat ik weet. De serial voldoet aan een bepaalde wiskundige formule/voorwaarde. Dat is wat ik weet.
Anders zou elke cd uniek moeten zijn.

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik denk dat dit technisch onmogelijk is omdat er heel veel cd's uit dezelfde master gemaakt worden.

Bij een situatie zoals jij die omschrijft zou je voor iedere CD een apparte andere master moeten maken, met zijn eigen software-ID.

Ik denk dat zoiets dus niet kan.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 08:23

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
Op maandag 15 april 2002 15:35 schreef Vlabakje90 het volgende:
Ik denk dat dit technisch onmogelijk is omdat er heel veel cd's uit dezelfde master gemaakt worden.

Bij een situatie zoals jij die omschrijft zou je voor iedere CD een apparte andere master moeten maken, met zijn eigen software-ID.

Ik denk dat zoiets dus niet kan.
Zoiets d8 ik ook... dus de CD's die geperst worden zijn allemaal hetzelfde en zolang ze van dezelfde master afkomen.

Wat je wel eens ziet op CD's zijn die letters aan de zilveren kant van de CD op het binnengedeelte vlak bij het gat. Daar staat een ring met wat letters cijfer code's erin en soms een barcode. Misschien dat daar variabelen in kunnen zitten.

Ook heb ik wel eens gezien dat er iets op de CD stond (vlak bij deze code's) dat leek er wel ingedrukt (je kon het ook echt voelen)...

Maar het lijkt mij sterk dat een CD/DVD speler of de software deze code's kan lezen....

If the world didn't suck, we would all fall off!!!