Toon posts:

Studeren: laptop of desktop?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga na dit jaar, Multimedia Design en Technology studeren, (dat is het echte werk:) Maar nu moet ik nog ff een keuze maken.

Namelijk tussen een Laptop of gewoon een Desktopcomputer, allebei kan niet, met mijn studenten salarisje.:)

Er zullen vast wel een paar mensen hier dezelfde opleiding doen of gedaan hebben. En nou wou ik graag van jullie weten welke ik het best kan nemen.

BVD Sytze :7

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Ik weet niets over die studie maar een laptopje lijkt me wel handig (ook voor in de trein etc)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 23:47

Pelle

🚴‍♂️

Desktop.

Als ze je de keuze bieden, is een laptop blijkbaar niet noodzakelijk. Dan heb je meer aan een desktop (betere prijs/performance verhouding, en makkelijker upgrade-baar). Ga anders gewoon eens langs op een open dag, en vraag het daar aan wat studenten.

Verwijderd

Ligt er aan hoever je van de opleiding afwoont.

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Op maandag 15 april 2002 15:36 schreef Pelle het volgende:
Als ze je de keuze bieden..
Ik maak uit zijn "verhaaltje" op dat het niet aangeboden wordt.

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon er een half uurtje reizen vandaan dus jah niet echt tijd om tussendoor te reizen!

Zijn er npg studenten die hetzelfde doen met een idee?

Verwijderd

Topictitel iets duidelijker gemaakt.
Was: [Keuze] Welke keuze te maken als...

In jouw geval zou ik dus echt voor een gewone PC kiezen, dan heb je meer waar voor minder geld.
Je reist niet echt lang genoeg om serieus nog iets onderweg te kunnen doen.

Tenminste, je kunt onderweg ook gewoon een boek doorlezen oid, dat is net zo nuttig. :)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Een laptop is errug handig voor een opleiding voor al je documenten, tussenuren en andere verloren tijd als reistijd (kan je je avonden doorzwoegen schelen).

Woon je echter erg dicht bij school en heb je dus weinig reistijd en kun je makkelijk in tussenuren naar huis, dan zou ik kiezen voor de desktop.

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 17:52 schreef sytzemosselaar het volgende:
Ik woon er een half uurtje reizen vandaan dus jah niet echt tijd om tussendoor te reizen!

Zijn er npg studenten die hetzelfde doen met een idee?
In Leeuwarden neem ik aan? (de studie ;))
Ik doe de studie ook, en een laptop is niet verplicht, maar nu (met enkel 1e jaars studenten) zijn er af en toe al capaciteits problemen, zeker in de wat drukkere weken.
Dus volgend jaar met nog eens 100 leerlingen erbij wordt het al wat krap (schijnen wel al wat extra computers e.d. bij te komen). Om vrijwel altijd verzekerd te zijn van een werkplek zou je voor een laptop kunnen kiezen.
om de reden die Pelle gaf:

Als ze je de keuze bieden, is een laptop blijkbaar niet noodzakelijk. Dan heb je meer aan een desktop (betere prijs/performance verhouding, en makkelijker upgrade-baar). Ga anders gewoon eens langs op een open dag, en vraag het daar aan wat studenten.
en omdat imo een dekstop veel lekkerder werkt kun je beter een desktop nemen.

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Ik zou een laptop kopen...

dan ergens (zodra je weer wat geld hebt) een 17" monitortje, toetsenbord en muis ritselen zodat je thuis naar een 'relaxed' mode toe kan.

Stop uploading passwords to Github!

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

desktop, for sure. Laptop is alleen leuk als ondersteuning van je gewone PC, niet als vervanging, itt wat al die mooie reclamefolders je beweren.

Het is ook een illusie dat je echt productief onderweg gaat werken, je zult ws niet langer dan 30-60 minuten in de trein zitten en dat is gewoon te kort. Het enige waar ik de laptop echt productief voor vind is als je echt naar het buitenland gaat en/of presentaties moet verzorgen.

Daarnaast zul je veel goedkoper uit zijn met een desktopPC dan met een laptop.

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik ga naar Leeuwarden ja, lekker dichtbij en ik heb een familie die daar in de kroeg werkt dus naast pjoeteren ook nog Gratiz bier!!! Kom maar es langs :)

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:25

Tjark

DON'T PANIC

Hangt er ook van af of ze op school bv een mooi wireless lan hebben.
Als er dan idd pc-plekken te kort zijn kun je toch lekker werken: je hebt je spullen altijd bij.

De enige 2 redenen om het niet te doen:
- duurder dan desktop
- minder geschikt als je spelletjes freak bent (hoewel je met die nvida/ati kaarten van tegenwoordig best wel een beetje kan gamen).

Ik zou idd dan wel later nog een 17" monitor, keyb + muis thuis erbij doen (btw: sowieso een optische muis erbij is _zeker_ aan te raden).

*insert signature here

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 18:35 schreef sytzemosselaar het volgende:
Ja ik ga naar Leeuwarden ja, lekker dichtbij en ik heb een familie die daar in de kroeg werkt dus naast pjoeteren ook nog Gratiz bier!!! Kom maar es langs :)
Hoe heet die kroeg?

• RSP
  • Laatst online: 24-06 10:36

RSP

ik ga dezelfde opleiding doen, ook in l'warden deed hiervoor de HI maar das nix geworden m'n ervaring is dat je (zeker in de trein) niet met je laptop gaat zitten klooien, op school is het wel handig maar dan moet je wel een leuk bakkie hebben, de meesten gebruikten hem gewoon voor downloaden en mp3s...

Verwijderd

Topicstarter
De kroeg is named "Coos" kennen jullie vast wel in de Doelensteeg :7

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 18:44 schreef sytzemosselaar het volgende:
De kroeg is named "Coos" kennen jullie vast wel in de Doelensteeg :7
[best heel offtopic:]
J-roen kent Coos' wel, moet ik altijd nog eens heen ;)
[/best heel offtopic]

Verwijderd

Als je heel vaak heel lang moet reizen, dan zal ik kiezen voor een laptop. Of een goede desktop icm een eenvoudige laptop. Tuurlijk wil iedereen allebei, maar dit is voor een student erg moeilijk!

Of draag dan je desktop mee!! :P

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Ik doe de opleiding al een jaartje.
En weetje, het maakt niks uit.
De meeste shit doe je op school. Trust me *D
Ik heb zelf desktop en het is okee. Gewoon een ZIP driveje inpluggen en klaar. Die school heeft nml overal een ZIP drive op elke pc en mac.
Laptop kan heel soms handig zijn als je veel met video materiaal of director gaat werken. (hoef je niet zoveel zips te kopen, en CD-RW branden is ook weer zo'n gepiel)
Het is naar persoonlijke voorkeur

nikszolekkeralss.exe

Verwijderd

uit eigen ervaring: desktop

ik doe natuurkunde aan de tue, daar kan je via de tue voor een gereduceert tarief een laptop aanschaffen, wordt nu ook ingezet in het onderwis trouwens, maar dat was bi mij nog niet

voor mij is dat nu 4 jaar geleden en aan mijn laptop heb ik geen zak meer (pentium 133), alleen als draagbaar opslagmedium (2 Mb HDD), ik heb nu een jaar een goeie desktop en dat werkt prima

weet wel: upgraden is bij een laptop zeeeeer prijzig, zoniet onmogelijk voor echt grote veranderingen.

je hebt een klein scherm, lijkt me vervelend voor een grafische opleiding

desktop dus!!!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:36
powerbookje van apple, daar draaien de meeste design programmaas wel op , way beter dan een gewone laptop(of heb ik et hier mis) ze zijn wel wat duurder

dot.blaat

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Op dinsdag 16 april 2002 21:19 schreef janwvg het volgende:
powerbookje van apple, daar draaien de meeste design programmaas wel op , way beter dan een gewone laptop(of heb ik et hier mis) ze zijn wel wat duurder
Superstrakke dingen maar niet handig. 3dmax zuigt daar op !
Maarja, het is voorkeur. Er zijn mensen die heilig geloven in die appel.

nikszolekkeralss.exe

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 21:15

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Ik zou voor de desktop gaan, want die is zoals eerder gezegd makkelijk uit te breiden en het probleem met werken met een laptop is dat je niet echt RSI-verantwoord bezig bent. Ik kan persoonlijk iig geen uren op m'n laptop werken, want dan krijg ik last van m'n nek

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• ddZ
  • Laatst online: 09-09 20:23

ddZ

Op maandag 15 april 2002 15:29 schreef sytzemosselaar het volgende:
Ik ga na dit jaar, Multimedia Design en Technology studeren, (dat is het echte werk:) Maar nu moet ik nog ff een keuze maken.

Namelijk tussen een Laptop of gewoon een Desktopcomputer, allebei kan niet, met mijn studenten salarisje.:)

Er zullen vast wel een paar mensen hier dezelfde opleiding doen of gedaan hebben. En nou wou ik graag van jullie weten welke ik het best kan nemen.

BVD Sytze :7
Tja, ik weet niet wat voor vakken je krijgt :? Stel dat je ook dingen met 3d gaat doen, dan is een desktop (financieel) aantrekkelijker. Kan ook wel op een laptop, maar dan moet je aanzienlijk meer pegels uitgeven om enigzins goed te kunnen werken qua 3d.

Nu noem ik maar een voorbeeldje, maar ik zou voor desktop gaan.

* ddZ gaat volgend jaar voor een laptop om lekker mobiel te kunnen 3d 'en

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 21:46
Tevens moet je er bij een laptop rekening mee houden dat die dingen nogal... euuhh....

diefstalgevoelig zijn.

Ik heb zelf een laptop, en uitgezonderd het spelen van games, voldoet 'ie prima als werkstation.
Dat laptops alleen geschikt zouden zijn voor presentatie's, is natuurlijk onzin. :z

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:11

Booster

Superuser

Desktop, definitly.

En zoek een simpele, 2de handse, ouwe laptop voor mee te nemen naar school eventueel.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• Nozzman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-01 15:16

Nozzman

The bastards have landed.

Desktop! Kun je makkelijk volstouwen met zooi en uitbreiden.

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

Pagina: 1