Laptop snel genoeg voor internet via router

Pagina: 1
Acties:

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 20:18

Apoca

Array Technology Industry

Topicstarter
Ik wou een router kopen voor internet te delen, een pc in de meterkast is geen optie voor mij, nu komen daar 3 pc's aan te hangen maar vraag ik me af of mijn laptop p1 133mhz 32mb er ook bij kan, enzo ja welke os is het beste hoef eigenlijk alleen te kunnen msn'en en beetje surfen.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / Radeon RX 9070 XT Red Devil / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / FSP Hydro Ti PRO 1000W

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
moet gewoon kunnen, zou lekker win98 draaien.

do or do not, there is no try

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wil je op die laptop kunnen surfen en msn'en? Anders kan je er makkelijk linux, of Freesco op zetten.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Een 386 40Mhz met 8 MB en 10MBit kaarten en Freesco werkt zonder problemen, ook met 4 PC's dus die notebook moet best gaan.
Routing is niet zoveel werk, gewoon wat data doorgeven dus met bijna niks werkt het ook best.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

:?

Voor zover ik begrijp wil je weten of je P1 laptop overweg kan met een HW router :?

Tis een erg onduidelijk verhaal maar goed... als dat je vraag is, ja natuurlijk.

• Apoca

Apoca

Topicstarter
Ja het idee is dus een hw router, nu vraag me af of die laptop dat wel trekt, kijk anders kan me weer een netwerkkaart uitsparen als die toch niet geschikt is voor internet, bedoel kan hij dat wel aan.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / Radeon RX 9070 XT Red Devil / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / FSP Hydro Ti PRO 1000W

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:22

mutsje

Certified Prutser

Een pentium 100 met 16 mb met OS windows95 modem56k6 geeft geen problemen naar internet.Als je er een pcmciacard in zet in je laptop maakt het voor het verkeer niet veel uit maar een laptop met 64mem en 133cpu is snel genoeg om gewoon op te internetten en te msn'en icq'en. je merkt vanzelf wanneer dat ding het zwaar krijgt dan heb je gewoon teveel shit open staan.. Maar waarom zou je een dure pcmciacard nog kopen ?? als je al 3 pc's erop pleurt.. beetje zonde van de investering eerlijk gezegt. Maar het kan wel dus wat dat betreft..

cheers
mutsje

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 17:06
Op maandag 15 april 2002 16:25 schreef Apoca het volgende:
Ja het idee is dus een hw router, nu vraag me af of die laptop dat wel trekt, kijk anders kan me weer een netwerkkaart uitsparen als die toch niet geschikt is voor internet, bedoel kan hij dat wel aan.
dat hele verhaal over die router heeft er dus niks mee te maken als ik het goed begrijp :z

Je wil alleen weten of die laptop internet en msn aankan.
Nou, als dat het enige is wat je er mee doet moet dat nog vrij soepel gaan, ik zou inderdaad windows 98 nemen.

• blackd
  • Niet online
Op maandag 15 april 2002 16:25 schreef Apoca het volgende:
Ligt eraan welk OS je er op wilt gaan draaien, zoals al gezegd, Freesco of een niet al te zware versie van Linux zal prima gaan. De vraag is even of je op die laptop-router ook wil msn'en en surfen, want dat gaat wat lastiger op Linux dan op Windows.

• Apoca

Apoca

Topicstarter
Wou dus eigenlijk weten ja of de laptop het wel allemaal zou trekken ja, en ja moet dan via die router lopen, maar kon zijn dat een p133 eigenlijk te langzaam is voor dit soort dingen, maar niet dus. Thanks.

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 16:32 schreef blackd het volgende:

[..]

Ligt eraan welk OS je er op wilt gaan draaien, zoals al gezegd, Freesco of een niet al te zware versie van Linux zal prima gaan. De vraag is even of je op die laptop-router ook wil msn'en en surfen, want dat gaat wat lastiger op Linux dan op Windows.
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeee :)

Hij wil alleen weten of die laptop wel overweg kan met een Hardware Matige router, wel lezen hè ;)

• blackd
  • Niet online
Op maandag 15 april 2002 16:40 schreef Kremers het volgende:

[..]

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeee :)

Hij wil alleen weten of die laptop wel overweg kan met een Hardware Matige router, wel lezen hè ;)
Ooh zeg dat dan.. dacht dat ie van die laptop een router wilde maken.. excuses :)

Pagina: 1