Toon posts:

DDR + SDRAM?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey mischien beetje n00b vraagie maar ik ben ook een n00b.

Kan ik bijvoorbeeld als ik SDRAM heb ook een GeForce 4 TI 128 DDR ram dŽr in douwen?

Thnx, 1N$@N3

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ja, waarom niet :?

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Dat kan wel, het type geheugen staat los van de de type videokaart. Korton het kan.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Je vraagt het erom....hehehe
Ik verwacht niet veel positieve reacties..

Maar JA je kan gewoon Geforce 4 erin douwen al heb je SDRAM.

Zou je niet beter je SPEC even kunnen posten?
Bijv. jouw mobo type enzo....

Lucky Goldstar

Verwijderd

Topicstarter
Wow ik ben hier net nieuw op et forum maar hier word snel gepost, thnx kweet niet precies wat mobo is maar specificaties hier http://www.hp.com/cposupport/nl/docs/bdh06641.html alleen ik heb 512 mb SDRAM @ 133 mhz

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 07:21
Er zit al een GF2 MX in dus je mobo heeft minimaal 2x AGP (aannemelijk is zelfs 4x AGP).
Hier kan je gerust een GF4 bij in douwen.

XBO: Michaël#3318

Verwijderd

Topicstarter
Yep AGP x4, thnx nog meteen een vraagie dan, ik heb 2 dimm sloten, als ik nou bijvoorbeeld 1 x 128 dŽr in doe of 2 x 64, zou dat 2 x 64 dan ook sneller zijn omdat je moederboard et dan alsware over 2 slots kan verdelen of heb ik et fout?

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 07:21
Ik zou t bij 1x128 houden, zeker als je rekening wil houden met toekomstige upgrades.
Komt nog bij dat er dan maar 1 module kapot kan gaan, ipv 2 bij 2x 64.

Maar een geheugenupgrade zou je computer veel goed doen geloof ik.

(Succes ermee, ik ben effe pleites :))

XBO: Michaël#3318

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Naar mijn inzien fout, je compu gebruikt de dimms slot voor slot

do or do not, there is no try

Verwijderd

Topicstarter
Thnx ik heb al 1 x 512 mb maar ik wou gewoon ff weten of dat veet uitmaakt qua snelheid want ik had eerst 1 x 512 en 1 x 128 maar et leek wel of mŽn comp daar een heel stuk vlotter op liep, dus dat leek maar zo?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Meer reepjes is in theorie iets sneller, want dan heb je meer pages tegelijkertijd open (dat geldt alleen voor DDR, geloof ik.. onze geheugenexpert Abbadon weet vast wel meer ;) ). Maar in de praktijk merk je daar haast niks van, alleen wel in vorm van een kleine scoretoename in de benchmarkprogramma's, mocht je benchmarkverslaafd zijn :P

Wat belangrijker is dan de hoeveelheid geheugenreepjes is het totaal hoeveelheid beschikbare geheugen. Hoe meer, hoe beter, alhoewel Win9X kan gaan flippen als je meer dan 512MB gaat gebruiken. Da's een kwestie van cache instellingen tweaken, meer info staat op Microsoft Support site :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
1NSAN3, welkom op dit mooie forum :) Ik kan je in eerste instantie de FAQ aanbevelen. Vervolgens hebben we nog een goede search functie om, je geeft het zelf al aan, zulke n00b vragen zoveel mogelijk te beantwoorden zonder dat je er een speciaal topic over hoeft te openen. Voor GF4 vragen kun je hier kijken en je ram vraag is ook al meerdere malen voorbij gekomen. Het juiste antwoord is al door BalsusC gegeven :) (plus bij deze de vermelding van mij dat 't ook v.d. chipset af hangt hoe die met open pages omgaat ;)) Ik doe 'm nu dicht omdat de vraag 'past een GF4 hier op' wel heel erg basic is; jezelf iets meer veriepen in de materie kan geen kwaad eer je tot zo'n investering over gaat me dunkt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.